הסימפוניה הגמורה

הסימפוניה הגמורה

משרד מכירות של פרויקט מגורים יוקרתי, במקום שבו שכן בעבר בית אירוח למוזיקאים בצפון תל אביב, זכה לטביעת יד ייחודית שהעניקה למקום מראה מהודר של בית מידות מפואר. איתמר לוי המעצב, על ההשראה שתורגמה לעיצוב מוקפד

מאת: מיכל אסף (צילומים: אלעד גונן)
Designer סגנון חיים

באמצע שנות ה-60 הוקם ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, בין סמינר הקיבוצים לשכונת כוכב הצפון, בית ההארחה של התזמורת הפילהרמונית. אז, אחד מהמותגים המזוהים ביותר עם התזמורת בעולם הפנים-מוזיקלי. המתחם, שהוקם ביוזמת הכנר הראשי צבי הפטל, נועד לשמש בית הארחה לאמנים שהגיעו להופיע בישראל. אמנים כמו אייזיק שטרן, ליאונרד ברנשטיין וארתור רובינשטיין, ראו בבית הארחה את ביתם בישראל, להבדיל מהמלונות בהם התארחו בערים אחרות במסעות ההופעות שלהם. הסיבה לכך נעוצה אולי בעובדה שבית ההארחה נוהל על ידי בני זוג שדאגו לארח את האמנים באווירה ביתית, נעימה ומשפחתית.

צילום: אלעד גונן

מכוון כלים

חמישים שנה מאוחר יותר, על אותה קרקע מיוחסת, בכוכב הצפון, בה כוונו מיתרי כלי הנגינה של גדולי האומנים, בונה בימים אלה חברת יוסי אברהמי את פרויקט הדגל שלה, "מגדלי הפילהרמונית" – צמד מגדלי יוקרה עם נוף פתוח לים ולכרי הדשא הירוקים של פארק הירקון.

    איתמר לוי
    (צילום: יח"צ)

בהלימה מושלמת, המשלבת בין עבר מפואר לבין עתיד המציב סטנדרט מגורים יוקרתי, תכנן הסטודיו של מעצב הפנים איתמר לוי את משרד המכירות של "מגדלי הפילהרמונית", כשהמושג "מותרות" משמש קו מנחה בעבודת הצוות.

"בניתי לוח השראה אשר הורכב ברובו מתמונות מעולם המוזיקה הקלאסית: כלי נגינה, אולמות קונצרטים, אופרות ותוכניות מוזיקליות. כך יצרתי פסיפס ויזואלי של אלמנטים, ממנו שאבתי את הסגנון והחומרים", מספר מעצב הפנים איתמר לוי.

העבודות באתר עצמו כללו חלוקה מחדש של החלל, החלפת כל המערכות וטיפול בחומרי גמר, אותם השלימו פריטי טקסטיל וריהוט מהודרים שיוצרו בהזמנה אישית, בבית העיצוב Niso רהיטי יוקרה. צבעו של הפסיפס הוויזואלי היה זהוב ותורגם בחלל לקיר זכוכית המפריד בין אולם הקבלה לחדר הישיבות. הקיר נוצר מרשת פליז מוזהבת הלכודה בין שתי זכוכיות עבות וממוסגר בעץ אלון כהה בגימור אלון שטרייף, שהונח על פרקט פיש בון כהה.

צילום: אלעד גונן

אלמנטים משתלבים

שני האלמנטים הללו הכתיבו בחלל סגנון אלגנטי ומוקפד, ותחושת חמימות שהתקשרה מיד עם המושג "בית". התחושה המידית המתקבלת היא שאין מדובר בעוד משרד מכירות מנוכר, אלא במשרד מוקפד, מכובד וחמים, שמזכיר חדרים מפוארים שהיו בעבר בבתי מידות מפוארים. "ניסיתי להיכנס לנעליים של רוכשים פוטנציאליים, לנסות לחוש כיצד הם ירצו להרגיש כשהם מגיעים למשרד המכירות, איזו חוויית קנייה צפויה להם", מסביר איתמר.

כדי להעצים את התחושה הביתית, עוצב אולם הקבלה הראשי כסלון בו הוצבו שטיח משי אפרפר וכורסאות בהירות מפנקות, בקונטרסט לפרקט הכהה. משלימים את המראה שולחן קפה עגול וגדול עמוס בפרחים ובכלי הגשה נאים מפורצלן של חברת "הרמס", וכריות קטיפה בגוון אמרלד משולבות בכריות נוי בהירות עם דוגמת נוצות טווס שמרעננות באוונגרדיות שלהן את המראה הכללי.

מתחם הישיבות המשקיף אל "הסלון", משדר עסקים, אבל נשאר נאמן לאוריינטציה החמה של החלל כולו. בחדר הישיבות מוצב שולחן רחב ידיים מזכוכית עבה עם רגלי עץ כהות. "שילוב הזכוכית נועד לבטא 'שקיפות עסקית', כדי לחשוף את ריצוף הפרקט העשיר ולא להעמיס על החלל ולהפוך אותו כבד". שישה כיסאות מרופדים בד בגוון פלטינה חובקים את השולחן, וגופי תאורה בשילוב פליז וזכוכית מאירים אותו, בנוסף לאור חיצוני הבוקע דרך תריסים ונציאנים זהובים. זוהי ללא ספק יצירה שקדמה לה השראה ונשזרה בסנטימנטליות העבר ותמהיל ההווה.

עיצוב חלל המכירות של הפרויקט היוקרתי מגלם את תפיסת עולמו של המעצב איתמר המחפש, לדבריו, אחר זהות עיצובית וקו מנחה מובהק בעבודותיו. "זהו המוטו המלווה אותי עוד מימי כסטודנט. אני תמיד מחפש עוגנים בעיצוב, נשען עליהם ומנסה לייצר מהם סיפור. אני משתדל להתחיל כל פרויקט בבניית קונספט, היכרות עם הלקוח והתאמת החלל לצרכיו ולמידותיו, ולהפיק עבורו עיצוב מושלם – עם שורשים ועם זהות", מסכם איתמר.


www.itamarlevi.com

תגובות

Comments are closed