חלומות קמעונאיים ב-Mixed Reality

חלומות קמעונאיים ב-Mixed Reality

"מציאות מדומה ורבודה והשילוב ביניהן Mixed Reality יהוו פלטפורמה חדשה למכירות בשוק הקמעונאי", מעריך יניב איזון, מבעלי חברת אפליקסור המתמחה במתן פתרונות ייחודיים ומתקדמים בתחום המציאות המדומה והרבודה למגזר העסקי ולמגזר החינוך

מאת: נמרוד גזית
E-Commerce טכנולוגיה והייטק

"מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) והשילוב ביניהן Mixed Reality (או AVR) יחוללו שינוי בשוק הקמעונאי לקראת סוף שנת 2017 ובעיקר ב- 2018, ואם לא שינוי אז בוודאי תוספת מעניינת". כך טוען יניב איזון (46), יזם ואחד מבעלי חברת אפליקסור, המתמחה במתן פתרונות ייחודיים ומתקדמים בתחום המציאות המדומה והרבודה למגזר העסקי ומגזר החינוך. "מציאות מדומה ורבודה שאותה אנו פוגשים כיום בעיקר ככלי שיווקי-הדרכתי תהווה פלטפורמה חדשה למכירות לשוק הקמעונאי, במכירה אינטרנטית או מכירה פרונטלית".

יניב איזון (צילום: יח"צ)

     יניב איזון (צילום: יח"צ)

אפליקסור נוסדה ב-2006 ופעלה אז בעיקר בתחום הדיגיטל ובשנתיים האחרונות היא ממצבת את עצמה כאחת מהשחקניות המובילות בתחום בישראל.

מה לקמעונאות או E-commerce ולמציאות מדומה ורבודה?

"טרם עידן האינטרנט הלקוח היה מגיע לחנות הפיזית וזאת הייתה חווית הרכישה שלו. עם כניסת עידן האינטרנט לקוחות רבים מסתפקים ברכישות אינטרנטיות גם כחלק מהחוויה ו'המלחמה' על כל לקוח התמקדה בשיפור חווית הרכישה האינטרנטית (במקביל לפרונטלית).

בעידן המציאות המדומה והרבודה, ניתן לשלב את החוויה של 'פעם' (אותה הגעה לחנות) באמצעות כלים כמו סיור וירטואלי 360, הדמיה של חנות במשקפי HTC VIVE ולהוסיף את תהליך הרכישה המקוון, כך שהלקוח חווה את החנות הפיזית וגם את התהליך הרכישה ועדיין הכל מסלון ביתו. באמצעות מציאות רבודה ניתן לשלב כלים מתקדמים שיספקו אינפורמציה נוספת בצורה גרפית, תלת מימד ו-360. קיימים פתרונות נוספים ורבים בתחום למגזר זה, שחברת אפליקסור מספקת כחלק מתהליך עדכון טכנולוגי ללקוחותיה, לרשתות שיווק, חברות מסחר וכיוצ"ב".

אז מה אפליקסור עושים בשוק הקמעונאות ואיך ה-VR וה-AR מסייעים להגברת המכירות ?

"אפליקסור מציעה לשדרג את חווית הקנייה בחנות הפיזית ובחנות האינטרנטית באמצעות שילוב של כלים חדשניים במציאות רבודה ומציאות מדומה. אנשי החברה יבצעו עבור הארגון סקר שיעמיק ביכולת שילוב הטכנולוגיות הללו, יבנו פתרון חדשני שיתן מענה לצרכים פרקטיים, ישדרגו את חווית הלקוח ויחזקו את נקודות הממשק איתו. מטבע הדברים, חלק מהכלים והפתרונות לא ניתן לחשוף כאן, אבל כלים של מציאות מדומה ורבודה ניתן לשלב בדרכים שונות להעלאת החשיפה מול הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים. ניתן להתרשם מפרויקטים שביצענו, או שאנחנו מבצעים בימים אלה. לדוגמא, ברשת רהיטי שגם, שם מוצע סיור וירטואלי ב-360 עם אינטראקטיביות ללקוחות ו'חפש את המטמון'.

"כבר בשנת 2017 ובעיקר ב-2018 נוכל לראות הטמעת כלים חדשניים בתלת מימד / 360 וכלים אינטראקטיביים, שהם חלק מההתמחות של אפליקסור כיום. כלים כאלו נמצאים ברשותנו כיום לצרכי פיתוח והדגמות בעיקר".

מה הם תחומי ההתמחות של אפליקסור?

"אנו מתמחים בארבעה תחומים מרכזיים:

ייצור, שיווק של משקפי מציאות מדומה ממותגים דר. קארדבורד (www.drcardboard.com): עד כה ייצרנו (גם ייצור כחול לבן) ומכרנו עשרות אלפי משקפיים מדגמים שונים ובעיצובים שונים ללקוחות ישראלים ברוב המקרים, אבל גם ייצאנו מעבר לים – לאוסטרליה, ארה"ב, גרמניה, אנגליה ועוד. בייצור משקפי גוגל קארדבורד נדרשת התמחות. הם נראים 'רק' קרטון, אבל מידות המשקף, המרחקים, סוג העדשות, איכות העדשות ופרמטרים נוספים חשובים לקבלת משקפיים איכותיים. אל תתפלאו אם לא תקבלו חוויה נכונה במשקף שיוצר לא נכון. לאפליקסור יש אישור מחברת גוגל העולמית לייצור המשקפיים על בסיס Best Practice שחברת גוגל דורשת לעמוד בהם.

זו מתנה מצוינת לאירועים או שימוש בכנסים והדרכות. האתר www.VRyou.co.il (אתר המכירות של אפליקסור) מספק מידע נוסף לתחום הפרטי והעסקי במציאות מדומה.

הפקת צילום 360 וסיורים וירטואליים אינטראקטיביים: הפקת תוכן לרשת קמעונאית לדוגמא יכולה להיות סיור וירטואלי שיחשוף את לקוחות הרשת הקיימים או הפוטנציאליים לחנות עצמה, לפרסום שישולב בתוך הסיור ובצילום עצמו. ניתן לשלב חוויות אינטראקטיביות שיעלו את רמת ההתעניינות והחשיפה.

הפקת תכני מציאות מדומה ומציאות רבודה: ייעוץ, ניהול פרויקטים, פיתוח והפקה של תכנים במציאות מדומה ורבודה למגזר העסקי. אפליקסור מלווה את לקוחותיה צעד צעד בתחום, מנהלים פרויקטי Turn Key או משולבים בפרויקטים קיימים. ברשותם ידע רב, מומחים, שותפים עסקיים וספקים מהשורה הראשונה בתחום. אפליקסור מייצגת או פרטנרית של מספר חברות בינלאומיות מהגדולות בעולם כמו HP, EON ,VIVED ועוד. כמו כן, ניהול פרויקטים ושילוב מומחים במציאות מדומה ורבודה לפי צרכי הלקוח.

מגזר החינוך: במגזר החינוך חברת אפליקסור מבצעת פרויקטים, משווקת ומייצרת פתרונות של Mixed Reality, תלת מימד ו-360".


www.Applixor.com

===========================================================================

להיערך לתחום ה-WebVR

באפליקסור ממליצים לקמעונאים להיערך לתחום ה- WebVR שיפרוץ בהמשך שנת 2017.

WebVR היא פלטפורמה חדשה המאפשרת צפייה בתכני אינטרנט / Web בו VR ו- 360. כיום דפדפנים כמו מוזילה, כרום וכדומה כבר תומכים באפשרות. "יכול להיות שייקח קצת זמן, אבל אינטראקטיביות של אתר אינטרנט עם הגולש תהייה הכרחית ממש בקרוב", מציין יניב איזון.

===========================================================================

תגובות

Comments are closed