ההשראה כולה שלכם

ההשראה כולה שלכם

סביבת העבודה במשרד פרסום תל אביבי עוצבה בזיקה מוחלטת לקריאייטיביות המתבקשת מעובדיו, ששיתופם בתהליך התכנון והעיצוב הניב תוצאה מעוררת השראה

מאת: מיכל אסף (צילומים: עמית גושר)
Designer סגנון חיים

העובדה שהפכנו לאנשים גלובליים יצרה אצל רבים מאתנו פתיחות לסגנונות עיצוב שונים, ובעיקר לחשיבות שביצירת אווירה. כך הופכת חוויית הביקור במשרדים מעוצבים לחוויה, שבמקרים רבים, פורטת על המיתרים העדינים של סגנון חיים אורבני ומפנק. התהליך הזה החל לפתח באופן טבעי מגמה לפיה בעלי משרדים רבים מעניקים מחשבה רבה לנושא עיצוב חללי המשרד, השואבים השראות ממלונות, מהרחוב ואפילו ממגרשי משחקים.

ברוח זו הפכה מעצבת הפנים שלומית זלדמן, המתמחה בעיצוב חללים מסחריים, את משרד הפרסום TRUE, לשעבר ברזני –לוי, לחלל עבודה מעוצב ומעורר השראה. 500 מ"ר של חללים, במשרד הממוקם ברמת החייל, שופצו מן היסוד, עוצבו ותוכננו בקפידה רבה, תוך שימת דגש מירבית בתהליכי העבודה על הקשר בין המחלקות השונות. זאת כדי ליצור חיבור נכון לסביבת העבודה, נוחות ומתן פרטיות לעובד, בין אם מדובר בחדר סגור או בחלל פתוח.

מחשבה יצירתית

עיצוב משרדי החברה מבוסס על קונספט ייחודי, המאפיין את המשרד ועובדיו ונותן ביטוי לצורת העבודה הייחודית והמחשבה היצירתית הנדרשת ממנה. חלל הכניסה למשרדי החברה הוא חלל מעבר מרחוב ראול ולנברג לרחוב של משרדי TRUE, רחוב שעצם הכניסה אליו מעבירה את הנכנסים לחוויה של עולם אחר, המוביל לקומת המשרד העליונה, שבה מתרחש כל הקסם: מחדר הישיבות שתוכנן כקפסולה שונה מכל החללים האחרים, מנותק מהתקרה ומנותק תכנונית מהמשרדים שלידו. חלל הקריאייטיב הציבורי מדמה מגרש משחקים, מקום שבו הדמיון והיצירתיות יכולים לבוא לידי ביטוי.

מחלל הכניסה ניתן לצאת למרפסת שמש רחבה, על מנת לאפשר לעובדים להרגיש ניתוק לרגע וקירבה לטבע, גם מבלי שיצטרכו לעלות על מטוס. המרפסת מחופה בדק טבעי ומשולבת עם אלמנטים, המתחברים לתחושה של טבע בלב מרפסת תל אביבית. קיר העלייה למשרדים חופה בקורות עץ, שחלקן הוחלפו בזכוכית, המאפשרת הצצה מלמעלה למטה ולהפך, מרמזת על המתרחש ואף מאפשרת לצפות מלמעלה על אזור הכניסה ולקבל הצצה לרחוב מזווית אחרת.

התאורה בכניסה מדמה תאורת רחוב, אינה משתלטת על החלל ומחזקת את תחושת האווירה השונה המתקבלת בכניסה למקום. מעבר לכך נעשה שימוש בתאורה שמאירה את עבודות הגרפיקה כיצירות אמנות. בקומת הכניסה הגרפיטי הוא בעצם ציור רחוב, שביחד עם התאורה, העמוד הירוק וריצוף האספלט, אמור לגרום למי שנכנס למשרדים להרגיש באמת כאילו הגיע ל״רחוב אחר״, מקום מוכר אבל שונה וייחודי.

החשיבה התכנונית הרחבה של זלדמן עם בעלי ועובדי המשרד, הובילה אותה להשתלב באופן פעיל בתהליך העיצוב של המשרדים החדשים ולהביא לידי ביטוי את היצירתיות שלהם, על קירות המשרדים בקומת הכניסה שעוטרו באלמנטים גרפיים ייחודיים בעיצובם. במסדרון שולבו עבודות המשרד לצד צילומים סוריאליסטיים והוא מוביל עד לחדרי השירותים שבכניסה אליהם מתקבלת תחושה של ביקור בחדר מכונות בצוללת. את העיצוב משלימה ״קוביית״ חדר הישיבות, המנותקת מהתקרה, הודגשה באמצעות תאורה עילית שממחישה את היות הקופסה ישות נפרדת משאר המשרדים.

תגובות

Comments are closed