כשמעצב ומפיק נפגשים בנגב

כשמעצב ומפיק נפגשים בנגב

איך מתחברים עיצוב ממשק, חוויית משתמש והפקות אירועים ביחד ואיך כל זה מתקשר לסצנת ההייטק הדרומית המתפתחת?

מאת: דנה אביגיל
SilicoNegev טכנולוגיה והייטק

סצנת ההייטק המתפתחת בבאר-שבע היא כמו קנבס לבן, המאפשר מרחב יצירה חדשני ששונה מכל מקום אחר בארץ. כך למשל היא הולידה גם חיבורים ושיתופי פעולה ייחודיים. דוגמה לכך הוא החיבור בין שני היזמים הצעירים רשף בנישתי (33), בעל חברת ההפקות SPARK Marketing לבין איתמר צרפתי (32) בעל סטודיו Web-Baker המתמחה בעיצוב ממשק וחוויית משתמש (UI\UX). אז איך מתחבר עיצוב ממשק, חוויית משתמש והפקות אירועים ביחד ואיך כל זה מתקשר לסצנת ההייטק הדרומית? חזון משותף להביא את בשורת העיצוב וחוויית המשתמש וביחד ליצור אירועים וכנסים חדשניים ומפתיעים.

כשפוגשים את איתמר צרפתי ורשף בנישתי, אי אפשר להישאר אדישים לאנרגיות המרעננות שהם מביאים איתם. עם סל של רעיונות יצירתיים ופתרונות לחברות הייטק, הצליחו השניים לסחוף אחריהם לא מעט חברות ענק, משרדים ממשלתיים ואת קהילת ההייטק הדרומית ולייצר הפקות ענק בהם תחרות הסטארט-אפ SilicoNegev. ביחד השניים הפכו לעוגן משמעותי בסצנת ההייטק הדרומית, כאשר שיתוף הפעולה ביניהם הניב תחרויות, יוזמות וכנסים גדולים שנותנים דגש לעיצוב מתקדם בשילוב תכנים קריאייטיביים.

מחזון ליוזמה

כדי להבין את הקשר הייחודי בין בנישתי וצרפתי, צריך להכיר את שני הצעירים, שנולדו בדרום, גדלו בדרום והיום חולמים ומגשימים תחת השמש הדרומית.

רשף בנישתי, בן 33 , יליד אופקים, הקים את חברת ההפקות, הכנסים והתוכןSPARK Marketing , לאחר שנים רבות שבהם עבד במשרדי הפרסום וההפקה המשמעותיים ביותר בתל-אביב. האהבה לנגב יחד עם הרצון ליצור וליזום לא עזבו אותו עד שהחליט לחזור חזרה אל הנגב ולהקים את חברת ההפקה במטרה אחת ברורה – להציב רף הפקתי חדש. מאז הקמת ספארק, מציעה החברה שירותים למשרדי ממשלה, ארגונים עסקיים גדולים וחברות הייטק. בנוסף לפן הלוגיסטי שמציעות חברות הפקה, ספארק מרקטינג יודעת לחבר בין רעיון לתהליך היישום בשטח, דבר הבא לידי ביטוי בשילוב פעילות תוכן קריאייטיבית לבין האסטרטגיה של אותו ארגון.

הפעילות של חברת ההפקות מתחברת לארגונים מובילים, כאשר ביום-יום החברה עובדת בצמוד למשרדי ממשלה, ארגונים ציבוריים, עסקי עוגן גדולים ועמותות מובילות. כחלק מההתמקדות בסצנת ההייטק מציעה החברה ליווי צמוד לחברות הייטק גדולות כמו WIX – שאיתם החברה מפיקה Meetups מקצועיים ברחבי הנגב, עם סטארט-אפים מובילים כמו מורפיסק וכמובן כחלק מהאני מאמין של החברה עם Tech7 שהינה קהילת ההייטק המובילה בנגב ויחד איתם הופקה תחרות SilicoNegev.

איתמר צרפתי הוא יליד באר-שבע. מעצב UI UX והבעלים של סטודיו Web-Baker המתמחה בעיצוב ממשק וחוויית משתמש. הייחודיות של הסטודיו החדשני של צרפתי הוא בשימוש במתודולוגיות עבודה מעודכנות הכוללות: מחקר משתמשים, אפיון, עיצוב ויוזר טסטינג. כך למעשה הופך הסטודיו לחלק אינטגרלי מצוותי הפיתוח בחברות גדולות כמו אלביט וגם בבתי תוכנה וסטארט-אפים מקומיים. בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות וארגונים מבינים את החשיבות של עיצוב ושפה תקשורתית ככלי מבדל מרכזי באסטרטגיה שלהם. סטודיו Web-Baker נולד כדי לתת מענה עיצובי בסטנדרט עולמי ומתוך הבנה שנושא העיצוב הפך להיות המרכיב החשוב והמשמעותי בבניית מותג/מוצר.

לפני שנתיים וחצי ייסד צרפתי את קהילת המעצבים בדרום "מעצבים דרום", שמטרתה לקדם את תחום העיצוב בדרום. הדבר נעשה באמצעות כנסים מקצועיים, יצירת חיבורים ושיתופי פעולה, תוך קידום תעסוקה, תחרויות עיצוב ועוד. קהילת "מעצבים דרום' מונה מעל 500 חברים ופעילים בה גרעין של מתנדבים שמקדם ומייצר את הפעילות בתחום.

חיבור טבעי

החיבור בין צרפתי לבנישתי, הפך לחיבור טבעי כאשר שניהם הבינו את הצורך של חברות הייטק וארגונים גדולים בנגב בעיצוב מתקדם למותג שלהם ולבניית יוזמות ואירועים קריאטיביים שונים בנוף המקומי והארצי. בשורת העיצוב וחוויית המשתמש לחברות סטארט-אפ בסצנה המקומית של צרפתי, יחד עם היוזמות הקריאטיביות של בנישתי, אפשרו לשניים ליצור אירועים גדולים בעלי שפה עיצובית ברמה אחרת.

כשני יזמים המאמינים שגם בנגב אפשר לייצר וליזום ברמה מקצועית לא מתפשרת, מצאו השניים חיבור טבעי לתחרות SilicoNegev. השניים הפכו לשותפים מלאים של התחרות שמובילה קהילת Tech7 המקדמת את האקו-סיסטם בנגב. יחד הפכה תחרות SilicoNegev לתחרות יוקרתית, החל מיצירת מותג ושפה גרפית ופיתוח קריאייטיב ועד להפקת אירועי שיא, מהלכים שיווקיים, תוכן מותאם ועוד.

שיתוף הפעולה הייחודי של צרפתי ובנישתי בתחרות SilicoNegev הוא לא ההיכרות הראשונה של השניים. לפני כחצי שנה השניים חברו יחד להפקת תחרות הכרזות "הנגב – לא מה שחשבתם" של קהילת "מעצבים דרום", בשיתוף הרשות לפיתוח הנגב. יחד השניים הצליחו לרתום אל התחרות חברות בין-לאומיות מתחום העיצוב, מאות מעצבים מרחבי הארץ וליזום תחרות בה הוגשו מעל 250 כרזות שזכתה לחשיפה גדולה ברחבי הארץ. התחרות הביאה לשינוי תודעתי כלפי הנגב בקרב קהילות ואוכלוסיות שונות.

תגובות

Comments are closed