שעת ה-SI

שעת ה-SI

היכרות עמוקה וידע מקצועי נרחב של הזכיין בכל אספקט של פעילות העסק, מובילים את רשת בתי הקפה המצליחה SI CAFE, בהתנהלות מול זכייניה. אמיתי רצבי, מנכ"ל הרשת, מספר על הצלחה שמתחילה בפרטים הקטנים ומובילה לזכיינות שכולם זוכים ממנה

מאת: ענת יפה (צילומים: חנן דיאמנט)
זכיינות סחר ועסקים

     אמיתי רצבי,
     מנכ"ל SI CAFE

אם תשאלו את אמיתי רצבי, מנכ"ל רשת SI CAFE, זכיינות מוצלחת היא בראש ובראשונה עמידה במחויבות. ממש כמו חייל, כך גם הזכיין מחויב ליישם את האג'נדה העסקית של הרשת במסגרתה הוא פועל. הסיבה הזו, כמו עוד רבות אחרות שיפורטו בהמשך, הפכה את רשת Si café למובילה בתחומה ולכזו המוכרת לקהל הישראלי כמי שמביאה אליהם את חוויית האספרסו בר האיטלקי, המשלב קפה ומטבח איטלקיים איכותיים וטעמים קולינריים אותנטיים.

חוויית בית הקפה האולטימטיבית מוכרת מאוד לרצבי (41), שברזומה המקצועי שלו רשומים מגוון רחב של תפקידים ברשת ארקפה (8 שנים) ובאלון אינטרייד בתי קפה בע"מ (13 שנים בתפקידי סמנכ"ל ומנכ"ל). האני מאמין המקצועי שלו חד ובלתי מתפשר, ומבוסס על חוויית השירות שהיא לדבריו "מגורמי ההצלחה החשובים ביותר בתחום, לעתים יותר מאיכות המוצר וממחירו".

ניוקי ערמונים

יתרון לזכייני הרשת

16 בתי הקפה של רשת Si café, שהוקמה בשנת 1998, ממוקמים במקומות אסטרטגיים בתחנות הדלק של דור אלון בצירים מרכזיים, כבישים מהירים ובפריפריה. הסניפים, ש-8 מהם ממוקמים על כביש 6, מקנים יתרון יחסי בכל הקשור לשוק ה-OTG ולהיצע ללקוח – איכות המוצרים, התאמת הסניפים מבחינת מבנה עמדות המכירה והישיבה, ותמהיל המוצרים המבוסס על איכות וטריות גבוהים לקהל הלקוחות הרחב שנוסע בדרכים.

החוויה אותה מבקשת הרשת להקנות ללקוחותיה הפכה עם הזמן לקונספט עמו היא מזוהה: בית קפה המציג תמהיל מדויק של מנות איכותיות מהמטבח האיטלקי, המותאמות לטעמם של הישראלים ומשתלבות בחוויית שירות ברמה גבוהה. "חוויית השירות היא אחד מגורמי ההצלחה החשובים ביותר בתחום, לעתים יותר מאיכות המוצר ומחירו", מסביר רצבי. "היכולת להפנים שהלקוח בוחר להגיע כי הוא מרגיש חיבור למקום ולחוויה שהוא מקבל, היא גורם ההצלחה הראשון לעסק.

"כרשת ותיקה ומוכרת, ובשונה מהפעילות שלנו בשירות עצמי בכביש 6, בשנה וחצי האחרונות השקנו קונספט חדש בו אנו מבקשים להעצים את מכלול החוויה ללקוח, מהפן הקולינרי ועד לאיכות השירות. עמלנו ביחד עם יועץ קולינרי, מהמובילים בתחום, על תפריט עשיר, איכותי ומגוון. שיפצנו את רוב סניפי הרשת, שיפרנו ואנו מדייקים את השירות ללקוחות עם שירות מלא במרבית סניפינו ובהתאם לאופי הסניף. כעת, עם סיומו של התהליך, לרשת יש קונספט ייחודי, נגיש, מהיר, איכותי, בעל זהות ברורה ותמורה ראויה ללקוח, אשר מאפשר גם לזכייני הרשת יתרון יחסי על פני המתחרים. בקו הזה נמשיך גם בשנתיים הבאות, תוך פתיחת 3-4 סניפים בשנה. אנחנו לא מכוונים לעשרות סניפים, כי חשוב לנו לשמור בעשייה על הקשר האישי ולכן אנו מתפתחים עקב בצד אגודל".

פיצה רוסטיק ארטישוק

נוכחות כיעילות

ההתפתחות הבוטיקית הזו מזכירה במידה רבה את אופן ההתנהלות בסניפים. במרכז כל סניף נמצא מטבח פתוח המאפשר ללקוח להיות חלק מהעשייה הקולינרית ולהתרשם מטריות ומאיכות חומרי הגלם. מנעד התפריט המוצע מותאם לכל סניף בהתאם לגודלו ולסביבה בו הוא נמצא, החל ממנות ראשונות, מנות פסטה, מגוון פיצות, מנות עיקריות בשריות, דגים ומנות טבעוניות, קינוחים איכותיים וקינוחי גלידה, קוקטיילים, יינות, ואפילו חנות בה נמכרים חומרי הגלם שנמצאים במטבח. "את הכל אנחנו מציעים במחירים נוחים, מתוך הבנה שכיום יותר ויותר לקוחות מחפשים פתרונות קולינריים איכותיים, אבל לא במחירי מסעדת שף", אומר רצבי.

וכיצד אתם בוחרים את זכייני הרשת?

"החשיבות בבחירה נכונה מתחילה קודם כל בהבנה שאנחנו מחפשים אנשי עבודה שמבינים שהצלחה בתחום שלנו, המבוסס על אירוח, טמונה בהימצאות בעסק במרבית שעות פעילותו. חשוב להכיר כל לקוח ולקוח, כל עובד ועובד, כל תקלה וכל ספק, ולוודא שמנגנון האירוח פועל בצורה מיטבית. זכיין משקיע בעסק את מירב כספו, והיכולת שלו להשיא תשואה טובה ולא לסכן את כספו – מחייבת אותו לנהל את העסק בעצמו, הוא או מי מהשותפים, במידה ומדובר ביותר משותף אחד.

"אנחנו לא מחפשים משקיעים שחולמים על מסעדה ובית קפה אבל לא מוכנים להימצא בעסק, ולפניות רבות כאלה שהיו לנו בעבר סירבנו בנעימות, כי אנחנו חושבים שזה לא רק יסכן את הזכיין עצמו, אלא יפגע גם במותג עצמו ובשאר זכייני החברה. בנוסף, חשובה לנו הכימיה עם הזכיין, הרי מעבר לחוזה ולעסק מדובר בתקשורת בין אנשים, והתהליך רצוף בפגישות ובדיונים שבמהלכם אנו מנסים להבין האם החיבור הזה קיים.

"ולבסוף, חשוב לנו שזכיין יבין שעוצמת המותג והצלחתו מחוברת באופן ישיר ליכולת של החברה לשלוט בפעילות, ולכן זכיין חייב להבין שהוא בדיוק כמו 'חייל' – מיישם את מדיניות החברה ואין לו יכולת לבחור כמעט שום דבר באספקט הפעילות של העסק, החל משעת הפתיחה, המחירים, אופן ותהליך השירות, או באילו כלי הגשה יוגשו המנות. ההבנה הזו מייצרת נוחות עצומה וסיכוי גדול מאוד לזכיין להצליח. כל מה שנותר לו זה להגיע בבוקר ולפתוח את המקום עם חיוך".

אילו כלים אתם מעניקים לזכיינים בעבודתם השוטפת?

"אנחנו מאמינים בליווי אישי ומאמינים שזכיינות מצליחה מבוססת על היכרות עמוקה וידע מקצועי נרחב של הזכיין בכל אספקט של פעילות העסק. לכן מרגע החתימה של הזכיין על החוזה, נצמד אליו מנהל הרשת ומלווה אותו בכל תהליך הקליטה, תוך בניית תהליך הכשרה המותאם אישית עבורו, זאת יחד עם מבחני ידע בצומתי מפתח בתהליך, המיועדים לבחון שהזכיין אכן מפנים את אופן הפעלת העסק. בסיום ההכשרה ועם כניסתו לסניף, מלווה הזכיין במנהל הרשת ובכל צוות המטה של החברה, שעובדים איתו צמוד בסניף היעד מספר שבועות, וככל שיש צורך.

"מנהל הרשת אמון על סנכרון והפעלת שאר גורמי התמיכה בחברה, כגון מחלקות השיווק, הקולינריה, התפעול ועוד, כך שהזכיין יקבל את המעטפת המתאימה עבורו. במהלך פעילותו השוטפת, הזכיין מקבל מהחברה כלי עבודה מקצועיים רבים, החל ממערכות בקרה האמורות לשקף לו את חוזקות העסק והחולשות בתחומי הניהול השונים – הכלכלי, התברואתי, השירותי, השיווקי ועוד. אנו יושבים על דוחות הפעילות העסקית יחד עם הזכיין ומכוונים אותו לשיפור מתמיד".

האם קיים מודל השראה לניהול הרשת וזכייניה?

"בבסיס המודל הניהולי של החברה עומדת בחירה נכונה של שיתופי הפעולה בתהליך – מנהלים, זכיינים וספקים, עד להכרת הפעילות שלהם לעומק והקשבה לצרכים העולים מהשטח. היכולת להבין שמעבר לנהלים ולמדיניות החברה, המציאות משתנה במהירות ולכן עלינו להקדיש את מירב תשומת הלב הניהולית לגורמים המשתנים סביבנו. זאת כדי לנסות ולהבין את הכיוונים החדשים ולהתאים את פעילות החברה והסניפים בהתאם, כדי שנוכל להמשיך ולייצר רלוונטיות בשוק בו אנו פועלים.

"בסופו של יום, חשוב לנו שכל אחד ואחד משותפי הפעילות ידע ויבין כי מדובר במשפחה, והמשמעות היא שדווקא בזמנים מאתגרים, נעמוד לצדו ככל שיידרש. לבעל עסק פרטי, שחושב להקים היום את העסק החדש שלו, יש רצונות וחלומות שלרוב גם טומנים בחובם סיכון לא קטן. אין לנו שום צל של ספק, כי הצטרפות לרשת באופן כללי ולרשת שלנו בפרט – מצמצמת ומקטינה את הסיכונים הללו ומאפשרת לזכיין להתמקד בנקודות החשובות בעסק".

כיצד אתה מסביר את הצלחת הרשת?

"קודם כל באהבה עצומה לתחום ולאנשים. כל אחד מאנשי הצוות שלנו חי ונושם את התחום שנים רבות מאוד, ולמעשה מכור לדינמיות, לריחות, לצבעים, לטעמים ולרעשים שבתחום המסעדנות. מתוך כך גם מצויה ופועמת ההשקעה האדירה שלנו בפיתוח מתמיד של הקונספט, הרצון שלא לוותר גם בפרטים הקטנים, וההבנה שמי שמניע את העסק ואחראי ישיר להצלחתו הם האנשים שלנו. אנו מכירים כל עובד ועובד, כל ספק, כל חומר גלם, כל מחיר, ואפילו כל תקלת שירות, שכולן מגיעות קודם כל אליי כמנכ"ל החברה, וממני לטיפול מיידי של האנשים בשטח. בסופו של דבר, מה שחשוב הוא לא התקלה אלא האופן שבו טיפלנו בה וההתמודדות עם האתגר שהוצב בפנינו".


טלפון משרדים: 09-7667730 , אתר: www.sicafe.co.il | פייסבוק: רשת סי קפה si café

תגובות