זכיינות – הדור הבא

זכיינות – הדור הבא

ענקית העברות הכספים הישראלית GMT, יחד עם MoneyGram העולמית, מנהלת בישראל רשת ענפה של כ-260 זכיינים הפרוסים כמעט בכל נקודה מדן ועד אילת. איך עובד הקשר הזה? המנכ"ל נועם שלו מנסה להסביר

מאת: רונית שנבאי (צילומים: באדיבות GMT)
זכיינות סחר ועסקים

העולם שבו אנחנו חיים משתנה בקצב מהיר להפליא, בעיקר בשל התפתחות הטכנולוגיה שפותחת הזדמנויות גם בתוך ענף העברת כספים, לביצוע העברות מהיר יותר, נוח יותר ונגיש הרבה יותר. GMT, חברת העברות הכספים הגדולה בישראל, פרוסה ברחבי הארץ באמצעות 260 זכיינים שהם עסקים עצמאיים בתחום שירותי מטבע. עסקים אלו מקבלים מהחברה שירותי העברת כסף לחו"ל ושירותים פיננסיים נוספים, שאותם הם יכולים להציע ללקוחותיהם. מבחינת הזכיין, היתרון הוא בהגדלת נפח התנועה בעסק, בהרחבת סל השירותים שאותם הוא יכול להציע ללקוחותיו, וכמובן – עמלות שהוא מקבל עבור שירותי ההעברה.

כי זאת יש לדעת: בשוק העברות הכספים בישראל, מדובר באלפי פעולות ביום שנעשות על-ידי תושבי ישראל, עולים ותיקים, תיירים ועובדים זרים. מטרות העברת הכספים הן רבות, וביניהן ניתן למנות: העברת משכורות של עובדים זרים, העברת כספים לקרובי משפחה בחו"ל (ילדים בטיול, לדוגמה), תשלום עבור שירותים בחו"ל (תיירות, רפואה ועוד), והעברת כספים לטובת לימודים של בן או בת משפחה מעבר לים.

חברת MoneyGram, הפועלת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם GMT, ביצעה בשנים האחרונות השקעות משמעותיות בטכנולוגיות דיגיטליות שתורגמו לצמיחה. למרות ש-MoneyGram מרחיבה את מוצריה ושירותיה הדיגיטליים, אחד מהבדלי הליבה שלה לעומת חברות בינלאומיות אחרות להעברת כספים הוא רשת הסוכנים הפיזית עם למעלה מ-350,000 נקודות בלמעלה מ-200 מדינות וטריטוריות בכל העולם.

    בחזית החידושים
    בתחום. נועם שלו

נועם שלו, מנכ"ל GMT, מסביר כיצד עובד הקשר בין המטה החברה המרכזי שברמת החייל בתל אביב לבין הסניפים ברחבי הארץ: "לפקידים בסניפים מוענקת גישה למערכת המחשב המתקדמת והמאובטחת של GMT, שבאמצעותה הם מבצעים את ההעברות עבור הלקוחות ומנהלים את חשבונותיהם מולנו באופן שוטף. כלומר, כשמגיע לקוח שרוצה להעביר כספים ליעד כלשהו במדינה אחרת, הפקיד בסניף נכנס למערכת החברה ומבצע דרכה מיידית את ההעברה. תוך דקות הכסף כבר נמצא בצד השני של האוקיינוס – ממתין למשיכה".

מהם הפידבקים המקצועיים שמקבלים ב-GMT מהסניפים השונים?

"מספר הסניפים שלנו, ההולך וגדל משנה לשנה, מעיד יותר מכל על שביעות רצונם של הזכיינים מהשירות שהם מקבלים מאיתנו. בגלל טיב השירות שלנו, עוברים אלינו גם עסקים להמרת מט"ח שעובדים עם שירותי העברות כספים מתחרים. בסך הכל, אנחנו מאוד מרוצים מהשיטה ומהקשר בינינו ובין בעלי הסניפים".

במה השיטה הזו טובה יותר משיטות של גופים מקבילים?

"מדובר אולי בפרמטרים החשובים ביותר עבור הלקוח: המחיר ופריסת השירות בחו"ל. GMT מתמחה ביעדים מסוימים שבהם זיהינו ביקוש מוגבר. העלות שמשלם השולח ליעדים אלו נמוכה יותר מאשר בווסטרן יוניון, למשל, והשירות מהיר יותר. כך, יחד עם האמינות שלנו והביטחון לעבוד עם חברה גדולה, אנחנו מבטיחים את נאמנות הלקוחות, ואין זה חריג לראות אצלנו לקוחות שמבצעים רק בסניפים שלנו עשרות פעולות העברת כספים בשנה. עבורי, הקשר עם לקוח הקצה הוא אחד הדברים החשובים בעבודה. זה קשר שאנחנו מבססים, בין השאר, בעזרת שירות לקוחות מהיר ויעיל שעובד במגוון גדול של דרכים – באמצעות האתר שלנו, הטלפון, הווטסאפ והפייסבוק".

מהם היתרונות של חברת GMT?

"בראש ובראשונה – הקידמה הטכנולוגית. אנחנו עומדים בחזית החידושים בתחום, ובקרוב נשיק שירותים חדשים לשיפור חווית הלקוח. השירות שלנו מותאם במיוחד ללקוחות הקצה, בד-בבד עם האמינות וקיצור הזמנים. אנחנו בהחלט נמצאים בחזית החברות הפועלות בתחום בעולם".

===========================================================================

ניצחון לשני הצדדים

נחום הרמן, מנכ"ל חברת TFC המשמשת כזכיינית של GMT ומפעילה 8 סניפי העברות כספים ברחבי הארץ, מספר על הקשר שבין סניפיו ובין GMT: "מדובר במודל של win win – הסניפים מכירים את הלקוחות באופן שוטף ו'חיים את השטח', ומצד שני GMT מספקת ל-TFC מערכת מתקדמת ושירות מקצועי לכל תחום העברות הכספים. בצורה זו, הסניפים יכולים לספק ללקוחות שירות מהיר, מקצועי ובמחיר משתלם".

מה היתרונות ומה החסרונות של השיטה?

"היתרונות הם, כמובן, התמקצעות בתחום העברות, שירות מהיר ועלויות משתלמות. חסרונות כמעט שאין, היות שהשירות ש-TFC מקבלת גם עבור לקוחות הקצה הוא מאוד איכותי ומהיר, כמעט ברמה אישית".

האם הרגולציה בענף תשפיע על הסניפים ועל שיטת הזכיינות?

"לדעתי, הרגולציה תגביר את שיטת הזכיינות. לאור דרישת החוק להחזקת הון עצמי מינימלי ודרישות מורכבות אחרות, קיומה של מערכת מרכזית מקלה על הסניפים היות שמדובר בחברה עם נהלים מסודרים המקיימת מערכת ציות גבוהה לשם הבטחת קיום הוראות החוק על-ידי הסניפים. יתכן שעם הזמן נראה ממש מיזוגים של סניפים לתוך חברות גדולות".

===========================================================================

בחוד החנית

בשנים האחרונות החליטה ממשלת ישראל, באמצעות משרד האוצר, להתערב באמצעות רגולציה של התחום. עתה, עם התייצבות ענף שירותי המטבע והתבססותו כענף מוביל במשק, שמרכז דרכו מחזורי פעילות מהותיים, החליט המחוקק להעלות הילוך – וחוקק את חוק הפיקוח על שירותים פיננסים, שחלקו הראשון לגבי נותני שירותי אשראי מתרחש ממש בימים אלו.

כיצד, בעצם, מתכתבת שיטת הזכיינות עם דרישות הרגולציה בכל הקשור להעברות מטבע?

"GMT נמצאת בחוד החנית של התעשייה בכל הקשור לציות ולמניעת הונאות לקוח. פעילות החברה הינה לפי הסטנדרטים המחמירים ביותר של הרגולציה הישראלית ואף יותר מכך, היות שאנו מפוקחים גם על-ידי גופים בינלאומיים הנתונים לנוהלי רגולציה קפדניים אף יותר מזו הישראלית".

מהן תוכניות GMT לעתיד בכל הקשור לסניפים חדשים, ואיך אתם מעודדים את הסניפים הקיימים?

"ככל שיש ערים וישובים שבהם אין לנו פריסת סניפים, נשמח מאוד לצרף שם נקודות נוספות. ביישובים שבהם יש לנו כבר סניפים, אנו מחליטים באופן פרטני אם להוסיף עוד. בנוסף, GMT מארגנת תחרות שנתית לעידוד הסניפים הקיימים, והחזקים שבהם זוכים בסיומה לתמריץ על עמידה ביעדים. כמו כן, אנחנו מעניקים פרסים ומתנות לזכיינים ולפקידים, מארגנים אירועים חברתיים ומקיימים מבצעים מתחלפים ללקוחות הקצה".


לפרטים: www.money-transfer.co.il, 03-3722800 | בפייסבוק: GMT - Global Money Transfers

תגובות