המלצות תוכן בצמיחה מואצת

המלצות תוכן בצמיחה מואצת

עם כמיליארד אנשים הנחשפים כל חודש להמלצות התוכן שלה, צמיחה מואצת ורכישת שני סטארט-אפים ישראלים, טאבולה פתחה לאחרונה מרכז פיתוח בבאר-שבע כדי להיות חלק מהסצנה הטכנולוגית בדרום. המייסד והמנכ"ל, אדם סינגולדה, מספר על החברה והחזון

מאת: נדב בית הלחמי
SilicoNegev טכנולוגיה והייטק

היום, באמצע שנת 2017, כשהתוכן הדיגיטלי שאליו אנו נחשפים מותאם להעדפות שלנו והאינטרנט כולו נהיה אישי יותר, קשה להיזכר בימים בהם היינו צריכים לעבוד קשה כדי להגיע למשהו שמעניין אותנו באמת. אז, באותם ימים, את האינפורמציה היינו צריכים לחפש בבריטניקה, נאלצנו לדלות מספרים מספר הטלפונים ועל מקומות מדליקים לטייל בהם קיבלנו בעיקר המלצות מחברים. היום, דברים מגיעים אלינו לפני שאנו יודעים שהם קיימים. את מהפיכת הפרסונליזציה של התוכן הביאו הרשתות החברתיות ואיתן גם חברות המלצות התוכן. במקום לחפש תוכן באמצעות מנועי הניווט, התוכן מחפש אותנו במקום ובזמן שבו אנו הכי קשובים לו והוא יכול להשפיע עלינו ולתת לנו ערך.

אחת החברות המובילות בתחום היא טאבולה (Taboola) שאותה ייסד בשנת 2007 יזם צעיר בשם אדם סינגולדה. טאבולה, שגייסה למעלה מ-150 מיליון דולר ממשקיעים גדולים כמו פיטנגו, אוורגרין, פידליטי, קומקאסט, יאהו יפן, ביידו בסין ועוד, ממליצה לגולשים על תכנים מותאמים אישית על סמך אלגוריתמים מתמטיים מתוחכמים, שמנתחים בזמן אמת את דפוסי הגלישה. את ההמלצות הללו אתם ודאי מכירים ותזהו אותם באמצעות כותרות כמו "מרחבי הרשת", או "אולי תאהבו גם את זה".

אל הרעיון הגיע סינגולדה לאחר שירות קבע כקצין ביחידת הצופן של צה״ל – מצו״ב. "הקמתי את טאבולה כי לא מצאתי שום דבר מעניין לראות בטלוויזיה", הוא מספר. הטכנולוגיה שפיתח עם צוות מתמטיקאים ומהנדסי תוכנה אוספת מאות נתונים כמו מקור ההגעה לכתבה, השעה, המיקום בעולם וכן הלאה ומכניסה אותם למנוע ניתוח דאטה – מעין מערבל נתונים מתקדם. הנוסחה הטכנולוגית של החברה היא ייחודית וסודית עד כדי כך שבטאבולה החליטו לא לרשום עליה פטנט, ממש כמו קוקה קולה. ״אנחנו לא מוכנים שאפילו בסוד ידעו על זה. לקח לנו חמש שנים לבנות את זה״, אומר סינגולדה.

שותפות עם הלקוחות

לפי נתוני חברת המחקר האמריקאית comScore, המודדת תעבורה באינטרנט, כמיליארד אנשים נחשפים להמלצות של טאבולה בכל חודש. טאבולה מספקת כ־14 מיליארד המלצות ביום, ו־95% ממשתמשי האינטרנט האמריקאים רואים אותה כ־70 פעמים בחודש. החברה צומחת בקצב מואץ וסינגולדה מאמין כי יש עוד הרבה לאן לגדול.

בין לקוחות החברה ניתן למצוא את MSN, NBC, Fox, USA Today ,AOL, Yahoo Japan, Mail Online ו-Bloomberg. בישראל מנוע ההמלצות של טאבולה מוטמע באתרי תוכן גדולים כמו Ynet, גלובס, וואלה וספורט 5. סינגולדה מקפיד לתאר את יחסי החברה עם לקוחותיה כשותפות: "הייתי רוצה לחשוב שטאבולה תעבוד לעד עם השותפים שלה, מהרגע הראשון שאנחנו יחד. אנחנו עובדים קשה כדי לייצר ערך משמעותי, להכיר את האתגרים של השותפים שלנו, את המטרות שלהם, את האופן שבו הארגון משתנה ולהבין כיצד אנחנו יכולים להיות חלק מכל זה. ככה אנחנו גם לומדים איך להיות טובים יותר, וגם השותפים שלנו מרגישים שזו שותפות אמיתית לאורך זמן".

משרדי ההנהלה והמכירות ממוקמים בניו יורק, מרכז הפיתוח נמצא בישראל ויש גם משרדים בלונדון, לוס אנג'לס, סידני, סאול, בייג׳ינג, ניו דלהי, סאו פאולו, בנגקוק ועוד. כשנשאל סינגולדה על תחושותיו לגבי ליבת החברה בתל-אביב הוא אומר: ״זה לא מובן מאליו. זה הג'וקר שלנו, שחברה מתל-אביב יכולה לגדול בצורה כזו. אני חושב שזה ממש מרגש". טאבולה מעסיקה כיום למעלה מ-600 עובדים, היא רווחית וצומחת, אבל שומרת על אופי משפחתי של סטארט-אפ.

התרבות הארגונית נחשבת לקסם הגדול של החברה. כנשאל על כך סינגולדה הוא מסביר: "הדבר היחיד שאי אפשר להעתיק הוא תרבות העבודה הארגונית. כל חברה נמצאת לפעמים למעלה ולפעמים למטה. בתקופות שהיא זזה וממציאה את עצמה מחדש, הדבר היחיד שנשאר הוא בני אדם ועבודה בתרבות ארגונית ספציפית. אנחנו בונים עובדים ולקוחות לאורך זמן. זו הדרך היחידה להתנהל בעולם תחרותי. היום רק מי שיכול ליצור תרבות שאנשים רוצים לעצב ולהיות חלק מזה לאורך זמן ישרוד". בהרצאה שנתן פעם ב- MIT הוא סיפר כי חשוב לו שאנשים יהיו חלק מהמסע של טאבולה, שיבכו יחד ויחייכו יחד. ״צריך להשקיע במשהו שנותן לך מכפיל כוח, ומכפיל הכוח בחברות זה בעיקר אנשים, זה תרבות של החברה, ורק אחר כך המוצר".

סגירת מעגל בדרום

החברה התרחבה לאחרונה לבאר-שבע והחלה בגיוס נמרץ של עשרות עובדים למגוון משרות פיתוח. משרדי החברה ממוקמים בפארק גב ים נגב (פארק ההייטק). העובדים בדרום יעסקו בליבת הטכנולוגיה של טאבולה ויצטרפו ליותר מ-200 מהנדסים במרכזי הפיתוח בתל-אביב ולוס אנג׳לס. לפתיחת המשרד בדרום יש משמעות אישית עבור סינגולדה והוא מתאר את המהלך כמאוד מרגש עבורו, ״ההורים שלי גדלו בדרום – אמא שלי מדימונה ואבא שלי מירוחם – כך שזה סוג של סגירת מעגל עבורי. במקום להקים משרד מעבר לים בחרנו להתחיל מרכז פיתוח נוסף בבאר-שבע ולהיות חלק מסצנת הטכנולוגיה שם. יש באזור כוח אדם איכותי בטירוף שרק צמא לעבודה ובזכות הרכבת אני גם מאמין שהרבה אנשים יעברו לאזור בעתיד מכל הארץ״, הוא מוסיף. ״אנחנו מאמינים שיש בישראל כוח אדם איכותי שלא נמצא רק במרכז ולכן בחרנו בבאר-שבע, מהלך שיכול לאפשר לנו לגייס עוד עובדים איכותיים".

את המרכז החדש השיקה טאבולה באירוע גדול בחודש פברואר האחרון שאליו הגיע סינגולדה עם סמנכ״ל הפיתוח, אביב סיני. החברה גם תומכת במספר פרויקטים בסצנת ההייטק הדרומית וביניהם תערוכת NexTech , כנס הדאטה של אוניברסיטת בן-גוריון וכמובן בתחרות הסטרטאפים הגדולה SilicoNegev.

לטאבולה תכניות גדולות לעתיד ובמסגרת הצמיחה המואצת של החברה ובנוסף לרכישת שתי חברות סטארט-אפ ישראליות בשנתיים האחרונות, היא מגייסת עובדים למגוון משרות כאשר המיקוד הוא על משרות פיתוח. סינגולדה מסביר, כי מהלך הגיוס אינו פשוט ובייחוד כשהחברה מכוונת גבוה מאוד, ״קשה למצוא כוכבים ועובדים טובים שרוצים לעבוד איתך שנים ארוכות, זה תהליך לא פשוט״. עם זאת, וכנראה בזכות התרבות המיוחדת שלה, הצליחה טאבולה להגדיל את מצבת כח האדם שלה במאות אחוזים בשנים האחרונות.


את מגוון המשרות הפתוחות בארץ ובחו״ל ניתן למצוא באתר החברה www.taboola.com

===========================================================================

טאבולה (Taboola)

שנת הקמה: 2007

מנכ״ל: אדם סינגולדה

טכנולוגיה: Big Data, Web Technologies Machine Learning, Deep Learning

מספר עובדים: 600+

===========================================================================

תגובות

Comments are closed