דרך חדשה ליהנות מהמסורת

דרך חדשה ליהנות מהמסורת

שיתוף הפעולה בין בית הקוניאק הידוע רמי מרטן, לבין האומן האמריקאי הידוע לא פחות, מאט מור, הביא לעולם את המהדורה המיוחדת והמוגבלת של V.S.O.P. כך יוצרים חוויה אחרת

מאת: שחר בן-פורת (צילומים: יח"צ חו"ל)
סגנון חיים שמנת

מצד אחד, בית רמי מרטן, המייצר קוניאק איכותי באופן מסורתי מאז 1724. מצד שני, מאט מור, אמן אמריקאי בעל שם עולמי, הבעלים של בית העיצוב MWM Graphics. שני עולמות, אשר על פניו אינם קשורים זה לזה, נפגשים במהדורה המיוחדת של V.S.O.P. התוצאה מרהיבה במיוחד, תוך שהיא מביאה את רמי מרטן לא רק לכוס הקוניאק שלנו, אלא גם לסלולר.

נקודת מבט מלהיבה

רמי מרטן החל את דרכו כאמור עוד במאה ה-18, ומאז ועד היום הם מייצרים קוניאק בהתאם לכללים המחייבים, בחבל קוניאק שבצרפת. חבל קוניאק מחולק לשישה אזורים בהם מגדלים ענבים. הענבים המשמשים את רמי מרטן הם אלה הגדלים ב"גרנד שמפיין" וב"פטיט שמפיין", אזור שנקרא "פיין שמפיין", הנחשב לאזור המובחר יותר בחבל קוניאק. באזור זה גדלים הענבים על אדמת גיר ייחודית, בה מחלחלים המים עד לשורשי הגפן באופן מאוזן. יחד עם קרינת שמש אופטימלית מתקבלים ענבים בשלים באופן הטוב ביותר. בהתאם, דרגת האיכות הנמוכה ביותר של רמי מרטן היא V.S.O.P, כלומר קוניאק שמיושן ארבע שנים לפחות.

הבחירה לשתף פעולה עם מאט מור הוא חלק ממגמה ארוכת שנים ברמי מרטן, להביא לחשיפת כישרונות תוך שילוב של רמי מרטן עם עולם האומנות. בכל שנה המותג ממשיך לספר את הסיפור שלו מנקודת מבט חדשה ומלהיבה, תוך שילוב של חדשנות ניכרת לעין. ברוח הזו חבר בית רמי מרטן למור, והזמין אותו לתת ביטוי חזותי לתהליך שהמותג עובר, דרך מהדורה מיוחדת של V.S.O.P, המעוצבת בשפה גרפית חדשה לחלוטין.

מאט מור

פרשנות חכמה לרוח המותג

מור הוא כאמור אמן בעל שם עולמי, אשר פיתח סגנון דיגיטלי מופשט, לו קרא Vectorfunk. באמצעות סגנון זה הוא יוצר צורה ייחודית של אמנות קינטית ושפה חזותית-חווייתית יוצאת דופן, המאופיינת בדפוסים גיאומטריים וצבעוניים. מור הוא לא רק אומן אלא גם מעצב גרפי מחונן, והיצירות שלו מוצגות במוזיאונים ברחבי העולם, במקביל לתערוכות שונות.

העיצוב הייחודי אותו יצר מור עבור רמי מרטן מבוסס על הנופים השופעים ואוצרות הטבע של חבל קוניאק, שהיוו השראה לחזון היצירתי שלו. בבית רמי מרטן ביקשו ממור להישאר נאמן לרוח המסורתית של הבית, ובה בעת נתנו לו חופש יצירתי להביא את החזון שלו לידי ביטוי. בהתאם, מור מצא דרכים חדשות וחכמות לפרש את הרוח של רמי מרטן באופן ויזואלי: הוא משלב צבעים בולטים תוך מתן כבוד לצבעוניות הקלאסית של אדום, חום, שחור וזהב, ויוצר ביניהם איזון ייחודי. הוא יצר קומפוזיציה זורמת, המשלבת טיפוגרפיה והשראות של ענבים, גפנים ועלים, וכך הצליח להביא את שפת החיים החזותית של המותג.

חוויה של מציאות מוגברת

העיצוב החדש של מור עבור רמי מרטן בא לידי ביטוי באריזה ובתווית החדשה של הבקבוק, המושק כאמור במהדורה מוגבלת. במקביל עיצב מור אפליקציה מיוחדת עבור המותג, הזמינה במכשירי אפל. "דרך מציאות מוגברת, בואו ניצור דברים שלא נראו בעבר", הוא אומר.

התוצאה היא אפליקציה המאפשרת לצפות בסביבה העירונית המוכרת ולגלות בה אלמנטים גרפיים חדשים, המתכתבים עם השפה של רמי מרטן כמו גם עם העולם האומנותי הייחודי של מור. האפליקציה, ARt שמה, זמינה לשימוש בזמן הביקורים הבאים שלכם בערים שונות בעולם, החל מניו יורק, דרך לונדון, המשך בשנגחאי וכלה במוסקבה. כך תוכלו לא רק ליהנות מהקוניאק המשובח של רמי מרטן, אלא גם ליהנות בדרך חדשה מהסביבה.

תגובות