חומר ורוח

חומר ורוח

היא קטנה ונמרצת, עדינה ונשית, אבל אל תתנו למראה שלה לשטות בכם. מאחורי החזות השברירית עומדת אישה דעתנית, עם חזון ואמביציה במנות גדולות. מירב רינגל, בת 38, אם לשלושה, הבעלים והמעצבת הראשית של 'גליפס'. שיחה קצרה על יצירה, אהבה ותשוקה

מאת: מיכל שאול
Designer סגנון חיים

בלב אזור התעשייה בחולון, בין מכונות ענק ונוף תעשייתי מובהק, מסתתרת פנינה אמיתית. כבר שלוש שנים שהוא שם, סטודיו בוטיק ליצירה במתכת, שבשקט בשקט מפלס את דרכו בסצנת העיצוב המקומית ומקבל מעמד של מותג מוכר ומוערך בקרב אדריכלים, מעצבים ושוחרי עיצוב. הפורטפוליו העשיר של סטודיו גליפס נוגע במנעד רחב של תחומים, פריטי אמנות, מוצרים יפים ופונקציונליים לבית, ריהוט משלים, משרביות, פרויקטים custom made ומענה עיצובי לחללים מסחריים.

קיוב סטארס. אלמנט גיאומטרי תלת ממדי המשלב ברזל שחור עם ציפוי זהב (צילום: סטודיו גליפס)

דרמה מברזל

   מירב רינגל
   (צילום: איקו פרנקו)

יצירות האמנות מגיעות גם בפורמט ענק – עבודות Wall Art, אשר מטרתן להעניק דרמה ועצמה לחלל. בלי ניסיון, ללא הכשרה או רקע פורמלי בעיצוב, אבל עם חזון ואמביציה במנות גדולות ותשוקה בלתי נדלית לחומר ולאסתטיקה, מירב רינגל התחילה מרצפת הייצור. "הדברים הכי טובים צומחים מלמטה" היא אומרת בגאווה. היום, כבר עומד לצידה, צוות שלם ומגובש, הנאמן לרוח היצירה, מחובר לאנשים ולעיצוב.

היצירות שיוצאות תחת ידיה הן פרי חקירה ולימוד מתמשכים שהבשילו לידי שפה אמנותית מגובשת. עבודות ה-Wall Art המרשימות התלויות בסטודיו, אלמנטים הנראים כמו תכשיט לקיר, מציגות שפע ויזואלי ומקורות השראה מגוונים. מוטיבים מן הטבע לצד פרשנות גרפית לנופים אורבניים, קומפוזיציות אבסטרקטיות של צורות גאומטריות לצד מינימליזם יפני מעודן.

כולן מתאפיינות בצבעוניות מונוכרומטית, בדיוק ובניקיון צורני. העבודה בתלת ממד מניבה עומק מעניין ומופע מרתק של אור וצל. חלק מהעבודות משלבות חיתוך בלייזר עם כיפוף ידני, חלק עשויות שכבות מרובות, כולן משמרות את הבלאנס בין המינימליזם הקר לשפה מלאה חום ורגש. "היופי של גליפס", אומרת מירב בעיניים נוצצות "הוא השילוב בין החומר לרוח. החוזק של הברזל, העיצוב הבלתי מתפשר, לצד הרוח – המשמעות, החיפוש והתשוקה".

מימין: ציפורי אוריגאמי בטכניקת קיפול וכיפוף תלת ממדית | שולחנות בעיצוב גליפס. התחכום שבפשטות. עשויים פריסה אחת בכיפוף | מחיצת ברזל Custom-made (צילומים: סטודיו גליפס, לינור שטורם. לחצו להגדלה)

לעוף קדימה

ההתלהבות שבה מדברת רינגל על הברזל מדבקת. אין ספק שהיא מאוהבת בחומר שאיתו בחרה להתקדם במסע שלה. החומר המוכר וה"קר" לכאורה, מתרחק מהפרקטיקה היומיומית שלו לצרכי תעשייה ורינגל מפיחה בו חיים ויוצקת לתוכו משמעות. "מי שמגיע לכאן לרכוש יצירה, מחפש משהו אחר, משהו עם עוצמה ונוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה, כמו שרק המתכת יכולה להביע".

את תהליך היצירה היא מתארת כאינטואיטיבי ויצרי. "לפעמים אני מרגישה שהיצירה שלי היא כמו סקס טוב. מצד אחד, הוא לא יכול להיות מנומס. הוא יצרי, חזק, עצמתי, נועז. מאידך הוא מלטף, רך, מכיל ומשמעותי. במובן מסוים, הדואליות הזו נוכחת גם בחומר, או בפרשנות שאני מעניקה לו. המתכת הדומיננטית, הברזל החזק והבטוח בעצמו, משדרים פתאום רכות בלתי צפויה".

כאשר צוללים לעומק ומבינים את המנעד הגדול של היצירה וההתחדשות הבלתי פוסקת של הסטודיו קשה להאמין שמדובר ביצירה עצמאית מקומית. הכל קורה "אין האוס" – השרבוט הראשוני שהופך לשרטוט ולגרפיקה ולתוכניות, החיתוך, העבודה הידנית, הצביעה – 100 אחוז עבודה מקורית שלנו.

ועכשיו – כמו כל סטארט אפ מקומי שרוצה לפרוץ החוצה, גם בגליפס כבר החלו לפלרטט עם העולם, ובינתיים, עושה רושם שהוא מאיר להם פנים. "אני רוצה להמשיך לעוף קדימה. לפרוץ את גבולות הארץ אל מעבר לים, לזירה הבינלאומית. כשאני מבינה שהעבודות שלי נכנסות לבתים בפורטלנד או בסינגפור זה טוען אותי באנרגיה וממלא אותי באושר שקשה להסביר.

"אני רוצה להנגיש את היצירה שלנו ליותר בתים ואנשים, ללא גינוני יוקרה, או חנות מפונפנת, אלא פשוט עיצוב מוקפד, מלא מחשבה והשראה. היצירה אינה מוגבלת בזמן או מקום, נוגעת באנשים רבים ושונים, אוניברסלית ומדברת בשפה אחת: שפת העיצוב, ואחרי הכל, אם צריך לזקק את ההצלחה שלנו ואת האהבה שמרעיפים עלינו לקוחות מכל העולם – אז אפשר לסכם את זה בשתי מילים – האמת מנצחת".

תגובות

Comments are closed