פורשים רשת

פורשים רשת

המרשתת מעניקה למעצבים רבים את האפשרות להציג את עבודותיהם במהירות ובקלות בכל רחבי העולם. התוצאה: יותר ויותר חנויות וירטואליות, גדושות בעבודות מקוריות. חמש מעצבות ישראליות מספרות מדוע בחרו להיכנס לעולם האונליין ואילו דלתות נפתחו בפניהן

מאת: שחר בן-פורת
Designer סגנון חיים

רונית פטר

 צילום: רונית פטר
 (לחצו להגדלה)

Ronit Peter Art (אטסי) המוביילים של רונית פטר (מרמלדה)

המותג והחנויות: "החנויות נפתחו בחמש השנים האחרונות, ואני מוכרת בהן מוביילים ווילונות/מחיצות, כולם עשויים מחרוזים אומנותיים".

הבחירה בתחום: "לא תכננתי לעשות את מה שאני עושה. ההתמקדות שלי היא ביצירה של מה שאני מוכרחה ליצור, כדי לקום בשמחה אל היום שלי. אני מאמינה שאם אעשה כך יהיה לי הכוח לעשות את כל שאר הדברים שמרכיבים את החיים. החלטתי ללכת עם היצירה עד שהגעתי למוצר הדגל, שהוא כולו שלי – מוביילים שעשויים מחרוזים וגדילי בדים. בחנויות אני מוכרת דברים נוספים, שיצאו מתוך המוצר הזה או שנוצרו בדרך למוצר הזה.

"המטרה שלי היא להביא לבתים ולחיים של אנשים שמחה, חיות, צבע וצליל. הידע הוא פנימי והוא שלי – יש אומרים שהמצאתי משהו, אני אוהבת להגיד שגיליתי, מכיוון שבתחילת הדרך הרגשתי שיש ידע שעובר ישירות לידיים שלי".

לימודים: "מעולם לא למדתי עיצוב או אומנות".

מדוע באונליין? "המוצר שלי הוא ייחודי, נישתי ויקר, וכדי למכור אותו הוא חייב להיות חשוף לקהל גדול. המכירה באינטרנט פתחה בפניי את היכולות להגיע למיליונים ברחבי העולם, וזה מה שקורה – האומנות שלי נמכרת בכל הארץ ובכל העולם".


צילום: יח"צ

רונית בכר

Shado Art the moment) ShadoArt)

המותג והחנויות: "החנות נפתחה לפני שנתיים, כשהמכירה הראשונה נעשתה בסוף דצמבר 2015. החנות מוכרת Shado illustrations, כלומר 'רישומי צל', המבוססים על תמונות. המוצר הנמכר ביותר הוא צילום אישי שלקוחות שולחים אליי, אני מאיירת אותם ידנית תוך הפשטה, וחותכת בלייזר פח דק. מדובר בתמונות של רגע מיוחד שיהפוך לאומנות, אובייקט חי במרחב הביתי. בנוסף, אפשר לרכוש בחנות קולקציה שלי. המוצרים נמכרים בחנות שלי באטסי (ShadoArt); באתר שלי (ShadoArt.com), דרך הפייסבוק ובגלריה Baboo בסאן פרנסיסקו".

הבחירה בתחום: "לאחר הרפתקה ארוכת שנים של יזמות בתחום התינוקות והילדים, חיפשתי לעסוק במשהו שנוגע באהבות ישנות, המוציא אל הפועל מקבץ יכולות אישיות בצורה מדויקת יותר. המיזם שלי מתבסס על איור פורטרטים ומביא מינימליזם וחומריות מפתיעה למוצר אומנות שיכול להיות גם מאוד אישי".

לימודים: "תואר ראשון בעיצוב תעשייתי בבצלאל וכעת לומדת שם לתואר שני".

מדוע באונליין? "יתרון בולט במכירה אונליין הוא פריצת הגבולות וההגעה ללקוחות מכל העולם. הלקוחות שלי מגיעים מארצות הברית אבל גם מסינגפור, ניו זילנד, הונג קונג, רוסיה ועומאן. זו הזדמנות מאלפת לשילוב הסקרנות שלי לגבי אנשים, עם האפשרות להיות חופשייה לבחור את נמל הבית. אני יכולה לעבוד מכל מקום, בכל שעה, אפילו בפיג׳מה, ולנהל עסק בינלאומי מצליח. החיסרון הוא השבריריות של הפלטפורמות. יש השפעה מכרעת של התנועה העולמית, בחירת מנהיגים, משברים אקולוגיים והחלטות של ענקי האינטרנט. המכירות מושפעות מכל אלה מיד".


צילום: עדי לם

נונה וטני מור

Tani mor concrete design

המותג והחנויות: "בחנות, שפתחנו לפני שנה וחצי אנו מוכרים יצירות תוך מענה והתאמה אישית לכל לקוח. כל יצירה נעשית מבטון בעבודת יד, תוך שילוב חומרים נוספים. המבחר כולל שולחנות צד ואירוח, אריחי בטון, גופי תאורה, פרטי עיצוב ועוד. המוצרים נמכרים בבית היוצר שלנו, במספר חנויות 'אמיתיות', ביניהן קום איל פו בנמל תל אביב, וכמובן גם אונליין. כרגע אנחנו בעיצומו של הליך בניית אתר אינטראקטיבי, מלא השראה ופתרונות עיצוב מקוריים".

הבחירה בתחום: "הרעיון נולד מתוך אהבה ותשוקה לעולם האסתטיקה והעיצוב. בחרנו להתמקד בבטון בעיקר בגלל האתגר להפוך אותו לחומר שימושי בעיצוב ובאסתטיקה. כאשר מצליחים לעשות את זה, הוא פשוט הופך להיות שובה לב".

לימודים: "פלסטיקה, אמנות ועיצוב".

מדוע באונליין? "הלקוח הפוטנציאלי נחשף אלינו ולקו העיצובי שלנו מתוך התבוננות וחשיפה של מגוון היצירות שלנו. כיוון שאנחנו יוצרים כל הזמנה באופן נפרד, יש לנו יכולת לבצע התאמות ועיצובים אישיים גם בהזמנה מרחוק. החיסרון הוא הקושי להעביר ללקוח את חוויית המוצר בשלמותה – המראה והטקסטורה – כחלק מהסיפור העיצובי השלם".


צילום: מירב חסקי

מירב חסקי

BOXOX

המותג והחנויות: "בשנת 2013 פתחתי את החנות שלי באטסי והקמתי לי סטודיו בבית. במשך הזמן פתחתי בנוסף חנות עצמאית, כדי לא להיות תלויה בפלטפורמות אחרות. אני מוכרת כרטיסי ברכה, מתנות אהבה ומוצרי חתונה עשויים מתחרות ישנות, רקומות. הכל עשוי בעבודת יד, כולל כריכה של כרטיסים, צביעת בדים, רקמה ותפירה, המשולבים באבני סוורובסקי וכפתורי וינטג'. המוצר שעל שמו קרויה החנות הוא קופסאות אהבה – קופסאות פח או עץ מלאות בדברים קטנים ומטריפים, עטופות ברצועת בד רקומה עם תחרות ישנות וכיתוב, שאפשר להזמין במיוחד למקבל המתנה. המוצרים נמכרים בשתי חנויות – החנות באטסי (boxox.etsy.com) והחנות העצמאית שלי (www.boxox.love)".

הבחירה בתחום: "הייתי ברילוקיישן בבוסטון, שם נחשפתי לחומרים ולטכניקות שמעולם לא ראיתי, חנויות עצומות מלאות בחומרי יצירה מכל סוג ובמגוון שאי אפשר לדמיין. במקביל, בטיולים בניו אינגלנד ביקרתי בחנויות עתיקות והתחלתי לאסוף תחרות עתיקות, ולגבש את היצירה שלי סביב דימויים של ציפורים, קנים ונוצות, בשילוב עם חומרים ישנים ועתיקים. כל אלה לא באמת היו בחירה מודעת, אלא תוצאה של משיכה לא מוסברת לחומרים. עד היום ההשראה האולטימטיבית והמניע ליצירה עבורי הוא החומר. פיסת תחרה ישנה, נייר, חותמת של ציפור – ואני יוצרת סביב החומרים ש'קוראים' לי".

לימודים: "אין לי רקע בלימודי עיצוב. למדתי מוזיקה, מחשבים ומינהל עסקים, ועבדתי 16 שנה בתחום ההייטק, ותמיד קצת יצרתי מהצד".

מדוע באונליין? "קל לי לייצר בבית, כאשר התקשורת עם אנשים מכל העולם היא וירטואלית ולא פיזית. כך יצא שהמודל של מכירה אונליין – יחד עם בנייה מורכבת של קהל יעד, שכן כמעט ואין לי מכירות בישראל – הסתדר מצוין עם ניהול חנות אונליין. החיסרון היחיד במודל הזה הוא שלפעמים אפשר לחוש בדידות כאשר האינטראקציה עם האנשים היא רק וירטואלית, ויש צורך לייצר קשרים שהם בעולם הפיזי".


צילום: דלית מאירי

נילי וייס

חיננילי – מתנות לבית ולמשפחה

המותג והחנויות: "החנות נפתחה בקיץ 2016 כאתר עצמאי. אני מעצבת ומוכרת סינרים מודפסים, ראנרים, תחתיות לספלים ולסירים, חנוכיות ומשטחים לחנוכיות, מתנות לפסח ועוד. המוצרים נמכרים דרך האתר hinanili.co.il, בירידים, ואצלי בסטודיו ברמת הגולן".

הבחירה בתחום: "לאחר 20 שנה כמעצבת גרפית, החלטתי לחדש ולרענן את העיסוק שלי בתחום. התחלתי לעצב מוצרים לפי טעמי האישי ולפי הקווים המנחים אותי ביצירה הגרפית. יצרתי קולקציות של מוצרים שימושיים המתאימים למשפחה הישראלית, שמי שמתחבר אל השפה שמאחוריהם מתאהב בהם ויכול לרכוש אותם לעצמו, או כמתנה מיוחדת לאנשים אהובים. במקביל, המשכתי ואני ממשיכה לעצב ללקוחות מוצרים באופן אישי".

לימודים: "את לימודי העיצוב התחלתי במכללת 'אמונה' בירושלים, לפני 25 שנה. במהלך השנים למדתי באופן אוטו-דידקטי תוכנות וכלים נוספים, המשמשים אותי עד היום".

מדוע באונליין? "בעיקר בגלל המיקום הגיאוגרפי בו אני חיה, והמרחק הפיזי מלקוחותיי. כמו כן, כיוון שהעולם צועד לקראת קניות אונליין ברשת, שהינן נוחות ומזמינות הרבה יותר, אני חושבת שההשקעה בחנות הווירטואלית משתלמת לשני הצדדים – ללקוחות קל לבחור מתנה בעודם יושבים ליד המחשב או בנייד, ולי קל להכין את ההזמנה ולהוציא אותה למשלוח תוך זמן קצר, כדי שתוכל להגיע ללקוח באופן המהיר ביותר".

תגובות

Comments are closed