Servicio: השירות קודם לכל

Servicio: השירות קודם לכל

להפוך את סביבת המגורים ואיכות הדיור לנעימה ומטופחת - זהו החזון של חברת 'סרוויסיו' לניהול ואחזקת נכסים, אשר שמה דגש על שירות איכותי, אמינות ויושר. "מענה מהיר ושיתוף פעולה - עד לשביעות רצונו של הלקוח", מבטיח רועי נוסבאום, מנכ"ל החברה

מאת: רונית שנבאי (צילומים: יח"צ)
ניהול נכסים סחר ועסקים

  רוני נוסבאום

"בסיכומו של חשבון, מה שזול עולה יותר. רוצה דוגמה? הגיע אלינו לקוח מגבעתיים לאחר ניסיון מאכזב עם חברת ניהול אחרת. המחיר שהצענו לו היה גבוה יותר ממה שהוא שילם לחברה ההיא, אך לאורך 4 השנים מאז כניסתנו ירדו תשלומי הוועד של כלל הדיירים ב-18%!" – כך מספר רועי נוסבאום, מייסד ומנכ"ל חברת 'סרוויסיו' (Servicio), בגאווה לא מוסתרת.

מה הסוד?

"פשוט הפסקנו את כל ההוצאות המיותרות בפרויקט, אבל הקפדנו על אחזקה ברמה גבוהה מאוד ושירות מיידי. כל לקוח שעובר אלינו מחברת ניהול קודמת, שם לב מיידית לשינוי בעלויות השוטפות. פתאום אין הפתעות של חשבוניות בכל חודש – מאחר שאנו משתדלים לטפל בעצמנו באחזקה, אלא אם אין ברירה ומזמינים בעלי מקצוע.

"בשלב הראשון, אנו מכינים פירוט של מה נדרש לתקן ולתחזק. בשלב הבא, מכיוון שבסופו של דבר זה עניין של תקציב, אנו יושבים עם הלקוח ומכינים ביחד רשימת תעדוף להעלאת רמת האחזקה של הבניין. בנוסף, הלקוח מקבל מענה מהיר ושיתוף פעולה מהמשרד עד לשביעות רצונו, כולל הכנת רשימה מסודרת של תקלות וביקורות, הכנת רשימה של חייבים בתשלומים וטיפול בסרבנים".

השקעה ללא תנאי

חברת 'סרוויסיו – ניהול ואחזקת נכסים ופרויקטים' הוקמה בשנת 2008 במטרה לענות על הצורך בניהול מבנה באופן שוטף, אחזקתו, טיפול בתקלות ובעיות, והשבחת הנכס. החברה גם מתפקדת כוועד בית חיצוני וזמין בכל שעות היממה, ודואגת לניהול השוטף של נכסים תוך מתן דגש על שירות מהיר ואיכותי, אמינות ויושר.

החברה, המנהלת כיום 70 מבנים – 67 בנייני מגורים ו-3 מסחריים – שמה לנגד עיניה את רמת החיים כערך עליון, וכחלק ממימוש ערך זה היא מתחייבת לטפל בכל בעיה – דחופה או דחופה פחות – בזמן הקצר ביותר. לשם כך, מועסקים בסרוויסיו כיום באופן ישיר עובדי משרד ומנהלי אחזקה לצד פקידי קבלה ועובדי ניקיון המועסקים על-ידי קבלן חיצוני ולרשות החברה שלושה משרדים הפזורים בתל-אביב.

לדברי נוסבאום, יעדי החברה הם לתת מענה מהיר, ראוי ואיכותי ללקוחות; ולהתברג בצמרת חברות הניהול בארץ, לאחר שבשנת 2015 דורגה סרוויסיו במקום השני בדירוג 10 חברות הניהול המצטיינות מבין 100 חברות הניהול בארץ, בכתבה ששודרה בערוץ 10 בעקבות סקר של אתר 'מידרג'. "חזון החברה", אומר נוסבאום, "הוא להפוך את סביבת המגורים ואיכות הדיור של הלקוחות לנעימה ומטופחת. עצם המענה המהיר והשירות האדיב כבר נותנים את התחושה לדייר שהוא מקבל מענה לפניות שלו בכל הקשור לשטחים המשותפים".

אחד האמצעים להגשמת החזון הוא בהתאמה של שיטת עבודה הולמת לכל נכס על-פי צרכיו, מה שמבטיח כי כל הצרכים ממומשים וכי נשמרת שקיפות מלאה. כל אחד מהמבנים מטופל באופן פרטני כיחידה אחת, כאשר בכל יחידה ניתנים השירותים הנדרשים כבסיס. כמו כן, מאפשרת החברה להציב בכל יחידה מנהל פרויקט מקצועי, לפי מספר השעות הנדרש, הוא האחראי לתחזוקה השוטפת של הנכס ועומד לרשות הדיירים לכל בעיה או בקשה.

"צוות האחזקה שלנו – שברובו הגדול כולל בעלי מקצוע כגון אינסטלטורים, רתכים, מסגרים, טכנאי שערים, חשמלאי, צבעי ועוד – דואג לאחזקה שוטפת ומונעת. אנו מתקנים בעצמנו הרבה דברים בבניין ובכך, לרוב, אנו חוסכים עלויות לנציגויות הנכסים".

מה מייחד את סרוויסיו בניהול ובאחזקת נכסים על-פני מתחרותיה?

"ראשית, באיכות השירות ובמענה המהיר – בעיקר בשעות חירום. סרוויסיו היא חברה משפחתית, עם צוות אחזקה מקצועי ואכפתי שדואג לנכס לפי נהלי החברה, וכל המערכות מתוחזקות בזמן ובהתאם לדרישות היצרן. כמו כן, את בעלי המקצוע החיצוניים בחרנו בקפידה לאורך השנים, והם אמינים, מקצועיים ושירותיים.

"שנית, ההשקעה שלנו בנכס היא ללא תנאי וללא תשלום, צביעת השטחים הציבוריים גם היא ללא עלות, ואנחנו מציעים חידוש נִראות וניהול פרויקטים לשיקום וחידוש בכל נכס בהתאם. בנוסף, אנחנו מעניקים כשירות ללקוחות החברה, אפליקציה ייחודית לסרוויסיו אשר מאפשרת להם לדווח באופן מהיר ופשוט על קריאות ישירות לאנשי האחזקה של החברה".

שירות 'הבית הירוק'

שירות נוסף וייחודי של סרוויסיו הוא 'הבית הירוק' – תהליך שבמסגרתו פועלת החברה להפוך את הנכס לאקולוגי וידידותי לסביבה, מאחר שבחברה מאמינים כי איכות חיים מתחילה בסביבה נעימה, ירוקה, נקייה ומטופחת. כך, באמצעות התקנה של פחי מחזור בחדרי אשפה (לפי חלוקה לנייר, פלסטיק ואשפה) ופחים לאשפת-נייר ליד תיבות הדואר, מאמינים בחברה שתהליך זה יעודד הפרדת אשפה ביתית ויהפוך את בניין המגורים לנגיש ונוח למיחזור עבור הדיירים.

בנוסף, מבצעת סרוויסיו בדיקה מקיפה שמטרתה להעביר את הבניין לשיטת המערכת הסולארית – תהליך בעל חשיבות כלכלית ואקולוגית אדירה, שאף משפר את איכות החיים. "מכיוון שבכל עיר זה שונה", מציין נוסבאום, "אנחנו מנסים בשיתוף עם העירייה למקסם את נושא המיחזור, באמצעות פחים והפרדת אשפה, בשימוש בחומרי ניקוי אקולוגיים ועוד".

מהי חברה טובה לניהול נכסים, בעיניך?

"על-מנת לבחור בחברה הנכונה לניהול נכסיו, בעליו של בניין או מקבץ דירות צריך לבדוק מיהי החברה ומהו הרזומה שלה, לדבר עם לקוחות קיימים ולבדוק את מצב הניקיון באתרים ובנכסים שהיא מנהלת, את איכות הצוות והנִראות שלו – בלבוש, במדים, את תשומת הלב לפרטים הקטנים. מומלץ גם לבדוק שהחברה לא מסובכת כלכלית".

איכותי, מהיר, מיידי

לצד היותה חברת ניהול מקצועית המטפלת בכל הכשלים והליקויים הנוצרים כתוצאה מבנייה לקויה או מתחזוקה לא טובה, מתפקדת סרוויסיו גם כוועד בית של מבנים משותפים או פרטיים. מכיוון שאף אחד כיום כבר לא רוצה להיות 'ועד בית' ולטפל באופן יומיומי בתחזוקה השוטפת של הנכס, הסביבה שבה אנו חיים לא מתוחזקת, רמת החיים יורדת והנכס מאבד מערכו עם הזמן.

"אחד הצעדים הראשונים שבהם אנו נוקטים מיד עם תחילת העבודה הוא ניתוק של הנציגות, ועד הבית, מהדיירים", מצהיר נוסבאום, "נציגות הדיירים הופכת לגורם מבקר בלבד של חברת הניהול, ואנשיה לא מנהלים יותר את הבניין לבד. במקביל, אנו מרכזים מאמצים להעלאת רמת האחזקה ולטיפול השוטף, ובהתאם לדרישות הלקוח מכינים תוכנית ניקיון מסודרת ומתאימה לנכס".

לסיום, על מה תהיה מוכן להתחייב בפני בעליו של נכס שקורא את הכתבה הזו?

"ראשית, אמסור לו את רשימת לקוחות החברה לבדיקה עצמית – עם פרטי הקשר, בכדי שיוכל לברר ולאמת את כל 'ההבטחות' שקיבל בהצעת המחיר, ועם כתובות שקרובות למיקומו של מבקש השירות. שנית, וחשוב יותר – החברה מתחייבת על שירות איכותי מהיר ומיידי, גם בשעות הלילה וחגים, ועל טיפול והנעת פרויקטים לחידוש ושימור בנכס".

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

Servicio: כל השירותים

רשימת השירותים שמציעה חברת סרוויסיו ללקוחותיה היא ארוכה, החל במנהל פרויקט, ניקיון וגינון, וכלה בתחזוקת ציוד מתכלה (נורות, אביזרי חשמל, מנעולים וכדומה) ובשירות למעליות הכולל טיפול בתקלות ובדיקה תקופתית בידי מהנדס מוסמך באישור משרד העבודה והרווחה.

בנוסף, מטפלת החברה באינטרקום, בחנייה (שער חשמלי), ובמערכות אלקטרוניות ומכניות – משאבות אספקת המים, כיבוי אש (ספרינקלים ועוד); בתחזוקת מאגרי המים – ניקוי מאגרי מים בהתאם להוראות משרד הבריאות וניקוי תקופתי של בורות ביוב; בתשלום מים על שטחים ציבוריים וניקיון יסודי שלהם, בריסוס שנתי, ובמקרה הצורך גם בתמ"א 38.

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

תגובות