הצדעה לעיצוב ולתעשיית הריהוט הישראליים

הצדעה לעיצוב ולתעשיית הריהוט הישראליים

חוגגים 70 שנות עשייה עם המדינה ו-130 שנות תעשייה בארץ ישראל: לאורך 70 שנות קיומה של מדינתנו אנו עדים להתפתחות מואצת של העיצוב הישראלי בכלל ושל תעשיית הריהוט הישראלי בפרט, המאוגדת תחת איגוד תעשיות הריהוט שבהתאחדות התעשיינים

מאת: ענת שי-לאור (צילום: יח"צ)
סחר ועסקים תוצרת הארץ

בעשורים האחרונים הופך עיצוב הריהוט הישראלי לדייר של קבע ובעל שם של כבוד על הבמה הבינלאומית, ולא בכדי. האמירה הצורנית העתידנית והחדשנות הבלתי פוסקת של המעצבים והיצרנים הישראליים, מביאים עדכנות עיצובית לבתינו, מספקים יופי, עכשוויות, נוחות ופינוק, ומראים שכמו ברפואה, בטכנולוגיה ובמדע, גם כאן, לראש היהודי יש הרבה מה לומר ומה להוסיף לזירת העיצוב המקומית והעולמית.

מעצבי מוצר וריהוט ישראלים הפכו לחלק מסצנת העיצוב העולמית

מספר לא מבוטל של מעצבים ישראלים זוכים להצלחה בחו"ל והפכו ל"כוכבים" בעלי שם עולמי. לדוגמה, מעצבים כמו רון ארד (בריטניה) אריק לוי (צרפת), דרור בן שטרית (ניו יורק), רפאל נבות (צרפת), יעל מר ושי אלקלעי (בריטניה), רונן קדושין (ברלין), מעצבת התאורה איילה צרפתי ועוד רבים כמותם, שחלק מיצירותיהם נרכשות ומוצגות במוזיאונים חשובים ברחבי העולם.

כמותם גם חברות הריהוט הישראליות, המציגות בתערוכות עיצוב נחשבות באירופה, משווקות את מוצריהן בהצלחה בעולם ושמן נקשר לחדשנות ולאיכות. חברות מובילות שהן חלק מאיגוד תעשיות הריהוט הישראלי, כמו: פנדור, עמינח, רגבה, הולנדיה, עץ המשאלות, שטיחי כרמל ועוד, מייצאות ויוצרות טרנדים עולמיים.

בשלות, בגרות, עיצוב וחדשנות

השנה חוגגת מדינתו 70 שנה לקיומה כמדינה יהודית עצמאית. בשנותיה הראשונות של המדינה, הסתפקה תעשיית הריהוט הישראלי ה"ירוק" בחיקוי מוצרים וטרנדים מבירות העיצוב באירופה ובארצות הברית. הקושי הכלכלי נתן את אותותיו ואיפשר מעט מאוד יצירתיות וחדשנות. אבל אחד המאפיינים של עיצוב טוב הוא יכולתו להיות יצירתי על אף החסמים העומדים בדרכו, חסמים כמו תקציב מוגבל, היעדר קו עיצובי אופייני, צרכן בעל צרכים ותרבות מסוימים, וכו'.

ואכן, אנו עדים לכך שהעיצוב הישראלי בכלל ותעשיית הריהוט הישראלי בפרט, לא נתנו למגבלות לעמוד בדרכם זמן רב. הם בשלו, בגרו והצליחו במהירות להגיע לרמה גבוהה של פיתוח וחדשנות יוצאי דופן. אנו עדים להתפתחותו של סגנון עיצוב ישראלי שצמח מתוך סביבתו הייחודית, תוך שהוא מתהדר בהיותו חכם, טכנולוגי ומתוחכם.

חוסנו של ענף הריהוט הוא בעומד בראשו – איגוד תעשיות הריהוט שבהתאחדות התעשיינים

בראש ענף הריהוט עומד "איגוד תעשיות הריהוט בישראל", המאגד עשרות חברות מהמובילות בענף, אשר מעצבות, מייצרות ומשווקות רהיטים בישראל. המפעלים החברים בו מהווים את עלית תעשיית העיצוב והריהוט הישראליים על כל ענפיה, והם טכנולוגיים וממכונים.

האיגוד חרת על דגלו לעזור ולקדם את העיצוב והחדשנות בתחום, כמו גם את התאמת הריהוט לצרכן הישראלי. מסתבר שהצרכן הישראלי מכיר בכך ומעדיף, באופן כמעט גורף, לרכוש ריהוט ישראלי!

בראיון שערכתי עם מר אורי סגרה, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בישראל ומנכ"ל חברת ריביירה, אמר אורי: "ההתאמה של המוצרים לצרכיו ולטעמו הייחודים של הצרכן הישראלי, בנוסף להשקעה בחדשנות ובעיצוב, היא המאפשרת לתעשייה המסורתית לשגשג ולאורך זמן ולעמוד בתחרות העזה עם הייבוא הנגיש.

"בהנהלת האיגוד שמים דגש על נושאים אלו, תומכים במפעלים המקומיים, בשילוב מעצבים ישראליים בתעשייה, מעודדים יצרנים ישראליים להשקיע בעיצוב ובחדשנות ובהפיכתם לחלק בלתי נפרד מזהותם. האיגוד יוזם תערוכות, כמו את תערוכת ריהוטים המתקיימת מזה עשרות שנים בגני התערוכה בסוכות, מקיים תחרויות עיצוב, קרנות לעיצוב, תווי איכות ושירות ועוד".

ואכן סקרים רבים שנערכים לאורך השנים מוכיחים שרוב הישראלים מעדיפים ורוכשים ריהוט ישראלי המותאם לגודל הבתים הממוצע בארץ, למנהגי החיים והאירוח שלנו, ומאפשרים שירות ואחריות נגישים.

תגובות

Comments are closed