אמזון – אפיק מסחר בשירות כחול לבן

אמזון – אפיק מסחר בשירות כחול לבן

אמזון היא אפיק מסחר עם פוטנציאל רווח גדול – אך nכיוון שרוב המוצרים בו מיוצרים בסין, מי שרוצה להצליח צריך ללמוד היטב את השוק, ולהיעזר בגורמי מקצוע שמסוגלים לגשר על פערי השפה והתרבות

מאת: איילת פלינק
מוסף סין סחר ועסקים

מחפשים שוק חדש למוצרים שלכם? רוצים להיות חלק מזירת המחסר הגדולה בעולם? רוצים לקחת חלק מעולם מתפתח שיקפיץ את המכירות שלכם בעשרות אחוזים? ברוכים הבאים לעולם המסחר המקוון באמזון.

כיום, כל אחד יכול ליהנות ממסחר באמזון וסוחרים או יצרנים שאינם סוחרים בפלטפורמה של אמזון מפספסים הזדמנויות עסקיות משנות חיים. אמזון הפכה כבר מזמן להיות זירת מסחר חיונית לכל סוחר, בין אם הוא מתחיל ובין אם הוא בעל ותק של עשרות שנים.

העובדה שאמזון נכנסה לישראל הרעידה בזמנו את כל אמות הסיפים במשק הישראלי, ולא בכדי. ההשפעה של "המפלצת מאמריקה" היא לוקלית וגלובלית, משנה את כללי המשחק ומכניסה את כל הגורמים המעורבים לרמת כוננות גבוהה. ניתן לראות את השפעתה גם בישראל וגם על העולם כולו, שם ישנם עסקים שבעבר נחשבו לאימפריה ולמונופול, וכיום נאבקים כדי לשרוד בעקבות כניסת ענקית הסחר למדינתם.

למסחר באמזון כללים ברורים אך מחמירים ומשתנים לכל שרשרת העבודה. רוב הסחורות שנשלחות על ידי סוחרים ישראלים לאמזון מיוצרים בסין ונשלחים למחסני אמזון, לרוב בארה"ב, תחת הטייטל FBA (ר"ת Fulfillment by Amazon). כאן, למעשה, מתחילות הבעיות של רוב סוחרי אמזון: השוק והשפה בסין שונים מאוד מאלה המערביים, ומציבים קשיים רבים בפני סוחר שאינו מיומן ולא מכיר את השוק, השפה והתרבות הסינית. סוחרים לא מעטים נתקלים בבעיות רבות בזמן העבודה מרחוק מול הספקים הסינים – בעיות שעלולות לעלות להם בהפסדים כספיים גדולים.

שירותי לוגיסטיקה כחול-לבן בסין, טוב שמישהו 'משלנו' מטפל בכם

מלחמת הסחר בין ממשל טראמפ בארה"ב לממשל הסיני בראשות שי ג'ינפינג משפיעה אף היא על הכיס שלכם. מבלי להיכנס לרזי ושורשי מלחמת הסחר, ארה"ב וסין מטילות בימים אלו מכסים על מוצרים רבים ובכך פוגעות מאוד באחוזי הרווחיות של מוצרים שונים. הסבב הראשון נכנס לתוקף ב-6 ביולי 2018 וכלל תוספת של 25% על המכס הקיים ל-818 מוצרים וחומרי גלם אשר משמשים בעיקר את התעשיות הטכנולוגיות.

הסבב השני נכנס לתוקף ב-23 באוגוסט ואף הוא כלל תוספת של 25% על המכס הקיים ל-284 מוצרים, אך בשונה מהסבב הראשון, הסבב השני החל להשפיע קצת יותר על מוצרי צריכה הקשורים בעיקר בתעשיית המגנטים, לרבות מוצרים מגנטיים לבית ולמטבח, מגנטים עם פס דבק ועוד.

הסבב השלישי, שנכנס לתוקף ב-24 בספטמבר, היה חריף בהרבה מקודמיו וכולל 5,745 מוצרים בשווי כולל של קצת פחות מ-200 מיליארד דולר (לעומת שווי מוצרים של 50 מיליארד דולר בשני הסבבים הקודמים). מעבר להיקפו הרחב, הסבב השלישי כולל מוצרי צריכה רבים ופופולריים בקרב מוכרי אמזון. מוצרים כמו תיקים, כלי מטבח, כלי עבודה, שואבי אבק, מוצרים לתינוקות, ריהוט מעץ, והרשימה עוד ארוכה.

נכון להיום, לאחר שלושת הסבבים הללו, העלאת המכסים מקיפה כ-50% מכל הסחורות המיובאות מסין, כך שהסיכוי שהמוצרים שלכם נכללים בה גדל משמעותית. בשונה מהסבבים הקודמים, הסבב השלישי יכלול, בשלב ראשון, תוספת של 10% על המכס הרגיל ובתחילת שנת 2019, לאחר תום תקופת החגים בארה"ב, התוספת תעודכן ל-25%.

לסיכום, חשוב להבין שהמסחר באמזון הוא בעל פוטנציאל רווחיות אדיר, אך דורש הבנה מעמיקה של עולם הסחר בפרט ועולם הסחר בין סין לארה"ב בפרט. ידע זה כוח ובעולם דינמי ומשתנה כמו עולם ה- E- COMMERCE והמסחר באמזון, חשוב שיהיה לך "בעל בית" שדובר את השפה שלך ויכול לגשר על פערי התרבות, השפה והמסחר בין עולם ישן וחדש.


הכתבה נכתבה בשיתוף עם חברת “רוזנטל לוגיסטיקה” המספקת שרותי יעוץ חינם, שילוח, לוגיסטיקה, עמילות ואינספקשיין ייעודיים בסין לסוחרי אמזון. החברה בניהול משפחתי מאז הוקמה בשנת 1937, ומתמחה במתן שירותים לוגיסטיים ליבוא ויצוא בארץ וברחבי העולם.
www.rosenthal-logistics.com[email protected]

תגובות