"סין לא זולה כמו פעם – אבל עדיין חיונית ליבואן הישראלי"

"סין לא זולה כמו פעם – אבל עדיין חיונית ליבואן הישראלי"

עמית חן, מנכ"ל רות קרגו העוסקת בשילוח בינלאומי ופועלת זה שנים רבות מול סין, מסביר מה חייבים לדעת לפני שמתחילים לעבוד עם אחד השווקים החשובים בעולם

מאת: חוה טרטנר (צילום: יח"צ)
מוסף סין סחר ועסקים

"סין היא לא מה שהייתה פעם", אומר עמית חן, מנכ"ל חברת השילוח רות קרגו. "אם לפני 20 שנה ניתן היה לייצר בסין בזול ובעלויות כוח אדם נמוכות, ולכן רבים עברו לשם – כיום התמונה שונה. יש שם מפעלים מתוחכמים ומתקדמים מאוד, שמתחרים במפעלים במערב. עם זאת, סין חשובה מאוד ליבואנים הישראלים, במיוחד לאלה שלא מייצגים מותגים בלעדיים מארה"ב או אירופה".

מה חשוב לזכור כשסוחרים מול סין?

1. הכירו את תנאי המכר. "סוגיה ידועה בשילוח היא עד לאן אחראי היצואן, ומאיזו נקודה היבואן לוקח אחריות על הסחורה. היבואנים בסין מוכנים לרוב לספק את הסחורות על חשבונם עד לנמל או לשדה התעופה. זה, כמובן, מגולם במחיר המוצר, אבל המחיר הזה נמוך יותר מאשר אם אותו יבואן יתקשר עם חברה בישראל שתדאג לשילוח.

2. בדקו את האשראי. "הסינים נוטים לעבוד באשראי דוקומנטרי או בשיטה של מקדמות – כך שלמעשה, הקונה צריך להעמיד את הכסף, חלקו או כולו, מראש, אם בערבות או בתשלום. גם אם קונים במשך שנים סחורה בכמויות גדולות מאותו מפעל – אין פירוש הדבר שנקבל אשראי, וצריך לקחת את זה בחשבון".

3. ודאו את טיב המוצר. "בסין אפשר למצוא הכל – ממוצרי פרימיום ועד מוצרים באיכות ירודה. קיימות חברות שיכולות לבדוק את הסחורה ולוודא שאתם מקבלים את מה שהזמנתם, באיכות שרציתם. זה אומנם עולה קצת, אבל ההשקעה עדיפה על פני קבלת סחורה ברמה נמוכה, או שלא תואמת את דרישותיכם".

4. זכרו את ראש השנה הסיני. "מדי שנה, בסביבות ינואר-פברואר, נחגג ראש השנה הסיני – שפירושו שבועיים שבהם אין כלל פעילות עסקית. בשבועות שלפני החג יש לחץ גדול להוצאת סחורה, שמתבטא בעלייה קיצונית של מחירי ההובלה, שלפעמים אפילו מוכפלים. מי שיודע שיצטרך סחורה בינואר, עדיף לו לקנות אותה בנובמבר, כשמחירי ההובלה יותר נמוכים, במקום בדצמבר".

5. שימו לב לתנודתיות של מחירי ההובלה. "לפני חג המולד, יש לחץ בחברות התעופה והספנות, שמתבטא במחיר. בנוסף, לפני פסח וראש השנה, חברות ההובלה בסין מזהות שהביקוש בקו לישראל עולה – ומעלות את המחיר בהתאם. בשונה משווקים אחרים בעולם, בסין מחירי ההובלה תנודתיים מאוד, ולכן ליבואן קטן או בינוני לא כדאי לסגור מחיר הובלה לטווח ארוך. אם קיבלתם מחיר בתחילת החודש והסחורה מוכנה בסופו, כדאי לערוך שוב סקר שוק ולהשוות מחירים".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

ת"ז: קבוצת רות קרגו

שנת הקמה: 1951

תחום פעילות: ניהול שרשרת אספקה, שילוח בינלאומי ועמילות מכס, כולל משלוחי תערוכות ו-DROP, מערכות מידע וניתוח נתונים מתקדמות, אחסנה והפצה, הובלה יבשתית וביטוח.

מייצגת בישראל באופן בלעדי את ענק הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה אג'יליטי, הפרוס ב-200 מדינות עם מחזור מכירות של מעל 5 מיליארד דולר

מספר עובדים: 120

סניפים בארץ: 5

אתר אינטרנט: www.ruthcargo.co.il

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

תגובות