2018-2019: מה לגמנו ומה נלגום?

2018-2019: מה לגמנו ומה נלגום?

סיכום השנה החולפת באלכוהול

מאת: נעם הס, IBBLS
סגנון חיים שמנת

שנת 2018 הייתה ללא כל ספק שנת האלכוהול של ישראל, שנה בה העם אמר את דברו, או יותר נכון שתה אותו. ישראלים רבים שינו את הרגלי צריכת האלכוהול שלהם, שינו את טעמם, ואימצו בהמון אהבה את הטרנדים הבינלאומיים שכנראה יישארו פה עוד לשנים רבות. השינוי המפתיע ביותר השנה הוא דווקא התחזקות ה"ביטר". כמו ילדים מתבגרים שעוזבים אט-אט את שוקולד החלב ועוברים לטעמים מרירים ומלאי קקאו, כך קרה גם לישראלים.

שנת 2018 נחתמה עם המושג Bitter is better – השתיין הישראלי התחיל לשתות מריר יותר. אם עד לשנה שעברה המשקאות המתוקים וקטגוריית הוודקה בטעמים והתוספות המתקתקות שלטו ביד רמה, שנת 2018 הייתה ללא ספק שנת המשקאות המרירים והמרעננים, דוגמת אפרול שפירץ וקמפרי טוניק, שהפכו את הקערה על פיה והכניסו את המרירות לסטנדרטים בינלאומיים. גם בתחום המיקסרים ראינו שינוי, מעבר למי טוניק איכותיים ממשקאות אנרגיה למיניהם.

המרענן הרשמי – נראה כי בשנה האחרונה צריכת הג'ין עלתה והצרכן הישראלי מחבב יותר ויותר את המשקה המעודן והמתוחכם. משקאות ג'ין רבים הפכו לנגישים יותר בזכות עלויותיו של הטוניק כמיקסר המועדף.

Before and After – מסתבר שאצלנו כל בילוי טוב צריך אוכל טוב, והאלכוהול הפך למלווה הארוחה האולטימטיבי – בין אם היא מתחילה באפריטיף כיפי, ממשיכה ביין טוב ומסתיימת בדג'סטיף מלטף, וכמובן שכל אלו ייראו בסטוריז, בפוסטים, בבומרנגים וכו'. הרשתות החברתיות הפכו לזירה הגדולה ביותר להצגת קוקטיילים ופרסומות לברים מחדרה ועד גדרה, ופתאום כולם רוצים לנסוע לאיזה פאב נידח ליד נהריה בכדי לשתות את הקוקטייל שמוציא עשן ולהצטלם איתו.

הקוקטיילים שכבשו אותנו בשנתיים האחרונות הם לא טרנד חולף והם בהחלט כאן כדי להישאר – או יותר נכון כדי להצטלם. קוקטיילים מפונפנים יותר, ברווזוני גומי, כוסות משוגעות, קוקטיילים באמבטיות, והעיקר שכולם יראו מה אני שותה ואיפה.

מגמה נוספת שראינו השנה היא קיימות. מסתבר שאכפת לנו! המגמה הירוקה ממשיכה להכות גלים והטרנד האקולוגי לא פסח על עולם הברים. 2018 הייתה השנה שחתמה את השימוש בקשים מפלסטיק. ברמנים עוברים לעבודה בשיטת "קומפוסט" שיטה בה משתמשים בכל חלק אפשרי מהפירות ונמענים מאשפה מיותרת.

והאחרונות והכי חשובות הן הברמניות, שעברו לקדמת הבמה: 2018 הייתה השנה שבה הנשים התבלטו בתחום הברים. המין היפה רשם שתי זכיות רצופות של נשים בתחרות ה-World Class העולמית (קייטלין סטיוארט וג'ניפר לה נשה), ומצטרף לכך המינוי המכובד של חברת דיאג'יו (מארגנת תחרות וורלד קלאס) שהפכה את לורן מוט ל-Head Cocktelian. לצד זאת ניתן לראות נשים בכל הברים הטובים בעולם – מאמריקן בר בלונדון לדד ראביט בניו יורק.

שנת 2019: מה נשתה בה?

כולם רוצים להיות בריאים. תחום הברים, בדומה למקבילו הקולינרי, יעשה מתיחת פנים ויעבור לשתייה בריאה יותר. ברמנים הבינו שגם הם צריכים לקחת צעד קדימה, ולכן בשנה הבאה מתחילים לשתות יותר בריא, עם פחות סוכר ויותר רכיבים טבעיים כגון אגבה, דבש או סטיביה. אז מה נשתה? קמומיל, סמבוק, זרעי צ'יה שעוזרים לעיכול, וכן דרינקים עם אבקות חלבון.

מותגים הבינו שלא מספיק להיות "ירוק" ולצמצם זיהום, יש צורך גם להשפיע על הסביבה ולקחת אחריות חברתית וסביבתית. ב-2019 אנחנו נראה לא מעט מותגים שייצרו פרויקטים חיוביים, כאלו שישפיעו לחיוב על הקהילות הקרובות להם.

צילום: Campari Groppo

עוד שינוי שאנחנו רואים בדרך הוא הצורך בחוויה רב חושית. הדרינק כשלעצמו כבר לא מספיק, וכדי לאתגר את הצרכן יש לספק חוויה שכוללת את כל החושים, בעזרת ארומות מיוחדות שעוטפות את המקום, אמצעים ויזואליים ועזרים אחרים שיגרו את החושים.

כמו כן, נדמה כי מצריכת צ'ייסרים של טקילה השתיין הישראלי יעבור לשתייה של משקאות בעלי אחוז אלכוהול נמוך יותר. כך לדוגמה ההארד ליקר יפנה את מקומו לשפריצים ולוורמוטים.

בשנת 2019 ישראל תפתח את דלתותיה למותגי ג'ין ממדינות שונות מרחבי העולם. בשנים האחרונות עשה הג'ין קפיצה מדהימה למודעות של הצרכן והשתיין הישראלי, ונדמה שמודעות זו תגבר ותאפשר הכנסה של מותגים חדשים.

דרינקים זאת לא מילה גסה לצרכנים ביתיים. קשה להאמין שנראה התפוצצות של רכישת שייקרים לבית השנה, אבל מה שבטוח הוא שנראה התחלה של ערבוב – טנקרי טוניק, אפרול שפריץ, ג'וני ג'ינג'ר אייל ועוד.

הצרכן הישראלי מחפש אחר טעמים חדשים, ובשנת 2019 בנוסף לג'ין נראה יותר את הרום בקדמת הבמה – המשקה הקריבי, השמח והנהדר הזה שנפלא בקוקטיילים ונפלא לשתייה נקייה, כאשר הוא מתיישן בחביות. קטגוריית הרום רחבה מאוד ויכולה לספק מגוון רחב של חוויות באמצעות דרינקים שונים.

תגובות