נשות בשורה: אסתי אקרמן

נשות בשורה: אסתי אקרמן

אסתי אקרמן: "הצרכן הישראלי מחפש ריגוש, ובצדק מצפה ממותגי האלכוהול שירגשו אותו". נשים מובילות בתחומן מסכמות את השנה ופותחות את החדשה

מאת: שחר בן פורת (צילום: בנימין אדם)
סגנון חיים שמנת


אסתי אקרמן (65), בזוגיות, אימא לשני ילדים

בעלים ומנכ"לית משותפת בחברת האלכוהול והיין אקרמן

"ענף האלכוהול הוא ענף מרתק, דינמי ורווי תחרות", אומרת אסתי אקרמן, כאשר היא מתבקשת לסכם את שנת 2018. "למרות שהשוק הישראלי קטן יחסית בהיקפי הצריכה, תרבות האלכוהול צברה תאוצה ואנחנו רואים יותר צרכנים חדשים וקהלים מגוונים. גם מחירי האלכוהול שירדו בשנים האחרונות תורמים להתנסויות חדשות".

אקרמן מקפידה לראות אתגרים כהזדמנויות: "אנו לומדים כל הזמן ומתייעלים לפי צורכי הלקוחות שלנו. עסקנו בשנה האחרונה בהמשך ביסוס מותגי הפרימיום המובילים שלנו, כמו פינלנדיה, ג'ק דניאלס ומרטיני, ובהעמקה של מותגי סופר פרימיום איכותיים כמו וודקה גריי גוס, וויסקי מקאלן וקוניאק קורבזייה. בנוסף, העמקנו את הפורטפוליו שלנו בתחום היין, וכיום המחלקה מגוונת ומציעה מגוון רחב של מותגי יינות איכותיים מרחבי העולם".

הענף בו פועלת החברה התמודד השנה עם שינויים משמעותיים. אקרמן מצביעה על שינויים לרעה בשוק המסעדות כעל האתגר העיקרי: "השנה נסגרו מסעדות ותיקות כמו גם חדשות, שלא הצליחו לשרוד שנה מיום פתיחתן. חווינו גם צמצום והיעלמות של חנויות קטנות מתמחות, שמתקשות לעמוד בתחרות". במקביל היא מציינת תהליך של צמיחה וגידול בחלק מרשתות השיווק, שכלל גידול במספר הסניפים מחד, והתמקצעות בתחום היין והאלכוהול מאידך.

"תופעה נוספת שעברנו השנה הינה מותגי פרימיום כשרים, כגון וויסקי סינגל מאלט מקאלן וקוניאק קורבזייה X.O, שהפכו זמינים ונגישים לקהל הצרכנים שומרי הכשרות. במקביל, ראינו המשך מגמה של ברים ומקומות בילוי שמרחיבים את מגוון הקוקטיילים שלהם, ובמקביל מוסיפים מנות אוכל, כך שהחוויה של המבלה בהם הינה של משקה ולידו מאכלים איכותיים".

רגע לפני ששנת 2019 מתחילה, אקרמן צופה את התחזקותה של מגמה מקומית ועולמית, המשלבת את עליית כוחם של מותגי הפרימיום בצד רצון ופתיחות של צרכנים ושל מקומות בילוי להתנסות ולגוון. "הצרכן הישראלי מחפש ריגוש, ובצדק מצפה ממותגי האלכוהול שירגשו אותו". לדבריה, מגמה נוספת שתבוא לידי ביטוי בשנה הקרובה היא החיבור ההדוק לעולם הקולינריה, כולל הרחבה משמעותית של מגוון המסעדות ומקומות הבילוי והתמקצעות של ענף הברמנים והמיקסולוגים בארץ.

עבור עצמה, כבעלת החברה, היא מציבה אתגר להמשיך להיות עם היד על הדופק, כדי לתת את המענה הטוב ביותר בזמן. "נמשיך לעבוד קשה מאוד בשמירה על המובילות שלנו בתחום ובהרחבת הפורטפוליו והצעות הערך ללקוח".

תרבות שתייה מתקדמת יותר, כולל מיסוד של תרבות קוקטיילים, שמנגישה את המוצרים לצרכנים, והבנה מעמיקה יותר של אלכוהול כחוויה כוללת – תיחשב מבחינת אקרמן כהצלחה.

"באופן אישי אני מאחלת לחוות ב-2019 התרגשויות ועניין מעולמות מגוונים וחדשים, בתחום שהוא שמרני ומעטים בו החידושים, וכן את היכולת להעביר חלק מהחוויה והניסיון שנצברו לאנשים שמצטרפים לתחום. אני מייחלת בעיקר שדור ההמשך ימצא עניין ויפתח נתיבים חדשים בחברה המשפחתית. הייתי גם רוצה לראות יותר נשים בתחום. יש לי מחשבות כיצד לתרום ולסייע למען קידום הנושא".

תגובות