פרספקטיבה לעולם של עיצוב וחומרים

פרספקטיבה לעולם של עיצוב וחומרים

בסטודיו לעיצוב פנים Marom ID חושבים בצורה לא שגרתית, לוקחים חומרים מוכרים לעולמות חדשים ועובדים מול הלקוח בשלושה שלבים היוצרים יחד פרספקטיבות הרמוניות

מאת: גליה היפש
Designer סגנון חיים

בסטודיו לעיצוב פנים Marom ID, קובי אדרי והדס מרום מתבוננים על חלל הבית כפרספקטיבה – כמו פריים של תמונה שדרכו בונים את תמונת החלל כולו. הכוונה היא למראות כאשר מתבוננים על חלל הבית מזוויות מבט שונות: כיצד הוא נראה מהכניסה לבית, מהמטבח לסלון, מהסלון לחדרים? המכלול, החלל כולו, נוצר ממספר פרספקטיבות המתחברות זו לזו בהרמוניה מלאה.

קובי אדרי והדס מרום (צילום: ענבל מרמרי)

בעלי הסטודיו, שהוקם לפני כשבע שנים, הם קובי אדרי והדס מרום, בני זוג שלמדו יחד עיצוב פנים במכללה למנהל בראשון לציון ואף שימשו מרצים במכללה בהמשך הדרך. למרות שהם חולקים משרד משותף, כל אחד מהם מוביל בנפרד פרויקט מול לקוח שמקבל יחס אישי. במשרד עצמו קובי והדס יוצרים יחדיו ונותנים את הדעת על כל פרויקט ופרויקט. סגנון העיצוב של המשרד מוגדר כמודרני-אקלקטי נקי.

הדס וקובי מסבירים: "לכל חלל יש יתרונות וחסרונות. צריך לפצח אותם, להכיר את הלקוח ולקחת את הפרספקטיבה למקום הגבוה ביותר שלה. אנחנו אוהבים להכניס לעבודות שלנו משהו קצת אחר, להוסיף קיר מיוחד, עבודה של אמן, להשתמש באלמנטים עיצוביים אשר נותנים לחלל את הקונספט והמראה העיצובי הייחודי לחלל אותו אנחנו מתכננים".

הדס וקובי מפרטים שלושה שלבים חשובים בתהליכי העבודה של Marom ID:

"בשלב הראשון אנחנו עובדים ברמה של דו-ממד. לומדים את התוכניות כדי להכיר את המבנה עצמו ובוחרים בפרספקטיבות ובחללים שעליהם נרצה לעבוד. לאחר למידת תוכניות העבודה, מגיעים לשלב השני: מבנה האישיות של הלקוח שעבורו אנחנו עושים את העיצוב. כאן, בשלב הזה, החשיבות היא בהתאמת עיצוב החלל לבן אדם ולאישיות שלו. צריך להכיר את תכונות האופי והצרכים של המשפחה ובהתאם לכך לעצב את הבית.

סלון בדירת ארבעה חדרים בראשון לציון (צילום: ערן תורג'מן)

"לדוגמה, באחד הפרויקטים פגשנו איש עסקים מדהים שילדיו גדולים כבר ולא גרים בבית, והייתה לו בקשה אחת שהיא להיכנס לבית משלו שקרוב למרכז, מלא חיים ותוסס, אבל ברגע שייכנס לבית ירגיש ויחווה אווירה ותחושה של בית מלון בוטיק, אחרי שכל השנים הוא חי עבור הבית והילדים. הבניין מבחוץ הוא בניין שיכון רגיל, אבל בפנים הבית נראה כמו סוויטה מפנקת ויוקרתית בבית מלון. לעומת זאת, עיצבנו וילה גדולה בראשון לציון ששם יש משפחה עם ילדים קטנים שרצתה לייצר אווירה של חמימות משפחתיות וחללים שמאפיינים ומתאימים יותר לצורכי משפחה, שזה אתגר בפני עצמו כשמדובר בחלל גדול.

"שלב זה הינו שלב מורכב ומאתגר מכיוון שבתקופה הזו אתה צריך להכיר את הפסיכולוגיה של הלקוח שלך, כי כל מה שמאפיין את בעלי הדירה/בית פרטי או עסק נכנס לתוך הבית שלהם: הלבוש, סגנון החיים, עומק רוחני או חומריות, שאיפות וחלומות וכדומה. אתה חייב ללמוד הכל. יש למשל אנשים שרוצים לשלב בעיצוב מזכרות/יצירות שלהם מטיולים שלהם בעולם – זה אומר משהו על האישיות שלהם. את כל הלמידה הזו אנחנו מחזירים חזרה לפרספקטיבה כי זו המטרה: אנחנו צריכים לייצר תמונה רגשית באמצעות עולם החומרים ביחס, לחלל לתקציב וללקוח שעומד מולך.

"בשלב השלישי צריך להוציא לפועל את הפרספקטיבה: לקחת את היתרונות והחסרונות של הבית ואת כל מה שלמדת על האדם שמולך ואת מסגרת התקציב שניתנה עבור הפרויקט ולהפוך את החלום למציאות – לחלל המורכב מחומרים ומאלמנטים עיצוביים שיוצרים הרמוניה. בסופו של יום, אף בית שאנחנו מתכננים לא דומה לבית אחר וכמעצב אתה לומד להתאים את הבית למבנה האישיות של הלקוח. כך ששלושת השלבים שלנו מדברים על חיבור בין חלל, אדם וחומרים לצורך יצירת פרספקטיבה" או יותר באותו חלל שיוצרים ביחד את ההרמוניה.

דירה חמישה חדרים שהוסבה לארבעה חדרים בראשון לציון (צילום: ערן תורג'מן)

מה הבידול הייחודי שמאפיין אתכם כמעצבים?

"אנחנו חושבים מחוץ לקופסה, ממש לא מעצבים מן השורה. בכל פרויקט אנחנו לוקחים חומרים ואלמנטים המוכרים מחיי היום יום כמו עץ, ברזל ובטון – ומפתחים אותם למשהו חדש וייחודי לאותו פרויקט , מבלי שניתן יהיה למצוא את זה בחנויות. אנחנו לוקחים חומרים מוכרים אבל מעבירים אותם לעולמות אחרים לגמרי בהתאם ללקוח ולפרספקטיבה שיצרנו. כל פרויקט מקבל מאיתנו משהו ייחודי משלו שלא נמצא בבתים אחרים. תמיד מנסים לקחת את החומרים צעד אחד קדימה, לעולם פחות מוכר, זה מניב תוצאות יפהפיות".

תגובות

Comments are closed