לא עו"ד מתחם עבודה

לא עו"ד מתחם עבודה

הצצה ל-Partners & Co, מתחם עבודה בוטיקי חדש לעורכי דין, מובילה לחשוב כי זהו מועדון חברים יוקרתי באנגליה או טרקלין מחלקת עסקים מתוחכם. עו"ד אלעד נץ, יזם הפרויקט: "רק כשיצאתי לעצמאות מפירמה גדולה, הבנתי כמה חשובים ללקוח היוקרה והנראוּת של עורך דינו"

מאת: מיכל אסף (הדמיות: 3dvision)
Designer סגנון חיים

לאונג' מתוחכם עם כורסאות עור יוקרתיות; בר משקאות מול הים; ספות על מרפסת דק המשקיפה לנוף שלתל אביב; מרפסות משובצות חלוקי נחל. דמיינתם בית מלון יוקרתי בעיר הלבנה? תחשבו יותר לכיוון של משרד יוקרתי של עורכי דין. זו בדיוק ההשראה שביקשו היזמים שמאחורי Partners & Co – רשת מתחמי עבודה ייעודיים לעורכי דין – להעניק לשוכרים שלהם.

     עו"ד אלעד נץ,
     מנכ"ל Partners & Co
     (צילום: גל איתן)

הרשת, שמשיקה בימים אלה מתחם ראשון במגדלי חג'ג' ברחוב הארבעה בתל אביב, וכבר מאתרת קומות נוספות במגדלי יוקרה נוספים, מתכוונת לחולל מהפכה בתפיסה של עורכי דין את משרדם.

"אנחנו באים לעבוד, אבל גם ליהנות. אנחנו כאן בשביל לצמוח ולהתפתח מבחינה עסקית, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להתפשר על מיקום, או על איך שאנחנו נראים ומרגישים כשאנו נפגשים עם לקוחות או פשוט באים בבוקר לעבודה", אומר עו"ד אלעד נץ, היזם שמאחורי הרשת החדשה.

אל הרעיון להקמת הרשת החדשה הגיע עו"ד נץ לאחר שיצא לדרך עצמאית ועזב משרד עורכי דין גדול. "בבת אחת הרגשתי את החסרונות בהשוואה לחיים בתוך משרד גדול. מעבר לכך שאתה מאבד את יכולת ההתייעצות ואת פלטפורמת השירותים היעילה, אתה מאבד רכיב חשוב מאוד של יוקרה ונראוּת. לא רק שפחות נעים לפגוש לקוחות בבתי קפה, או במשרדים מרוחקים שנראים רע, אלא שגם לך עצמך פחות נעים ונוח לבוא לעבוד במקום שאינו מעניק לך שקט לעבוד.

"כעצמאי, הייתי צריך לדאוג לכל דבר במשרד, ממכונת הקפה ועד לנייר במדפסת. מהמזכירה ועד התוכנה המשפטית. כך התחדדה אצלי ההבנה שיש צורך, ולכן גם חייב להיות פתרון. בהשראת פתרונות יוקרתיים שראינו בעולם (לדוגמה: The great Room Singapore), בנינו קונספט שעונה על הצרכים של עורכי הדין, ומספק להם 'קרש קפיצה' יעיל יותר להתפתחות ולהצלחה. האפשרות לעבוד במרכז הזירה העסקית, בלב תל אביב, בתוך מתחם של אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, שמבטיח דיוק ואיכות – היא בדיוק מה שיצרנו".

חדרים לעורכי דין בכירים

טרמינל משפטי יוקרתי

לצד נץ, את ההשקעה ברשת החדשה מובילים רוני בירם, ממייסדי אקסלנס לשעבר; קרן השקעות האימפקט B Community 2, בבעלות משקיע ההייטק יואל חשין; עו"ד דודי זלמנוביץ, מנכ"ל חברת GLawBAL, המובילה את הייעוץ לסקטור המשפטי בישראל, ולצדם עו"ד רובי בכר, מבכירי עורכי הדין בישראל, המשמש כדירקטור במיזם ומלווה את הקמתו.

      גד הלפרין
      (צילום: יואב גרין)

כדי להגשים את החזון השאפתני, חבר נץ, מלווה באשתו, דנית לארי, הלוקחת חלק פעיל במיזם (ומגיעה מעולם ההשקעות), לסטודיו גד הלפרין, מי שכבר תכנן והשיק שורה של פרויקטים של מלונות ועסקים בארץ ובעולם, בהם של בנק רוטשילד, מלונות כמו ריץ קרלטון, המסעדות של מאיר אדוני ויונתן רושפלד, בתי קפה כמו ארקפה, חללים מסחריים בתחומי הניהול הפיננסי ועוד.

"הייתי אצל כל האדריכלים המובילים בעיר ולא מצאתי את זה שידבר ויבין בדיוק את השפה שלי. את הניואנסים שבהם חבויה התמונה האמיתית", נזכר נץ, ומוסיף:

"הלפרין התיישב מולי, ושאל 'אתה יודע למה התיישבת בדיוק כאן?' אמרתי שלא, והוא ענה לי 'התאורה מכוונת אותך לכך. התאורה מאירה את החלל שאתה יושב בו, מזווית מסוימת ובטמפרטורת אור מסוימת, ולכן נמשכת לשבת בדיוק במקום הזה'. ברגע הזה ידעתי שזה 'בינגו' ומצאתי את מי שיסייע להגשים את החזון שלי. בסטודיו של גדי (שעבד על הפרויקט יחד עם האדריכלית קוראל מסיקה ממשרדו), יש הבנה מדויקת של מה שאנחנו ב-Partners & Co עושים – מייצרים רשת מתחמי עבודה הבנויים ומעוצבים כדי לאכלס משרדי בוטיק, עורכי דין מנוסים, שופטים, מגשרים ובוררים. במקום מהסוג הזה, לא ניתן לוותר על תכונות של דיוק ורגישות", מסביר נץ.

חדר פונקציונלי לעורכי דין

הוא מוסיף כי לאחר מאות ראיונות עם עורכי דין ומחקר על המתרחש בעולם, חידד את צורכי הלקוח ביחד עם איש האסטרטגיה אסף חתוכה (לשעבר סמנכ"ל אסטרטגיה במקאן אריקסון). לאחר שהיה ברור שיש צורך ליצור כאן מועדון אקסקלוסיבי בעל מאפיינים מקצועיים וייחודיים, ביקש נץ מהלפרין לעצב "מעין טרמינל משפטי סואן, יוקרתי, שלצד המרחב הפרטי, משולב מרחב ציבורי השואב שירותים וערכים מעולמות אחרים, של מלונות בוטיק, טרקליני עסקים ומועדונים מכובדים.

"לדוגמה, אצלנו אין פקידי/ות קבלה אלא דיילי/ות קבלה שמדיהם דומים למדי נותני השירותים בעולם מלונות הבוטיק, ואנו מציעים שירותי לייפסטייל תומכים שנועדו לחסוך זמן ולאפשר חוויה אחרת (מניקור, שיעורי יוגה, איסוף וגיהוץ חולצות מהמשרד). הפנמנו את השינוי שעבר העולם בשני העשורים האחרונים בתחום תפיסת חלל העבודה. האזורים הציבוריים ישמשו להרחבת אפשרויות העבודה, וגם יהפכו את השהות במקום לנעימה וחיובית, וזאת מבלי לוותר על ההיבטים הפונקציונליים והמקצועיים".

טרקלין עסקים ובר

ניחוח לייפסטייל

"הגדרת המשימה הייתה ליצור ערכים וחוויה מכובדת, רעננה, מכופתרת אך יצירתית, כזו שמייצרת מרחב ציבורי עשיר ומגוון לצד המרחב הפרטי", מספר גד הלפרין, בשיחה שמתקיימת בשיתוף הדס פלד מסטודיו המיתוג Two Design המלווה את הפרויקט.

מאיפה הגיע הרעיון לחבר בין הקונספט של עבודה לבילוי או מלונאות?

"קודם כל חשוב לומר שאנחנו די רחוקים מעולם הבילוי הקלאסי וקרובים יותר לעולמות הבוטיק, שמציגים היום רגישות לאדם ולתרבות האורבנית. ערכי מלון הבוטיק שיישמנו בפרויקט הם חלל דיסקרטי ופרקטי במשרד הפרטי עצמו, ומרחב ציבורי עשיר. אנחנו כל הזמן חושבים על איך לייצר חיבור עם המרחב. מצד אחד הוד, ומצד שני נגישות. כחצי משטח המתחם, כ-600 מ"ר, הוקדש לאזורים ציבוריים ומשותפים. יש גם מרפסת רחבה של כ-150 מ"ר, שולחנות וכיסאות בר שצופים לים ולכיכר גבעון, בר פנימי, טרקלין עסקים המזכיר מחלקת עסקים בשדה תעופה, ולאונג' פתוח שמחליף את המטבחון השמרני שבמשרד של פעם".

מהיכן שאבת השראה לפרויקט?

"מתל אביב, מההיסטוריה שלה, מקנה המידה האנושי, מהפשטות ומההוד. מעבר לכך, הושפענו מחללי פרימיום כמו טרקלין עסקים שמאפיין מחלקות עסקים בחברות תעופה, ועולם מלונות הבוטיק. וכמובן מעולם המועדונים החברתיים, שמביאים גם ערכים אציליים לתוך מרחב העבודה שלנו. את כל הערכים האלה הפכנו לנגישים באמצעות חומריות ופונקציונליות, ובאמצעות חיבור לעיר תל אביב".

מרפסת הדק המשקיפה לכיכר גבעון ולים

בהקשר זה מוסיפה פלד: "על אף שהיה מדובר במיזם שאין דומה לו במחוזותינו, היה לנו ברור שהוא חייב לשאוב השראה מעולמות ותיקים ומאופיינים מאוד של מועדוני חברים סגורים (Members Club). רצינו שזה יהיה מותג מעורר השראה, שעושה לך חשק להיות חלק ממנו ויש בו ניחוח של לייפסטייל, איכות ושיק. כך הגענו גם למותגי אופנה ותיקים שהתאימו את עצמם לרוח הזמן והתקופה, מועדוני חברים של ראשית המאה, קוד הלבוש העורך דיני, מלונות בוטיק וחללי עבודה מהממים ברחבי העולם".

פלד מציינת כי גם הלוגו של המותג מבוסס על קוד הלבוש המחויט המאפיין את קהילת עורכי הדין, כאשר צווארון החולצה המכופתרת הוא הבסיס שלו. "הדימוי שנוצר מצורת הצווארון דומה לסמל האינסוף (8 מאוזן) ונראה גם כמבט-על של תוכנית אדריכלית. היו בו כל הערכים שחיפשנו והפכנו אותו לזה שמתווה לנו את השפה העיצובית. על בסיסו בנינו מערכת סימנים שכל אחד מהם מאפיין סוג משרד אחר במתחם, וממנו גם בנינו את הקו שמלווה את עיצוב האלמנטים השונים. הצבעוניות שנבחרה היא קלאסית מאוד – כחול כהה וזהב, בזכותה המותג הזה נראה כאילו היה כאן תמיד, מה שנועד להעניק ביטחון לאותם עורכי דין שרוצים לקחת חלק במוסד מבוסס ואיתן".

מה היו הדברים שידעתם שאסור לכם לוותר עליהם, ברמת הפונקציונליות של המקום?

הלפרין: "אני וצוות המשרד חשבנו על דרכים לשלב את העולם התרבותי והפונקציונלי של עורכי הדין לתוך החלל עצמו. כך, למשל, עולם הספר הוא המקור של עולם המשפט ולכן היה חשוב מאוד לתת לזה מקום בעיצוב. לכן, למשל, המבנה הוא ספרייה אחת גדולה שאותה ניתן לראות מהחדרים. החומרים שמהם עיצבנו את המקום, עץ ומתכות מסוגים שונים, מעבירים מסרים של נוחות, כאלה שיוצרים תחושה ביתית חמה, להבדיל מחומרים סינתטיים. בית הוא מושג רחב: קהילה, משפחה, מקום שאתה סומך שיש לאן לחזור אליו. את הערכים האלה העברנו לחלל, וצריך לזכור שעורכי דין מבלים את מרבית יומם במשרד".

מה היה האתגר הגדול ביותר שלכם?

"מעבר למשרדים הגדולים בהיקף החיצוני של הקומה, התבקשנו לייצר חללים פרטיים וקומפקטיים, על מנת לאפשר למשרדי בוטיק לבנות אשכולות משרדים, בהם לצד משרדי שותפים קיימים גם פתרונות לעורכי דין צעירים, מתמחים וכוח עזר. מתוך ההיגיון שהמרחב הציבורי משלים את קשת השימושים והצרכים של עורך הדין, יצרנו עמדות עבודה סגורות וחכמות, שמאפשרות עבודה בחדר ופגישות בחוץ. בנוסף, בניגוד ליתר מתחמי העבודה – בהם החדרים הם מרחב פרטי בלבד – חדרי עורכי הדין משמשים גם לקבלת לקוחות, ולכן יצרנו אופציות מודולריות המאפשרות ניצול משרד פרטי ליותר מעמדה אחת".

תגובות

Comments are closed