עוברים לאזור הנוחות

עוברים לאזור הנוחות

האהבה לחומרי גלם, טביעת יד אמנותית המשלבת שיטות מסורתיות ומודרניות, ובעיקר מחשבה על פריטי ריהוט נגישים ונוחים בטוויסט יצירתי. חברי סטודיו The Butcher's Furniture על מותג המשלב יופי ואופי

מאת: שחר בן-פורת (צילומים: גלעד רדט)
Designer סגנון חיים

עד היום, יותר משש שנים מאז המחאה של קיץ 2011, יש הטוענים כי ההפגנות הגדולות והרבות שהתרחשו כאן לא שינו דבר, בעוד שאחרים מצביעים על שינויים חשובים שהשפעתם אטית אך מחלחלת. השינוי שהתרחש באותה התקופה בחייו של אדם אפרת, לעומת זאת, הוא חד-משמעי. אפרת, בוגר לימודי שיווק ומינהל עסקים, עבד באותה עת בתחום האסטרטגיה המיתוגית עבור חברות גדולות, והמחאה של אותו קיץ עזרה לו להבין שאותן חברות שעבורן הוא עובד, מוכרות לאנשים אוויר, לא יותר מזה. הוא גם הבין שלהיות שכיר עם פנסיה זה סוג של עבדות, ואלה שני דברים שהוא לא רצה להמשיך לעשות.

אדם אפרת וליאון ליכט

אמינות וחמימות

ההחלטה הזו הביאה לעולם את The Butcher's Furniture, סטודיו לנגרות שבו אפרת מביא לידי ביטוי את כל מה שהוא יודע. "אבא שלי נגר ואמן ואני גדלתי בסביבה של נגרייה. בעקבות המחאה החברתית, פתחתי בשנת 2012 עסק עצמאי, המשלב את הידע שלי בבניית אסטרטגיית מותג עם הידע שהבאתי מהבית". שלוש שנים לאחר מכן נכנס כשותף ליאון ליכט, שעבר מתחום המסחר און-ליין לתחום עיצוב, ייצור ומכירה של רהיטים. "היה לנו מסלול שונה", מספר ליכט, "אבל גם אני, בדומה לאדם, הרגשתי שמה שאני עושה הוא עסקי אוויר ורציתי לעשות משהו מוחשי".

אפרת מספר כי העסק המשותף מהווה ניגוד לכל מה שעשה עד אז – ייצור של דברים שאפשר לגעת בהם, דברים בסיסיים, מוצקים, שלא יכולים לשקר. "מכאן נולד הקונספט של העסק. זה אמנם לא פוליטיקלי קורקט בעידן הצמחוני-טבעוני לקרוא לעסק The Butcher's Furniture, אבל זה חלק מהאופי של המותג – אישי ואמין, בדומה לקצב השכונתי, שמשדר אמינות וחמימות, שמסתכל ללקוחות שלו בעיניים ומוכר להם את העבודה שלו. אני מרגיש שיש לנו אחריות על המוצרים שלנו מתוך כנות ללקוחות שלנו, ולכן חשוב לנו ליצור מוצרים שאנחנו מייצרים בעצמנו, או שיש לנו חלק גדול בייצור שלהם, ושהלקוח יידע בדיוק מה הוא רוכש.

"במציאות של 2017, הרבה מהרהיטים המשווקים עשויים חומרי גלם זולים שמחופים בפורניר, שאמנם משווים להם מראה יוקרתי, אבל לטווח הארוך הם לא עמידים. כך גם תוספות שמוסיפות אמנם עובי ויזואלי לדופן השולחן או למדפי הכוננית, אבל בפועל המרכז דק ושברירי. הרהיטים שלנו מיוצרים בשיטות הבנייה המסורתיות, תוך הכרה של חומרי הגלם ושילוב של טכניקות מודרניות שמשביחות אותם".

הלב הפועם של הסטודיו

להנגיש את העיצוב

בימים אלה פתחו השניים מחדש את אולם התצוגה שלהם ברמות השבים, המקום שבו נולד וגדל אפרת, ובו הם מעסיקים חמישה עובדים, רובם מעצבים תעשייתיים, בהם נגר בן 67 המביא לעסק את הידע מעולם הנגרות המסורתית. ללקוחות שלהם הם מציעים פריטים מעוצבים בקפידה רבה, מבלי לגלוש לתחום הפרימיום. "אנחנו רוצים שאנשים ירגישו נוח עם הפריטים שלנו, שהספה לא תהיה כזו שלא יהיה נעים לשבת עליה, או שלא יהיה נעים להישען על השולחן", מסביר ליכט. "הרהיטים צריכים להיות חזקים, ברי שימוש, שישרתו אותנו ולא אנחנו נשרת אותם".

  שילוב בין חומרים טבעיים מגוונים – סוגי
  עץ שונים, זכוכית וברזל (לחצו להגדלה)

עץ, ברזל וזכוכית הם שלושת חומרי הגלם העיקריים בהם עושים השניים שימוש, והם מקפידים, כאמור, שלא לשלב חומרים מתועשים כגון פורניר או MDF ברהיטים השונים – שולחנות סלון, ספסלים, מזנונים, שולחנות עבודה, ספריות, שולחנות אוכל ומיטות.

"המטרה שלנו היא להראות כיצד אפשר לשלב את חומרי הגלם האלה בצורה נכונה גם בעיצוב הנקי, המינימליסטי, של העידן המודרני", מספר אפרת. "אנחנו לא לוקחים אותם למקום המובן מאליו של עיצוב כפרי, אלא משתמשים בהם תוך הקפדה על קווים נקיים ומדויקים, כאשר מקור ההשראה שלנו הוא העיצוב היפני והעיצוב הסקנדינבי".

במקביל, הם מבקשים לתת מענה למי שרוצה עיצוב אינדיבידואלי מבלי להשקיע בכך סכומי כסף גדולים במיוחד. "חורה לנו שבעידן המודרני הכל נהיה מאס פרודקשן, הלקוח רגיל לקבל דברים שיש לאחרים, ואינדיבידואליות עולה לרוב הרבה כסף", מוסיף אפרת. "מטרת-העל שלנו היא להנגיש את העיצוב, כך שכל אחד יכול להיות מיוחד". שיטת הייצור שלהם, הוא מסביר, מאפשרת להם ליצור רהיטים במחירים נוחים יחסית, תוך שהם שומרים על איכות של נגר פרטי.

ובתוך כל זה, אי אפשר שלא לדבר על איקאה. "לא תמצא אינדיבידואליות באיקאה – כולנו מכירים את הסיטואציה הזו שאנחנו רואים את אותם הרהיטים בכל בית", אומר ליכט. "גם חומרים שאנחנו משתמשים בהם, למשל עץ אלון או עץ אגוז אמריקאי, לא תמצא באיקאה. אבל אני מאוד מעריך את איקאה ואוהב את השקיפות שלהם – הם לא מוכרים משהו עם יומרה לדבר אחר, מי שקונה איקאה יודע בדיוק מה הוא קונה. אנחנו רוצים שמי שקונה אותנו יידע שהוא קונה משהו מיוחד, איכותי וברור".

אפרת מוסיף ואומר, "אי אפשר להשוות אותנו מבחינה עיצובית לאיקאה, שמביאים איתם נישה מתוך עולם העיצוב הסקנדינבי. הלקוח שלנו הוא לקוח שרוצה לשדרג את הבית שלו מעבר למה שמציעים באיקאה – עיצוב עם אמירה, אבל לאו דווקא יכול להרשות לעצמו לקנות את זה בחנויות כמו הביטאט".

לאנשים שרוצים להשתגע

     שימוש בטכנולוגיות מודרניות, תוך שימור המראה
     האותנטי של הרהיט

אולם התצוגה המחודש ממחיש בצורה מדויקת את הסגנון הייחודי שהשניים יוצקים לתוך העסק. האולם תוכנן כלופט ניו יורקי באווירה כפרית, והוא מציג מגוון של עיצובי שולחנות אוכל, שולחנות סלוניים, איים למטבח, ספריות ומיטות בסגנונות שונים.

"חשוב לנו להעביר למבקרים אצלנו ערך מוסף אמיתי", אומר אפרת, "כך שיבינו כבר מהרגע הראשון שהם נכנסו למקום שבו יוכלו לרכוש פריטים שמתאימים במדויק לצרכים ולמאוויים שלהם".

החלל משלב בין פריטים קבועים לבין פריטים מתחלפים, שינוי המתרחש בתדירות נמוכה. במקביל, הם מציעים ללקוחות אפשרות לתכנן רהיטים בהתאמה אישית, על פי החלל המיועד.

הביקור במקום מעורר חשק לגעת בפריטים השונים, דבר שהשניים מברכים עליו. "זה קורה כשרואים את העץ עם המסיביות שלו", אומר ליכט. "יש משהו מאוד חזק במגע, שמתעורר בתגובה למראה של הרהיטים".

בהינתן כל זה, מבקשים השניים להבהיר דבר מה בסיסי – The Butcher's Furniture הוא לא עסק לרהיטים כמו מותג עיצוב ישראלי. "אנחנו לא נפסול את האפשרות של הדפסת תלת-ממד ועשינו כבר נסיונות בהדפסות של גרפיקה על עץ", מספר ליכט.

"נכון שחומר הגלם הבסיסי שלנו הוא עץ ועליו מתבסס הכל", מוסיף אפרת, "אבל אנחנו לא נגר שבא הביתה, לוקח מידות ועושה בהתאם ארונות ומטבחים. הפנייה שלנו היא בעיקר לאנשים שרוצים להשתגע".


 www.butchers.co.il | [email protected]

תגובות

Comments are closed