הופכים את המכירה ברשת לבטוחה

הופכים את המכירה ברשת לבטוחה

הונאות רשת וביטולי אשראי מצד לקוחות, על-ידי הכחשות עסקה בחברות האשראי, הופכות את המכירות באינטרנט להימור. חברת SafePay3D מציעה פתרון להתמודדות עם התופעה עם מערכת תשלומים מאובטחת

מאת: נמרוד גזית
E-Commerce טכנולוגיה והייטק

היקף הקניות באינטרנט הולך ותופח לממדים מרשימים, אך כדאי לזכור כי עדיין שוק המכירות באינטרנט אינו בטוח ואף פגיע מאוד. נכון להיום, כל התשלומים ברשת מתבצעים בעסקאות אינטרנטיות וטלפוניות ולא באמצעות כרטיס פיזי. בעקבות כך הונאות רשת וביטולי אשראי מצד לקוחות, על-ידי הכחשות עסקה בחברות האשראי, הופכות את המכירות באינטרנט לסוג של הימור. יתר על כן, חובת ההוכחה במקרים של הכחשה היא על בית העסק וחריגה בעסקאות הכחשה יכולה לחסום את סליקת בית העסק.

מה קורה בשטח? אם הלקוח הכחיש את העסקה, בפרק זמן של שלושה חודשים מיום הקנייה, לאתרי המכירות אין דרך להתמודד עם זה. אגב, מדובר בפעולה פשוטה – מצלצלים לחברת האשראי ואומרים: "לא רכשתי באתר זה". חברת האשראי מושכת את הכסף בחזרה מבית העסק ונותנת ללקוח. יש לכך גם תוקף חוקי. מבחינה משפטית, עסקאות אינטרנטיות וטלפוניות מוגדרות כ"עסקה במסמך חסר" וניתנת להכחשה.

אורי חדד (צילום: יח"צ)

     אורי חדד (צילום: יח"צ)

כאן בדיוק נכנסת לתמונה חברת הסטארט-אפ SafePay3D שהיא היחידה שמציעה פתרון להתמודדות עם התופעה. "SafePay3D מצילה את אתרי המכירות מפני ביטולי עסקאות והכחשות, הודפת שימוש במספרי אשראי גנובים, הופכת את אתרי המכירות ברשת לבטוחים לרכישה, מונעת גניבות ודיוג מספרי אשראי מאתרים בעלי אבטחה ברמה נמוכה, ופותחת שוק מכירות גם ללקוחות שחוששים מהזנת מספרי האשראי שלהם באינטרנט", אומר אורי חדד, מנכ"ל SafePay3D.

איך זה עובד?

"הרעיון הוא פשוט ומבוסס על העובדה, כי עסקה חתומה שנסלקה בכרטיס אשראי פיזי בקורא שפתיים, מוגדרת כ'עסקה במסמך מלא' ואינה ניתנת להכחשה, בדיוק כמו בסופר או בכל נקודת מכירה אחרת. הרעיון שלנו היה להפוך כל עסקה באינטרנט לעסקה חתומה המוגדרת בקריטריונים של חברות האשראי כ'עסקה במסמך מלא' באמצעות טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לסלוק את הכרטיס הפיזי טרם מסירת המוצר ללקוח".

כיצד זה מתבצע בפועל?

"הטכנולוגיה מבוססת על השהיית אישור העסקה. בעת ביצוע הרכישה באינטרנט, במקום לבצע חיוב ומשיכת הכסף מהלקוח, מפקידים את הכסף במסגרת הכרטיס, ולפני הגעת המוצר ללקוח, הלקוח סולק שוב את הכרטיס הפיזי, יחד עם קוד העסקה שקיבל בסיום הרכישה, והעסקה האינטרנטית הופכת לעסקת אשראי חתומה ובטוחה".

איך משלימים את העסקה?

"SafePay3D מנצלת את המגע הפיזי עם הלקוח המתרחש בכל עסקה, שהוא בעצם רגע קבלת המוצר, על מנת לבצע את אימות העסקה ולהשלימה. בכל דרך בה יבחר הלקוח לקבל את המוצר – אם זה באמצעות שליח או איסוף עצמי – SafePay3D תופסת את רגע המפגש ומבטיחה את העסקה. אם הלקוח בחר באיסוף עצמי, הרי כאשר הוא מגיע לאסוף את ההזמנה שלו, טכנולוגיית ההשהיה מאפשרת לבית העסק לנצל את ההזדמנות, לסרוק את קוד העסקה, באמצעות מערכת Pickapp של SafePay3D ולסרוק ללקוח את כרטיס האשראי הפיזי שלו ובכך להפוך מחדש את העסקה לעסקה חתומה".

ומה קורה אם מגיע שליח לאסוף את ההזמנה?

"בדיוק לשם כך פיתחנו את אפליקציית approveCourier – אפליקציה ייעודית לחברות שליחויות. לפני מסירת המוצר השליח מזהה את קוד העסקה וסולק את כרטיס האשראי הפיזי על גבי הסמארטפון עם קורא שפתיים מותאם וקומפקטי, וחתימה דיגיטלית באפליקציה. אגב, קיימת עוד דרך לאמת את העסקה. עוד לפני הוצאת המוצר ממחסני בית העסק, הלקוח עובר למכולת השכונתית, לקיוסק, לחנויות הנוחות, או לכל אחד מאלפי בתי העסק שיצטרפו למיזם, ושם סורקים את ברקוד העסקה, באמצעות מערכת Approve store שלנו. הלקוח סולק את הכרטיס הפיזי, העסקה הופכת להיות חתומה ובטוחה, המידע מועבר לבית העסק ורק אז המוצר יוצא ללקוח".

מדובר למעשה במהפכה בקניות ברשת, הלא כן?

"בהחלט. בימים אלו אנו כובשים את שוק המכירות ברשת ואתרים רבים ישלבו את פונקציית התשלום של Safe Pay 3Dבאפשרויות התשלום המומלצות. כמו כן, שיתופי פעולה נרחבים יחתמו מול חברות שליחויות ובתי עסק ברחבי הארץ, שיבחרו לנצל תנועת לקוחות לאישור עסקאות".

תגובות

Comments are closed