נשות בשורה: תמי שינקמן

נשות בשורה: תמי שינקמן

תמי שינקמן: "אנחנו ניצבים בפני שינויים מאוד דרמטיים. זו שנת בחירות, וברמה הפוליטית עשויות להיות גם הזדמנויות חדשות וגם אתגרים לא פשוטים". נשים מובילות בתחומן מסכמות את השנה ופותחות את החדשה

מאת: שחר בן פורת (צילום: בנימין אדם)
סגנון חיים שמנת

תמי שינקמן (58), מנכ"לית חברת הייעוץ והאסטרטגיה תמי שינקמן ושות'

יותר מכל הנדבכים המרכיבים את התחום בו פועלת תמי שינקמן, היא מתמחה במאבקים ובמשברים.

תחום זה עבר שינוי מהותי בשנת 2018, כפי שהיא מיטיבה לתאר: "השנה התחולל שינוי ביחס לפלטפורמות התקשורתיות בהן אנו משתמשים. בשנה הזו, יותר מתמיד, ראינו את השפעת המדיה החברתית וההתאמה שלה לקהלי יעד שונים.

"כלומר, אם רציתי לפנות לקהלי יעד ספציפיים בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות, לדוגמה, הייתי צריכה להשתמש במספר פלטפורמות כדי להגיע לקהלים שונים: אינסטגרם לצעירים, פייסבוק למבוגרים וטוויטר לאנשי תקשורת ולפוליטיקאים.

"הרשתות החברתיות שינו את השיח הישיר ותרמו להעלאת נושאים, שבחלקם היו בבחינת פייק ניוז. כל מהפכת ה-metoo, שהגיעה מארצות הברית, הביאה למצבים קיצוניים. כל אחד ואחת יכולים לתקשר עם ציבור נרחב ולהביע את דעתם, וגם אם זה נעשה מתוך רצון לשתף, זה לא תמיד נעשה מתוך הוגנות".

האתגר שנובע משינוי זה הוא משמעותי: הצורך לנהל את החשיפה התקשורתית של הלקוחות במספר הדיסציפלינות במטרה ליצור סינרגיה.

"אי אפשר לטפל בלקוח, בין אם הוא בתקופת משבר ובין אם לאו, רק על בסיס פלטפורמה תקשורתית אחת. צריך לנצל את הכישורים בכל התחומים, כולל יחסי ציבור, פרסום, שיווק, הרשתות החברתיות, המדיה והתוכן השיווקי. צריך לדעת היכן קהלי היעד נמצאים, במה הם מתעניינים, מה מניע אותם ומה הן המטרות שלהם". בהתאם, מתארת שינקמן, צריך להיות יותר ממוקד, קצר ובעל יכולת יצירתית ליצור עניין. "זה אתגר לא קטן, ועמדנו בו בכבוד בשנה האחרונה".

שנת 2019, לתפיסתה של שינקמן, תהיה שנה מאתגרת בכל תחום. "אנחנו ניצבים בפני שינויים מאוד דרמטיים. זו שנת בחירות, וברמה הפוליטית עשויות להיות גם הזדמנויות חדשות וגם אתגרים לא פשוטים. חברות כלכליות ניצבות הרבה פעמים אל מול הצורך בהתמקצעות ובמציאת פתרונות ישימים, על מנת להתחרות אל מול העולם ובה בעת מבלי לאבד את הכוח הכלכלי שלהן בארץ. גם התקשורת אמורה לעבור שינויים מעניינים ומאתגרים".

האתגר אותו היא שמה לעצמה בשנה זו הוא מציאת יוזמות חדשות. "פעמים רבות חברי הצוות הניהולי, אפילו בחברות גדולות, לא מבינים את תחום התקשורת. אין להם את היכולת, בשלב זה, לפתח את המיומנויות הנדרשות להופעה מול קהל, בין אם מדובר בישיבת דירקטוריון, בנאום בפני עובדי החברה או בכנס מקצועי, או בהופעה בתקשורת או ברשתות החברתיות. זה אתגר שאני מתכוונת לטפל בו בשנה הקרובה".

במישור האישי היא מאחלת לעצמה למצוא אהבה. "בסוף אנחנו רומנטיקניות בלתי נלאות". ומה ביחס למדינה? "אני מאחלת לנו שנוכל להכיל לא רק את עצמנו ואת הרצונות שלנו, אלא גם את רצונות האחר, ושנדע לקבל אותם. הייתי רוצה שלא נגיע עוד למצבים רגשיים קיצוניים של הפחדה, אלימות והתלהמות".

תגובות