יוקרה עם נשמה

יוקרה עם נשמה

מעצבת הפנים נורית גפן מאמינה בתחושה ביתית שצריכה להתקבל בכל חלל, וברוח זו היא משלבת בעבודותיה עיצוב קלאסי על זמני, המשמר אווירה עוטפת ומזמינה

מאת: מיכל אסף
Designer סגנון חיים

     מעצבת הפנים נורית גפן
     (צילום: אורית אלפסי)

ביטוי לחזון הבינלאומי של החברה, היה הקו שהנחה את מעצבת הפנים נורית גפן, החתומה על המשרדים המעוצבים של חברת Houzz בתל אביב. אלה, שעוצבו על ידה לפני שלוש שנים, זכו לאחרונה לחתימת יד נוספת שלה, כשבימים אלה היא מסיימת לעצב את משרדי החברה החדשים במגדלי עזריאלי, המשתרעים של שטח של למעלה מאלף מ"ר.

בחירתה לפרויקט, אותו תכננה, ליוותה, ניהלה וכמובן עיצבה, מעידה יותר מכל על הבעת האמון המקצועית מצד Houzz, ענקית העיצוב המחזיקה באפליקציית עיצוב הבית המובילה בעולם.

ל-Houzz יש 15 משרדים ברחבי עולם, המעוצבים כולם בהשראת חדרי הבית. המשרדים בישראל יושקו בקרוב, ובינתיים רומזת גפן כי באלה בחרה לעצב את החללים כמרתף יין, כחדר ילדים, כלופט ועוד רעיונות מסקרנים נוספים, שייחשפו בקרוב. "החזון הבינלאומי של החברה הוטמע במשרדי החברה", מספרת גפן. "העיצוב משקף את זהות החברה, ערכיה ואת מבנה הפלטפורמה שלה ברשת".

ימין: דירת דופלקס שעוצבה לעולים חדשים מדרום אפריקה בבניין לשימור בירושלים (צילום: עמית גושר)
שמאל: מראה חם ויוקרתי בעיצוב בית בו שולבו חומרים טבעיים עוצמתיים כמו ברזל, עץ וזכוכית (צילום: אורית אלפסי)
לחצו להגדלה

אלגנטיות קלאסית

נורית גפן, בעלת סטודיו לתכנון ולעיצוב פנים, היא מומחית ובעלת ניסיון בתכנון ובניהול פרויקטים יוקרתיים, ביניהם וילות, דירות יוקרה, פנטהאוזים במגדלי מגורים ובבניינים לשימור, משרדים ופרויקטים מסחריים שונים. לעולם העיצוב הגיעה אחרי קריירה מצליחה כעורכת דין בתחום העסקי והנדל"ן. את התואר השני שלה במינהל עסקים למדה באוניברסיטת נורטווסטרן בשיקאגו ובאוניברסיטת תל אביב. "לפני 17 שנה, בסיום לימודי עיצוב פנים, הפרויקטים התחילו לזרום", מספרת גפן, שבוחרת את עבודותיה בקפידה, מתמקדת במספר מצומצם של פרויקטים ומלווה באופן אישי כל אחד מהם.

עבודותיה של גפן מאופיינות באלגנטיות קלאסית, בקו עיצובי על-זמני. "סגנון העיצוב הזה תמיד נראה נכון ומתאים לכל תקופה בחיי הלקוחות, וניתן לשילוב עם מגמות עכשוויות משתנות", היא מעידה, ומדגישה שחשוב לה לשמור על אווירה ביתית חמימה, "זאת נקודת המוצא בחשיבה שלי, התכנונית והפונקציונלית, וזאת גם המטרה בסיום העיצוב על כל פרטיו. אני חושבת שהמניע שלי בעבודתי הוא חיפוש אחרי תחושת הבית, הערכים, החום והשייכות אותו הוא מייצג עבור כל לקוח באופן אישי.

"אנשים מחפשים תחושת ביתיות ואת זה אפשר לגלם בכל סגנון עיצובי. לי באופן אישי חשוב ליצור חמימות בתוך האלגנטיות, וזה אפשרי גם כשהעיצוב מאופיין בקו נקי ומודרני. בשילוב נכון של חומרים, טקסטורות וגוונים, ניתן ליצור חללים אישיים וייחודיים".

כדי לזקק את תחושת הביתיות, מנסה גפן בשיחות עם לקוחותיה להבין מהו בית עבורם. או כפי שהיא מסבירה: "האתגר המקצועי שלי הוא להבין את הלקוח, את מרקם חייו וציפיותיו מביתו. גם בעיצוב משרדים בחברה צריך להבין מהי רוח החברה, מה מניע אותה ומה החזון שלה". בנוסף מדגישה גפן את חשיבות ניהול הפרויקט על ידה ואת הקלת התהליך על הלקוחות הפרטיים והעסקיים. "ליווי בעלי המקצוע, ניהול הלוגיסטיקה, יצירת תזמון נכון ומתן פתרונות בשטח – כל אלה מפחיתים את העומס מהלקוחות, ומשחררים אותם מהלחצים המאפיינים פרויקטים מסוג זה. כשהתהליך נכון, נחסך כסף רב והלקוחות מתפנים ליהנות ממנו ולהיות שותפים מלאים ביצירה".

פנטהאוז לזוג בגיל הביניים, בו ניתן דגש לאירוח המשפחה שגדלה, יחד עם נוחות ועיצוב יוקרתי (צילום: איתי סיקולסקי. לחצו להגדלה)

עיצוב אייקוני

תחום עיסוק נוסף שלה, המשלב את ניסיונה והשכלתה המקצועיים, הוא השבחת נכסים לצורך מכירה. לדבריה, לקוחות פוטנציאליים מעריכים עיצוב, ובכוחו של עיצוב נכון והרמוני להגדיל באופן משמעותי את ערך הנכס.

גפן שופכת אור על תחום נוסף אשר הולך וצובר תאוצה – שילוב פרטי אספנות בעיצוב. "בצד התחום המוכר של אוספי אומנות, יש כיום עיסוק נרחב באספנות של פריטי עיצוב. מדובר בפרטי עיצוב אייקוניים, שיש להם ערך רב וכדאי להשקיע בהם – הן לטובת האסתטיקה והייחודיות של החלל, והן מבחינה פיננסית. הפריטים האלה נמכרים במכירות פומביות ברחבי העולם ובגלריות מתמחות. לאחר שלמדתי את התחום במשך כמה שנים, אני מוצאת עניין רב בשילובם בעבודתי".

לצד עבודתה השוטפת כותבת גפן בבלוג האישי שלה על נושאים שונים הקשורים בעיצוב, ביניהם עיצוב עולמי – מקומות מעוצבים בהם היא מבקרת ברחבי העולם, הסיפורים שמאחורי הפרויקטים אותם היא מעצבת, ומתן פתרונות עיצוביים שונים. "בכל התחומים בהם אני עוסקת, חשובה לי החוויה האישית של הלקוח. ההקשבה לצורכיו, והובלתו לגיבוש קונספט שיתאים במדויק לייחוד ולמיוחד שבו", היא מסכמת.


www.nuritgeffen.com | טל': 052-2685740

תגובות

Comments are closed