העולמות החדשים של Rémy Martin

העולמות החדשים של Rémy Martin

המהדורה המיוחדת של הקוניאק V.S.O.P, משלבת תווית חדשה ואפליקציה יצירתית במיוחד. שיחה עם מאט מור, האומן והמעצב הידוע, לרגל ההשקה

מאת: שחר בן-פורת (צילומים: יח"צ חו"ל)
סגנון חיים שמנת

מצד אחד בית Rémy Martin, המייצר קוניאק איכותי באופן מסורתי מאז 1724; מצד שני מאט מור, אמן אמריקאי בעל שם עולמי, הבעלים של בית העיצוב MWM Graphics. שני עולמות אשר על פניו אינם קשורים זה לזה, נפגשים במהדורה המיוחדת של V.S.O.P. התוצאה המרהיבה תפסה את תשומת הלב שלנו, ומור שמח לענות על מספר שאלות.

"הבסיס לפרויקט הזה היה יצירה של שפה ויזואלית חדשה, שבאה לידי ביטוי בהמשך בפורמטים שונים ובמדיות שונות, והיא כוללת את ARt (Augmented Reality tour), קמפיין דיגיטלי עולמי במסגרתו גולשים מוזמנים ליצור מחדש את העולם שלהם בכך שהם מקרינים אלמנטים אומנותיים לסביבה היומיומית שלהם", מסביר מור.

קהל היעד, לדברי מור, רחב, החל מדור המילניאלס ועוד. "להגיע לקהל של מיליונים באמצעות שיתוף פעולה מסוג זה, זו חוויה מדהימה עבורי כאומן, כמאייר וכמעצב, במיוחד ההשקה של האפליקציה שמלווה את הקמפיין. היא ממש כיפית! זו הזדמנות לחלוק את האומנות שלי עם קהל רחב יותר, ממש יקום מקביל לחקור אותו. בדרך הזו כל אחד יכול ליצור ולחלוק את האומנות הייחודית שלו ברשתות החברתיות, דרך תמונות או סרטוני וידיאו קצרים. רציתי להגיע לכמה שיותר אנשים".

החיבור לענבים

הבחירה לשלב אפליקציה בקמפיין אינה מובנת מאליה: "אלה זמנים מרגשים להיות יצירתי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, אנו חוקרים עולמות חדשים. כאומן, עברתי מהיותי צייר ומאייר ללימודי גרפיקה ממוחשבת. כך שמדובר בשכבה נוספת של טכנולוגיות ומדיות חדשות, ויצירת שילובים חדשים ביניהן. שיתוף הפעולה שלי עם Rémy Martin – החל משלב עיצוב האריזה ועד האפליקציה, הוא דוגמה בולטת לאפשרויות החדשות. היכולת לשחק עם מגוון של אלמנטים גרפיים בתלת-ממד, מאפשרת למשתמש להפוך לאומן, לעצב מחדש את הסביבה שלו וליצור גרסה ייחודית של העולם".

השילוב בין עולם הקוניאק של Rémy Martin לבין העיצובים הייחודיים של מור החל בקיץ הקודם, כאשר הוא ואשתו נסעו למחוז קוניאק בצרפת, כדי לראות את הייצור של הקוניאק במקום, כחלק מהעבודה על הקמפיין. "התחברתי באופן מיידי לענבים, לעלים, לשדות, לאור השמש, לגשם ולחילופי העונות. הבנתי כיצד כל האלמנטים האלה יכולים להשתלב זה עם זה באופן הרמוני, ובו-זמנית בדרך ייחודית ומעט אבסטרקטית".

עד כמה מאתגר לעצב עבור מותג אלכוהול כל כך ידוע?

"כל פרויקט הוא שונה, במיוחד פרויקט עיצוב המבוסס על שיתוף פעולה עם אחרים. בפרויקט הזה העבודה החלה עם תהליך מחקר וזיהוי של הפרמטרים אותם יש לחקור, ואז לחקור כל כיוון וכל רעיון. הייתה כאן כימייה טובה שאיפשרה את שיתוף הפעולה", מסכם מור.

תגובות