אורגני זה אורח חיים

אורגני זה אורח חיים

עם פתיחת הסניף ה-40 של 'ניצת הדובדבן' - רשת בתי הטבע הגדולה והוותיקה בישראל - פגשנו את הרצל ביבי, הבעלים של הרשת, לשיחה על השוק האורגני ועל המוּדעות הגוברת לאוכל בריא

מאת: ענת יפה (צילומים: איל גרניט)
EAT4YOU סגנון חיים

אם כמעט כולנו מכירים היום את זרעי הצ'יה, את חיטת הכוסמין ועוד עשרות מוצרים, זה קרה הרבה בזכות רשת "ניצת הדובדבן". רשת בתי הטבע הגדולה והוותיקה בישראל, שחרתה על דגלה את בשורת אורח החיים הבריא, מציינת בימים אלה את פתיחת הסניף ה-40 שלה, כשהיא נמצאת במגמת התרחבות המגיעה בזכות המודעות העולה למוצרי מזון ומוצרים בריאים אחרים.

מי שחתום על ההצלחה הזו, ובעיקר על השינוי המבורך בהרגלי הצריכה שלנו, הוא הרצל ביבי, הבעלים של הרשת, שראה את הנולד כבר לפני 38 שנים, עם פתיחת החנות הראשונה של "ניצת הדובדבן" בסמטה בשוק מחנה יהודה. שגרת יומו, זה עשרות שנים, עם הגעתו של הרצל למחסן הלוגיסטי בקיבוץ מעלה החמישה בהרי ירושלים. משם, בין המשטחים ומכונות האריזה העצומות, הוא מנהל קשר ישיר עם יצרנים ממדינות שונות כמו בוליביה, טורקיה, איטליה וסין, ודואג לכל מכולה ומכולה המגיעה לפתח הנמל בארץ ועליה מזון אורגני.

איך ניצת הרעיון של חנות למזון בריאות?

"נחשפתי לתחום הזה בתחילת שנות ה-80, כאשר שהיתי בארצות הברית והאזנתי לתוכנית שבה סיפר רופא אמריקאי כי בעת שנסע הביתה, לאחר שאובחן כחולה בסרטן במצב מתקדם, עצר לטרמפיסט. הטרמפיסט היה מבני האָמִישׁ והוא הציע לרופא לבוא ולגור בקהילתו ולהירפא.

"כעבור עשרה חודשים חזר הרופא לבית החולים, ותוצאות הבדיקות שביצע הדהימו אותו. כשנשאל כיצד המדדים השתפרו, הוא אמר שהשיפור קרה באמצעות תזונה טבעונית אשר כללה שפע של פירות וירקות, דגנים וקטניות שגודלו באופן טבעי. לעוצמה של הדבר הזה אי אפשר להישאר אדיש".

עוד בצעירותו הכיר ביבי היטב את עולם הקמעונאות והסחר, כאשר יחד עם אביו ייבא מאירן ומטורקיה פיצוחים ופירות יבשים, בעת שנושא האוכל הבריא והתחום האורגני היה חדש ולא מוכר.

"בשנים האחרונות אנשים מבינים שמזון מעובד וחומרי שימור וריסוס סינתטיים מזיקים ויש רצון לחזור למקורות, לטבע", מספר ביבי.

ומה קורה היום?

"השוק האורגני העולמי מהווה כ-2 אחוזים משוק המזון, ובארץ הוא נמצא בעלייה אטית ומתונה ומהווה כ-1.5 אחוזים מהשוק. תמיד יש טרנדים זמניים כמו הכוסמין, הקינואה והצ'יה, אך עם הזמן הביקוש מתאזן. שדרוג הפיקוח על התוצרת האורגנית משפיע לטובה על איכות המוצרים.

"ב'ניצת הדובדבן' מוביל מנכ"ל הרשת, ארבל שירן, את החברה מתוך רצון להנגיש לכל אחת ואחד מזון אורגני, איכותי, במחיר שווה לכל כיס. בהדרגה נפתחים סניפים ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת. אנחנו מקפידים לבחור את המוצרים שנכנסים אלינו, עושים את בדיקת הרכיבים ומגישים ללקוח מוצר איכותי ומפוקח. אנחנו מבקרים בתערוכות בינלאומיות ומחפשים חומרי גלם מעניינים ושונים, שלא נמצאים בשוק הקונבנציונלי".

מותג הבית של רשת "ניצת הדובדבן" כולל היום למעלה מ-300 מוצרים, טבעיים ואורגנים, המיובאים מחו"ל או מיוצרים בשיתוף פעולה עם יצרנים מקומיים, במטרה לעודד תעשייה ישראלית. כחלק מחזון הרשת, יש העדפה למוצרים אורגנים כחול-לבן, כמו שמן זית, תמרים וחיטה. מלבד הסניפים ברחבי הארץ מציעה הרשת שירות משלוחים ומועדון לקוחות משתלם.

"אורגני זה אורח חיים – בריאות, הסתכלות רחבה על העולם ועבודה מתוך כבוד למי ולמה שסביבך", מסכם ביבי.


לרשימת הסניפים ולמידע היכנסו לאתר: www.nizat.com

תגובות

Comments are closed