החזון: להעלות את רמת מבני המגורים

החזון: להעלות את רמת מבני המגורים

250 עובדים ומקצוענים בכל תחומי מערכות הבניין, לצד זמינות ונגישות של ההנהלה, הם הבסיס לשביעות הרצון של לקוחות 'יעדים', חברת הניהול והאחזקה המובילה בצפון – והתוצאות ניכרות בשטח. מיכאל אביגדור, בעלי החברה: "כל זמננו ומרצנו מוקדשים להעלאת הרמה של מבני המגורים שבאחריותנו"

מאת: אור חי (צילומים: יעדים)
ניהול נכסים סחר ועסקים

עדותו של לקוח היא מבחן השירות הטוב ביותר. "כשהספרינקלר (מתז מים לכיבוי אש) התפוצץ באחת הקומות והייתה נזילה בכל המסדרון, תוך 20 דקות הגיעו כל אנשי האחזקה של חברת 'יעדים' וטיפלו בבעיה, סגרו את המים וניקו את המקום. כעבור שעה זה נראה כאילו לא קרה כלום. אם הם לא היו מגיעים בזמן, תוך חצי שעה הבתים והמעלית באותו מסדרון היו מוצפים במים. הם חסכו לנו עשרות אלפי שקלים".

הדובר, יוסי ממן, הוא חבר נציגות הבית המשותף בבניין היקרה 'אלמוג' בחיפה אשר שכרה את שירותיה של יעדים. "זה בניין מורכב, של 300 דירות ועסקים", הסביר ממן, "וכל המערכות – מיזוג האוויר והחשמל, החניונים, מערכות המים והביוב – היו ברמת תחזוקה מאוד נמוכה, עם תקלות של פעם בחודש, נזילות, פיצוצי מים, הפסקות חשמל, תאורה שלא עובדת, מעליות שנתקעות כמעט כל יום.

"רק אחרי שראינו מה באמת אפשר לעשות – עם אותו כוח אדם ועם אותם משאבים – הבנו מה זה באמת לתחזק את המערכות האלה. הם קיבלו בניין שלא תוחזק ברמה טובה, ושיפרו אותו תוך זמן קצר מאוד. למעשה, אין תקלות עכשיו ואם ישנן אנחנו לא מרגישים בהן. התחזוקה המונעת ברמה גבוהה מאוד ורמת הניקיון השתפרה פלאים. אנשים מקצוענים שיודעים מה הם עושים, ולא מחפפים בעבודה שלהם".

מוקד של מקצועיות וידע

חברת 'יעדים אחזקות', בבעלות מיכאל אביגדור, מתמחה בניהול ואחזקת בנייני משרדים, מרכזים מסחריים, מתחמי יוקרה למגורים, בתי מלון, בנייני מגורים ומתחמים משולבים. החברה פועלת באזור הצפון ומתחזקת כ-120 מבנים – רובם המכריע של מגדלי היוקרה בחיפה והקריות, ביניהם בנייני משרדים ומגורים בשכונות כגון רמת אלון וסביוני דניה, מגדלי יוקרה בשכונות נווה גנים וסביוני ים, בניין אלמוג שעל חוף הים (מלון מרידיאן לשעבר) המנוהל בשיתוף רשת מלונות פתאל, מגדלי כרמל וים, ומגדלי דוד. בין לקוחותיה: סופרגז, קבוצת תהל, המוסד לבטיחות ולגיהות.

החברה, שהוקמה בשנת 2006, מעסיקה כיום באתריה כ-250 עובדים – ביניהם אנשי מקצוע המתמחים בתחומי חשמל, משאבות מים, גנרטורים ושלל מערכות הבניין – המספקים מענה ראשוני לפני ההתקשרות עם המומחים, קבלני המשנה למערכות השונות, ובכך חוסכים עלויות רבות לבניין. "יש לנו שמונה צוותים של אנשי מקצוע", אומר שי ענפי, סמנכ"ל החברה, "והם זמינים לכל תרחיש 24 שעות ביממה, בכל יום בשבוע, כדי לתת מענה לכל תקלה בשעת הצורך".

שירותי האחזקה והניקיון ניתנים על-ידי צוותים ניידים, שברשותם רכבים המצוידים בכל הכלים הנדרשים כדי לתת מענה מקצועי ויעיל לכל לקוח, כאשר על חלוקת העבודה אחראים מנהלי האזורים.

אבי פוליטי, מנהל אזור ב'יעדים': "תפקידי לוודא שהכל תקין ועובד כשורה בכל הבניינים. יש לי אנשי מקצוע ששוהים בבניין ומבצעים את העבודות השוטפות, ואם מישהו מהם מתקשה בפתרון בעיה אני מגיע אליו ומחליט אם לתפעל קבלנים או לתגבר צוותים על-מנת לפתור אותה.

"בזכות ההכשרה של הצוותים, ברוב המקרים אנחנו פותרים את הבעיה בכוחות עצמנו. אם רכיב מסוים לא ניתן לתיקון וצריך לקנות חדש, אני מביא הצעות מחיר מקבלנים חיצוניים ואנשי מקצוע שיבצעו את ההחלפה".

לצד אנשי התחזוקה, מעסיקה יעדים ממונה בטיחות המקפיד על נוהלי בטיחות ומעביר הכשרות וריענון תקופתי לעובדים. כמו כן, מציין ענפי, "יעדים היא החברה היחידה בצפון שמתחזקת מתקני ספא ובריכות שחייה, ומעסיקה לשם כך מצילים ומפעילי בריכות.

"למעשה, אנחנו נותנים מענה לרוב האופציות הקיימות במבני מגורים ובבתי מלון: העובדים שלנו מוסמכים מטעם משרד הבריאות לבדיקת תקינותם של מאגרי המים, לביצוע ניקוי וחיטוי בהם ולבדיקת איכות המים; ויש לנו עובדים שאושרו על-ידי רשות מכבי האש לביצוע בדיקות של מערכות לכיבוי אש – וזאת, ללא צורך בקבלן חיצוני".

במסגרת מעטפת השירותים שמציעה החברה, מפעילה יעדים מוקד לקוחות המאויש 24 שעות ביממה לקבלת דיווחים על כל תקלה במבנה, תוך שהיא מתחייבת למענה מהיר ולפיקוח צמוד ויומי. "התקשורת היא בעיקר עם הוועד", אומר פוליטי, "אבל כל פנייה של דייר נלקחת בחשבון ומתבצעת, ובמקרה הצורך מערבים את הוועד. יעדים מציבה את מרב האפשרויות – בווטסאפ, במיילים ובטלפון – ליצירת קשר עם אנשי הצוות ומנהלי האזור, אפילו עם הסמנכ"ל, ובעת הצורך גם עם מנהל החברה.

"בכל קומות הלובי או הכניסות מפורסמים מספרי הטלפון של איש התחזוקה האישי של הבניין, של מנהל האזור ושל סמנכ"ל החברה, כדי שלדיירים יהיה תמיד מענה מאחד מאיתנו. מעבר לכך, בינינו לבין חברי הוועד קיימת שקיפות וכל מה שנעשה בבניין – מהחלפת בורג קטן ועד לתקלת ביוב או חשמל – מדווח להם טלפונית וגם מצוין בדוח שבועי המועבר אליהם, שאותו הם יכולים להציג באספות הדיירים".

ביעדים מקפידים על כל היבטי האחזקה – החל משימוש בחומרים איכותיים וכלה בציוד מתקדם כגון מכונת פוליש וקיטור, ערכות ניקיון ועוד – כאשר בנוסף לציוד האחזקה השוטף, ברשות החברה ציוד רב ומקצועי כגון במות הרמה, ציוד לפתיחת סתימות, מכונות שטיפה, מכונות פוליש ומכונות שטיפה בלחץ (גרניקים). בחברה מדגישים כי ציוד זה זמין לכל אתר לצורך עבודות מיוחדות על-ידי צוות שמפעיל אותו, ללא עלות נוספת לאתר.

מיכאל אביגדור, הבעלים ומייסד החברה, גאה לספר כי "בזכות הניסיון הרב שצברנו באחזקת ציוד למגדלים, אנחנו מהווים מוקד ידע בכל הקשור לבחירת המכשור הטוב ביותר. קבלנים שבונים כיום מגדלים באזור חיפה מתייעצים איתנו, כבר בשלבי התכנון, לגבי מכלולים איכותיים שאחזקתם תהיה יעילה ואמינה לאורך זמן. חזון החברה מיום הקמתה הוא להעלות את הרמה של מבני המגורים שנמצאים תחת אחריותה, ולשם כך מוקדשים כל זמננו ומרצנו – מבחינת חזות הבניין והשירות השוטף לדיירים, כמו-גם מבחינת הבטיחות של כל המערכות מצילות-החיים של הבניין".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

יעדים – והתחייבויות

פעילותה של חברת יעדים נפרשת על-פני תחומים רבים, מניהול ואחזקת מבנים ועד לניקיון שוטף ויסודי. באשר לניהול והאחזקה, אחראית יעדים לתחזוקת כל המערכות במבנה כגון כיבוי וגילוי אש, חשמל, משאבות וגנרטורים, מאגרי מים, מעליות, אינסטלציה, תאורה ואינטרקום. לצד אלו, מציעה החברה שירותי גינון, הדברה, התקנת מצלמות אבטחה, ייעוץ משפטי, ביטוחים ואפילו גביית מסי ועד. "זו בעיה ידועה וקשה", אומר ענפי על כך, "אבל אם הוועד מבקש שנבצע את העבודה אנחנו פונים לדיירים ודואגים לגבות את הכסף עבורו".

בכל הקשור לנושא הניקיון, מקפידים עובדי יעדים על יסודיות בכל הבניין: לובי מרכזי, לובי קומתי, דלתות, ארונות, קירות, מפסקים, מראות, חדרי מדרגות, קומת מחסנים, פתחי מעליות, מסילות, רחבת פחים, תיבות דואר, מאפרות, מעקות, חצרות, חניה, תעלות ניקוז ומרזבים בגג לקראת החורף, ניקוי המערכת הסולארית, קרצוף הלובי והמעליות במכונת פוליש פעמיים בשנה, שימוש בחומרים איכותיים וריחניים, ניקוי חיצוני של הלובי באמצעות קיטור, ועוד.

לצד אלה, כוללות עבודות התחזוקה השוטפות אספקת חומרים וחלקים, תיקוני צבע, תיקוני מנעולים וידיות, החלפת נורות, החלפת מתגים, תיקון קצרים חשמליים, תיקון תקלות אינטרקום וצביעת הלובי אחת לשנה. בכל מקרה של תקלה במבנה, יעדים מתחייבת לספק בעל מקצוע וללוות אותו עד לתיקון התקלה.

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

תגובות