עוזרים לסטארט-אפים להצליח

עוזרים לסטארט-אפים להצליח

"לא מספיק שסטארט-אפ יציע טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית, הוא זקוק למשאבים ולקשרים הנכונים כדי לפרוץ קדימה ולצאת לעולם" - רונן אנגלר, סמנכ"ל מכירות במטריקס, מספר על הפעילות של 8300 שעוזרת לעשרות סטארט-אפים להשיג את דריסת הרגל הדרושה להצלחה

מאת: נמרוד גזית
טכנולוגיה והייטק ספר ההיי-טק הישראלי

לא בכדי אחד הכינויים הנפוצים ביותר של ישראל הוא 'סטארט-אפ ניישן'. יותר ויותר טכנולוגיות חדשות מפותחות כאן והופכות להצלחה עולמית. ווייז, מובילאיי, הדיסק-און-קי והטפטפות, הם חלק מהחברות והמוצרים שנולדו בישראל ופרצו מפה לעולם. אך ישנם סטארט-אפים בעלי רעיון מוצלח, אולי אפילו כזה שיכול לשנות את חיינו, אבל משהו השתבש בדרך שגרם לחברה ולחזון לקרוס. אם זה חוסר בממון, טעויות עסקיות, או היתקעות במקום, יש הרבה סיבות לכך שסטארט-אפ בעל פוטנציאל יכול להיכשל. ראינו זאת שוב ושוב ב-2017. "לסטארט-אפים רבים לא היו את המשאבים המתאימים שיאפשרו להם לצמוח ולפרוץ", אומר רונן אנגלר, סמנכ"ל מכירות במטריקס.

   רונן אנגלר
   (צילום: יח"צ)

"כאן נכנסת לתמונה 8300 מבית מטריקס", מסביר אנגלר. "אנו עוזרים לסטארט-אפים בעלי חזון ושאיפה, אך כאלה שאינם יודעים כיצד להשתלב בעולם העסקי והטכנולוגי העולמי, להצליח. אנו מספקים להם שירותים משלימים, תמיכה וידע טכנולוגי המבוססים על הניסיון הרב של מטריקס בתחומים הללו. אך מעל הכל, 8300 ממנפת את הסטארט-אפים ועוזרת להם עם דריסת הרגל הראשונית שלהם באמצעות הקשרים הנרחבים שמטריקס רכשה במרוצת השנים כחברת הטכנולוגיה וה-IT המובילה בישראל.

"8300 עוזרת לסטארט-אפים לעשות את הצעד הבא לעבר ההצלחה" מוסיף אנגלר. "מצד אחד, אנו לומדים היטב את הפתרון והחדשנות שמציע הסטארט-אפ וכך יודעים להתאים לו את השירות לו הוא זקוק, ומצד שני, ממנפים ומחברים אותו לאנשים ולקהילות הנכונות שיעזרו לו להתפתח".

מחברים בין סטארט-אפים לארגונים

"בעבר", טוען אנגלר, "כאשר חדשנות לא הייתה חשובה לארגונים אלא רק שימשה כבונוס, שנועד לעניין לקוחות או להרגיע בכירים, ארגונים גדולים פעלו באופן חשדני וספקני בכל הקשור לסטארט-אפים וטכנולוגיות חדשות. הם לא היו מוכנים לאמץ אותם ללא ניסיון מוכח ותוכנית מפורטת. אך כיום, חדשנות היא מילת המפתח להצלחה עסקית, וארגונים מחפשים כל הזמן כיצד לשפר ולשדרג את יכולתם הטכנולוגית.

בנוסף, הסטרטאפים עצמם זקוקים לשירותים המשלימים כדי שיוכלו לספק את אותן טכנולוגיות ולפרוץ לשוק. כדי לספק את שתי הדרישות הללו הקימה מטריקס את 8300 המחברת בין ארגונים המעוניינים בחדשנות ורוצים לשמוע על פתרונות חדשים לסטארט-אפים הזקוקים לפתרונות בתחום ה-IT – החל מתשתיות IT ועד מערכות תפעוליות ואנליטיות, ולתמיכה עסקית.

"ניתן לקחת לדוגמא סטארט-אפים המכוונים לשוק הפדראלי בארה"ב", מבהיר אנגלר. "בישראל, בעקבות התחרות ומצב השוק הנוכחי, קשה לפרוץ את הסכר ללב הלקוחות ובסופו של דבר ללב המשקיעים. בארה"ב, בעקבות מבנה וגודל השוק המקומי, התחרות אף קשה יותר. ללא הקשרים המתאימים, הידע והניסיון, לאותם סטארט-אפים ישראליים יהיה קשה לפרוץ לשוק הפדראלי ולמכור שירותים לחברות הממשלתיות בארה"ב. 8300, באמצעות Stones, חברת בת של מטריקס המוסמכת בארה"ב למכור ולשווק מוצרים לגופים פדראליים וממשלתיים, עוזרת לאותם סטארט-אפים להשתלב בשוק הפדראלי ונותנת להם את הדחיפה הראשונית בשוק האמריקאי".

מעטפת שירותים רחבה

בנוסף לקשרים ולחיבורים הנכונים, 8300 מספקת לסטארט-אפים מעטפת שירותים רחבה וייחודית המאפשרת להם למנף ולהאיץ את יכולת הפיתוח שלהם וכך לעמוד במשימות וביעדים הכמותיים שלהם.

"אנו עוזרים לסטארט-אפים לאתר את אנשי הפיתוח המתאימים להם ביותר במגוון רחב של תפקידים – פיתוח בסביבות ענן, DevOps, מומחי AI, מומחי Machine Learning ועוד", מפרט אנגלר. "בעת הצורך אנו גם מאפשרים להם להעביר חלק מפעילות הפיתוח למרכזי הפיתוח של מטריקס ברחבי העולם".

תוכל לתת דוגמה?

"אחד הלקוחות שלנו, שפיתח פתרון המיועד לגופים פיננסיים, רצה להתרחב לאירופה, אך בעקבות בעיות רגולציה הוא חויב לספק פתרון מקומי באירופה ולא יכל להתבסס על גופי הפיתוח בישראל. הוא שכר את שירותי הפיתוח שלנו בחו"ל וכך הוא צלח את המכשול הרגולטורי והגיע ללקוחות חדשים ברחבי היבשת במהירות וביעילות.

"המשמעות של כל אלה היא ש-8300 לא רק פותחת בפני הסטארט-אפים את הדלת לשווקים ושירותים מתקדמים, אלא גם ללקוחות המובילים בשוק הישראלי והעולמי", מסכם רונן אנגלר. "החיבור של הסטארט-אפים ל-8300 ולמטריקס מאפשר גישה ללקוחות החברה. כך גם הסטארט-אפ יכול לחבור ואף לפתח קשרי עבודה עם גופי ענק וגם לקוחות מטריקס נחשפים לטכנולוגיות חדשות ומעניינות".

תגובות