נשות בשורה: טל חורש

נשות בשורה: טל חורש

טל חורש: "אנו עדים לשינוי מגמה גלובלי בענף המלונאות. שנת 2019 תתאפיין מבחינתנו, בהרבה יצירתיות, חדשנות ויזמות". נשים מובילות בתחומן מסכמות את השנה ופותחות את החדשה

מאת: שחר בן פורת (צילום: בנימין אדם)
סגנון חיים שמנת

טל חורש (52), אמא לשני ילדים

מנהלת השיווק של מלון ריץ-קרלטון, הרצליה

 

שנת 2018 הייתה עבור טל חורש שנה של פריצת דרך. "זו הייתה שנה רוויה בפעילויות שיווק, יחסי ציבור ומדיה חברתית. הבאנו לישראל את אחד המותגים האקסקלוסיביים ביותר בעולם בתחום המלונאות, והיה קשה לשכנע את התייר הישראלי לשלם יותר כדי לעבור חוויה בינלאומית במלון יוקרה שנמצא בהרצליה".

לשמחתה: "יותר ויותר ישראלים נחשפו למלון, ולמדו להכיר את היתרונות של חופשה בארץ, קרוב לבית, באווירה של חו"ל. אנו מסיימים את 2018 עם רמת מודעות גבוהה למותג וגידול משמעותי בהזמנות בקרב הציבור הישראלי. כמו כן, מסעדת השף שלנו 'הרברט סמואל' וספא המלון – הגדילו משמעותית את נפח הפעילות".

האתגר המשמעותי שהיה השנה, היא אומרת, הוא ההתמודדות עם המצב הביטחוני והפוליטי. "כל מתיחות בדרום או בצפון, אפילו העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, הביאה לחששות ולביטולים, בעיקר בקרב קבוצות מסין. הוטל עלינו לנסות ולהרגיע את הרוחות, לשמר את הקהל, ועם זאת להציע פתרונות יצירתיים אחרים בכדי להעלות את תפוסת המלון".

השנה הזו הייתה משמעותית לא רק למלון אלא גם לענף כולו. חורש מסבירה כי ענף התיירות והאירוח עובר שינוי תפישה, שינוי שנמצא בתחילתו. "זקני הענף פורשים ורוח חדשה וצעירה מנשבת.

"בכירי הענף וגורמי התיירות מודעים לשינויים הגלובליים והבינלאומיים, לצד שינוי בצרכיו וברצונותיו של התייר. אנו רואים שינוי מגמה באופי האירוח, ומרבית רשתות בתי המלון עובדות על קונספט חדשני ותפיסת עולם עדכנית. אני מאמינה כי מגמה זו רק תתחזק, והענף מיישר קו עם העולם המודרני והעכשווי".

השנה הזו הייתה חשובה גם ברמה האישית. חורש מספרת כי הייתה מעורבת במערכת הבחירות באילת, אותה היא מגדירה בתור "הבית האמיתי שלי". לדבריה, לעיר פוטנציאל ענק בתחום התיירות ויש לה הזדמנות פז כיום, עם מדיניות השמים הפתוחים וקידום הענף על ידי משרד התיירות. "אני מקווה כי העיר תתעורר ויחד עם הצוות הצעיר אשר נבחר, תוכל לעשות את קפיצת המדרגה ולהפוך לעיר תיירות תוססת, חדשנית ומתקדמת".

בכל הקשור לשנה החדשה, חורש צופה שנה טובה ומשגשגת בתחום המקצועי. "אני מאמינה כי אנחנו עומדים בפני שנה מוצלחת ומרגשת. כמו בעולם ההייטק, אנחנו נדרשים ליצירתיות, חדשנות ויזמות – הדברים המרגשים אנשי שיווק כמוני". האתגר שהיא שמה לעצמה הוא להמשיך ולמצב את ריץ-קרלטון כאחד המלונות הטובים בישראל ולהגדיל את הפעילות העסקית שלו. "לפני כשבועיים זכיתי לקבל אות הערכה והצטיינות מצוות המלון, אשר בחר בי כעובד ומנהל מצטיין. הצלחה בעיניי היא להיות ראויה להערכה לא רק מהאורחים אלא בעיקר מהצוות המקסים, שעובד ללא ליאות".

בפן האישי היא מבקשת לעצמה זוגיות מאושרת, בריאות, אושר ונחת מהילדים; ולמדינה היא מאחלת יציבות ביטחונית, שתייצב את המצב הכלכלי, את מצב הרוח הלאומי, ותעודד את הצמיחה בענף התיירות.

תגובות