מדידה מתוחכמת לקנייה ברשת

מדידה מתוחכמת לקנייה ברשת

אפליקציית המדידה החדשנית TrueSize הופכת את הקנייה המקוונת למדויקת ונטולת לחצים, והקמעונאי נהנה מנאמנות הלקוחות ומגידול בהכנסות. רונן לוזון, מנכ"ל My Size מפתחת האפליקציה, מסביר כיצד היא פועלת ומדוע מדובר במהפכה במסחר המקוון

מאת: יובל גמליאל
E-Commerce טכנולוגיה והייטק

קרה לכם שראיתם חולצה יפה באחד מאתרי הקנייה ברשת ומאוד רציתם להזמין אותה, אבל קול עקשני בראשכם חזר ואמר ש"לא כדאי כי ללא מדידה פיזית זה לא שווה"? זהו הרעיון הבסיסי העומד מאחורי חברת My Size שהוקמה בשנת 2014 על-ידי רונן לוזון, מנכ"ל החברה, ומציעה פתרון מדידה מתוחכמת שלא דורשת מכם כלום מלבד סמארטפון.

כן, התחכום נובע מעצם פשטות הרעיון: על ידי מדידת איברי גופכם – חזה, זרועות, מותניים וכיוצ"ב, באמצעות הסמארטפון – מימין לשמאל, מלמעלה ולמטה, האפליקציה מחשבת את מידות גופכם באמצעות אלגוריתם מתוחכם וכך אתם יכולים לדעת אם הבגד האופנתי במסך שמולכם יוכל להלום אתכם ברמה ההתאמה האופטימלית ביותר. יתרה מכך, הפתרון מתאים לא רק לקהל הצרכנים, אלא גם לרשתות האופנה המעוניינות בכמה שפחות אחוזי החזרות, שכן הן סופגות את עלויות המשלוח בעצמן.

לא פלא שהטכנולוגיה עוררה עניין רב ביותר עת הוצגה בביתן הישראלי בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם CES שהתקיימה בחודש ינואר האחרון בלאס וגאס.

"לעיתים לא מדובר רק במידות שלא מתאימות בפועל לרוכש עקב סימוני מדידה שונים או גזרות שונות, אלא אף בצורת שיווק ייחודית לחברות אופנה מסוימות שרוצות למשוך את הקהל הנשי על-ידי הורדת המידות במספר אחד. כך למשל, הן כותבות על הבגד שהוא מידה 36 כאשר בפועל הוא מידה 38. במדידה פיזית בחנות אפשר להתגבר על זה, אבל בקנייה מקוונת זה יוצר בעיות רבות וכאן נכנסת לתמונה האפליקציה שלנו", מוסיף לוזון.

איך היא תעבוד בדיוק?

"באמצעות פעולה פשוטה של העברת הסמארטפון על פני הגוף, מספקת האפליקציה קוד (ID) ייחודי למשתמש עם מידותיו. ה-ID המאובטח יישלח לכל החנויות ברשת בהן יהיה מעוניין המשתמש לבצע את הרכישות, ללא צורך בביצוע מדידות נוספות. מעתה ואילך, יוכל המשתמש לרכוש בגדים מהחנויות המקוונות למיניהן במידתו המדויקת. אגב, בעזרת ה ID ניתן יהיה לקנות בגדים גם בחנויות רגילות ובכך לחסוך את זמן המדידה. המטרה שלנו היא שעם הזמן, בדומה לאפליקציית הפנס המצויה בכל סמארטפון, תהיה גם אפליקציית המדידה שלנו".

עם מי אתם עובדים בתחום הביגוד?

"התחלנו לעבוד בשנה שעברה עם חברת האופנה הספרדיתTrucco . לחברה יש 240 חנויות בעולם, באירופה ובדרום אמריקה, והיא פעילה מאוד בתחום המסחר האלקטרוני. עם זאת בעייתה הגדולה בתחום נובעת מכך שיש לה 32% החזרה מקונים ברשת והאפליקציה שלנו מהווה את הפתרון האידיאלי מבחינתם. לקוחות Trucco יוכלו להשתמש באפליקציית המדידה החדשה TrueSize ולבחור מידות מאתר החברה. מועד ההשקה הרשמי יוכרז לאחר תקופת ניסיון של האפליקציה במערכת של Trucco במהלך חודש פברואר 2017 וייצא לשוק בהמשך".

איך זה יעבוד?

"התהליך מאד פשוט. קודם כל הלקוח מוריד את אפליקציית TrueSize. לאחר מכן הוא בוחר בפריט לבוש מארון הבגדים הקיים שלו, שמתאים בדיוק להעדפותיו. אחר כך, הלקוח ממקם את הבגד על שולחן ומעביר את הסמארטפון על הבגד ו-TrueSize מחשב את התוצאה המדויקת. בהתבסס על תוצאה זו, מערכת Trucco תמליץ באופן מיידי באיזו מידה הלקוח צריך לבחור, תוך התחשבות בבגד הנבחר. אין יותר בזבוז זמן על החזרה של פריט שאינו מתאים. אין צורך לבזבז כסף על פריטים שלא ניתן להחזירם. TrueSize הופכת את הקנייה המקוונת לנטולת לחצים ומהנה והדבר בא לידי ביטוי בשיפור בנאמנות הלקוח וגידול בהכנסות של הקמעונאי".

לאילו עוד שימושים המערכת שלכם יכולה להתאים מעבר לביגוד?

"לתחום השילוח, למשל. לקוח שמעוניין לשלוח חבילה מניו יורק לבוסטון, נשאל על- ידי חברת השליחויות מהו נפח החבילה בכדי לתמחר את עלות השילוח. לרוב הוא טועה במידות אותן הוא מעריך ובסוף משלם יותר כסף ממה שהוא חשב. האפליקציה שלנו תחסוך לו את עוגמת הנפש הזו. יתירה מכך היא יעילה ביותר גם עבור חברת השליחויות עצמה, כי ברגע שהחברה מקבלת את הנפח המדויק של החבילה היא יכולה לייעל את תהליכי הלוגיסטיקה שלה ולחסוך בכסף וכוח אדם. בתחום זה חתמנו כבר על חוזה עם חברת השליחויות כץ ויש התעניינות רבה בקרב חברות שילוח נוספות".

לוזון מוסיף, כי ענף נוסף שמתעניין מאוד בטכנולוגיה של החברה הוא רשתות ה"עשה זאת בעצמך" דוגמת רשת איקאה. "נציגי חברות מתחום ה-DIY ביקרו בתערוכה בלאס וגאס והתלהבו מאוד מהטכנולוגיה, שיכולה לאפשר להם למכור את מוצריהם במסחר מקוון, כאשר כלי המדידה שלנו יהווה את זרז הקנייה עבור הלקוחות המתלבטים", הוא מסביר.

איך הטכנולוגיה תוכל לעזור לי בקניית צבע לצביעת קיר למשל?

"על-ידי מדידת אורך הקיר באמצעות הסמארטפון כאשר לאחר מכן האלגוריתם יחשב עבורך כמה ליטר צבע תצטרך לקנות עבור צביעת הקיר. כך לא תקנה יותר מדי צבע שיתייבש לך עם הזמן, או לחילופין תתקע עם מעט מדי צבע. זה יהיה מאוד מדויק".

מתאים לכל פעולה הדורשת מדידה

לוזון עצמו מגיע מעולם ההיי-טק בו עסק לאורך השנים בתחום הטמעת טכנולוגיות חדשות בקרב חברות קמעונאיות, כך שהתחום לא זר לו. הוא יזם ברוחו שהסטארט-אפ My Size מהווה את חברת ההזנק השלישית אותה הוא מייסד.

"מעבר למוצר החדשני של My Size העונה על צורך קיים בשוק, הצוות של החברה מאוד חדור מטרה וזה מבחינת הפילוסופיה העסקית שלי זה הדבר החשוב ביותר" הוא אומר, "בחברה עובד צוות משולב המונה אלגוריתמאים, אשר מפתחים את האלגוריתם הנמצא בבסיס הטכנולוגיה ואנשי מובייל הבונים את עולמות ה-UX ו-UI ואמונים על חוויית המשתמש וממשקי הפעלת המערכת בצורה הנוחה והמהירה ביותר ובנוסף צוות תדמיתניות מתחום האופנה. השילוב הזה בין המוצר החדשני לעובדים המסורים הוא נקודת החוזק שלנו".

My Size נסחרת כיום בבורסה בתל-אביב וכן בבורסת הנאסד"ק תחת הסימבול MYSZ מה שלדברי לוזון מעניק לה פלטפורמה פיננסית ושיווקית במטרה להביא לגיוסי הון ושיתופי פעולה עסקיים נוספים לחברה.

מה החזון שלכם?

"בעולם המסחר המקוון, לשנות את הצורה בה אנשים קונים ביגוד ברשת ובעולמות השילוח וה'עשה זאת בעצמך' – לתת מענה לכל פעולה הדורשת כלי מדידה מדויק ביותר".


האפליקציה למדידת אובייקטים לתחום ה-DIY זמינה ב-iOS - קישור להורדה: sizeup.biz

תגובות

Comments are closed