אמנות החיים הצרפתית

אמנות החיים הצרפתית

הוא התמחה אצל פיליפ סטארק ומעצב כבר 14 שנה את נכסיו של בריאן אדמס. הוא חתום על עיצוב בתי מלון ותיקים ויוקרתיים בפריז, ואפילו חידש את עיצוב הפנים של רכבי למבורגיני ופרארי. קבלו את טריסטן אאואר, שהחודש יוכרז כמעצב השנה בתערוכת Maison&Objet

מאת: אודית לורן בלקין
Designer סגנון חיים

      מעצב השנה טריסטן אאואר
      (צילום: Olivier Amsellem)

"אני מאוד גאה בבחירתי, בעיקר בשל העובדה שהיריד הוא מהגדולים ומהחשובים בעולם ומבקרים בו אנשי מקצוע ומתעניינים רבים", אומר האדריכל ומעצב הפנים טריסטן אאואר (Tristan Auer) שנבחר כמעצב השנה של תערוכת Maison&Objet שתתקיים החודש בפריז. אאואר זכה בלא מעט פרסים בעבר, בהם שלושה פרסים עבור Les Bains המלון הפריזאי שעיצב ובזכות זאת להימנות על אחד מעשרת מעצבי הפנים הטובים בצרפת.

אמנם בשלב הזה אאואר אינו מוכן לחשוף יותר מדי ממה שיציג בתערוכה כזוכה בפרס הנחשק, אך הוא רומז שתפאורת התצוגה שלו תעוצב בהתאם ל"אמנות החיים" הצרפתית ותשלב קלאסיקה מעודנת לצד מודרניזם חושני. במבנה מקושת הוא יציג קונספט רווי סמלים, הכולל בר מרכזי ליצירת תחושה אלגנטית וצוהלת וקומפוזיציות של אובייקטים שירמזו על חיבתו לקולנוע. לנו הוא מסר, בסודי סודות, שבהזדמנות זו יחשוף גם מותג אישי חדש העוסק בחיבתו למכוניות עתיקות ולעיצוב הפנים שלהן.

למרות שהחל את דרכו אצל מעצבי הפנים הגדולים כריסטיאן ליאגרה (Christian Liaigre) ופיליפ סטארק (Philippe Starck), פיתח אאואר עם הזמן שפת עיצוב עצמאית המתכתבת עם האלגנטיות של הסגנון הצרפתי, תוך שילוב מוטיבים קלאסיים ועיצוב אוונגרדי. "היה לי מזל גדול לעבוד, ובעיקר ללמוד, אצל שני מעצבי הפנים המובילים ליאגרה וסטארק אבל כל זה קרה רק לאחר שעברתי לפריז כדי ללמוד בבית הספר הידוע לאמנויות גרפיות 'פנינגן'. למעשה, גדלתי כמו רוב האנשים על תרבות פופולרית אי שם באקס-אן-פרובנס שבדרום צרפת, במשפחה פשוטה למדי ונטולת כל גישה ליצירה מכל סוג שהוא".

דירת מגורים (צילום: Fred de Gasquet)

עניין של סטייל

טריסטן אאואר ייסד את המותג העצמאי שלו Izeu בשנת 2002 ומאז הוא עוסק בעיקר בעיצוב יוקרתי בעולם. בין היתר הוא משדרג ומחדש בתי מלון, מעצב אולמות ומעמדי תצוגה עבור חברות ומותגי יוקרה, ומעצב בתים, דירות ורהיטים. "אני פשוט סקרן", אומר אאואר כשהוא נשאל איך זה לעסוק בעיצוב כל כך מגוון של תחומים ושל חומרים. "יותר מכל דבר, אני אוהב אתגרים ולא מפחד לצאת מאזור הנוחות שלי. אני מניח שאני טוב במה שאני עושה ובמה שעוד לא עשיתי. כל עוד מעצב מטיל ספק וחוקר את מושא העיצוב שלו כמו שצריך, הוא מצליח ליצור משהו חדש, מרתק ומעניין".

את סגנון העיצוב שלו מגדיר אאואר כאקלקטי ודומה למה שעיצבו מעצבי הפנים בשנות ה-20 של המאה הקודמת. בעת ההיא, נחשב המקצוע לחדש ומסקרן והמעצבים נשכרו במטרה לייצר תפאורה מתוחכמת, פשוטה אך יוקרתית ועם מעט נגיעות משעשעות. יחד עם זה, אאואר נע ונד בין תקופות, משלב בין עיצוב גבוה ופחות גבוה, מערבב גוונים ומתאים את העיצוב לכל פרויקט כמו חייט היוצר חליפה לפי מידה. מבחינתו, הגישה לכל פרויקט מתבצעת בנפרד, היא נטולת חוקים מגבילים, רעיונות שגובשו מראש או דעות קדומות.

"החופש מתבטא בשפת העיצוב שלי, שמשתנה כל הזמן", טוען אאואר. "מכיוון שאני עובד כמו חייט, אני מתעניין מאוד בדיוק שאני משקיע בכל פרויקט. מה שחשוב זה להקשיב ללקוח, להיות רגיש לסגנון החיים שלו, להתחשב בחלל הנתון, ולחשוב על קנה המידה והאור. רק אז מגיע הזמן לשרטוטים ולחיפוש אחר חומרי הגמר שיתאימו לסיפור של הלקוח ויצרו את האווירה והחוויה הברורים שבתוכה ייווצרו חיים חדשים".

בתי מלון, רכבי יוקרה ובריאן אדמס הם בין לקוחותיו של אאואר. כך למשל, מלון Les Bains הפריזאי, שנחנך בשנת 1885 ונחשב לבית המרחץ הראשון והידוע בעיר, וכן מלון Crillon שייפתח בקרוב מחדש, גם הוא בפריז, הנחשב לאחד ממלונות הפאר העתיקים בעולם ומדורג ברמת חמישה כוכבים דה לאקס. עוד עיצב אאואר דירות באזורים הנחשקים בפריז: בסמוך לאינווליד, באזור מוזיאון הלובר, באיל סן לואי, בטרוקדרו ובמארה. מותגים איתם עבד, בין היתר, הם "קרטייה" והמותג הוותיק Puiforcat המתמחה בעיצוב וייצור כלי כסף.

מלון Crillon (צילום: Philippe Garcia)

"לקוחות טובים בהחלט הביאו להצלחתי" אומר אאואר. "יש לי מזל לפגוש הרבה לקוחות נלהבים ולהוטים, עם מעוף, חזון ודעה מוצקה לגבי מה שהם רוצים או צריכים. התפקיד והמניע שלי הוא ללכת בעקבותיהם ואז לצלול יחד איתם לתוך הרפתקה, לייצר סיפורים חדשים ולהמציא דברים מחדש".

לדבריו, מעניין אותו הרבה יותר לפתח פרויקטים חדשים עם לקוח ותיק. כך למשל, על לקוחותיו נמנה גם הרוקיסט, כותב השירים והצלם הקנדי הידוע בראין אדמס. "הוא היה אחד הראשונים לתת בי אמון אי שם בשנת 2003 ומאז הפכנו חברים טובים ואנחנו שומרים על קשר הדוק בכל פעם שיש לו פרויקט חדש". תחילת הקשר בין השניים מפתיע ומשעשע למדי. בקיץ של אותה שנה עבד אדמס על הלבשת בית הנופש שלו בקריביים. כשפנה לאאואר עם עמודים שתלש ממגזין ובהם פרויקט עיצובי שהיה לטעמו, הסתבר שמדובר בפרויקט של לא אחר מאשר אאואר עצמו. מאז עיצב אאואר עבור אדמס בתים בלונדון ובפריז.

התשוקה של אאואר למכוניות עתיקות ולטיולים רכובים הביאו אותו גם לעסוק בהתאמה אישית של חללי פנים של מכוניות מהודרות ואלגנטיות בהן "פרארי" ו"למבורגיני". באלה הוא מרפד את כיסי הדלתות בבדי קשמיר, את התקרה בעור נובוק ממורק וקטיפתי, את לוח השעונים בעור מט ולכך הוא מתאים תיקי נסיעה, מטריות ומחזיקי מפתחות. "בעבר, חברות היוקרה השקיעו מאוד בקו העיצובי החיצוני של כלי הרכב ואף שכרו לשם כך מעצבים מהשורה הראשונה, ולעומת זאת זנחו את עיצוב הפנים", מסביר אאואר. "לכן, אני רוצה לצקת דווקא בפנים המכוניות תחושה רכה ונעימה שמהותה השקעת מחשבה על כל הפרטים, עד האחרון שבהם".

אפרופו מכוניות, אאואר הוא מסוג האנשים שנמצא בתנועה מתמדת. בכל זמן נתון הוא מעורב בכמה פרויקטים עליהם הוא עובד בו-זמנית. כעת הוא נמצא בשלבי סיום של מלון Crillon בפריז, מעצב בניין חדש עבור חברת שמפניה יוקרתית בעיר ריימס, עובד על כמה וילות אי שם באיים הקריביים ועוד שתיים בפריז, על בית מלון באי מוסטיק בקריביים, על אחד במארה בפריז ועל עוד מספר רהיטים.

"אני תמיד חשדן ותמיד מעמיד בסימן שאלה את הטעם האישי שלי ואת מה שאני אוהב", מסכם אאואר, "לכן, אני כל כך סקרן ואוהב להרחיב עד אינסוף את מקורות ההשראה שלי. למען האמת, הגברת שמנקה בביתי היא מקור ההשראה הטוב ביותר שלי, כיוון שכשהיא מזיזה ממקום למקום שרטוטים ורישומים, אבות טיפוס של מוצרים ומיני חפצים, היא ללא מודע יוצרת שילובים וצירופים שמביאים לי בלי סוף השראה".

תערוכת Maison&Objet, 8-12.9.17, פריז.

[email protected]

תגובות

Comments are closed