שיק קוסמופוליטי בישראל

שיק קוסמופוליטי בישראל

בחירה מוקפדת של פריטי לבוש ואקססוריז, תוך הקפדה על טוטאל לוק, יחס אישי והתאמה מדויקת לכל אישה. מגמת אופנה וסגנון חיים ברשת הבוטיקים סיליז

מאת: שחר בן-פורת (צילום: עדי אורני)
סגנון חיים שמנת

"כאשר פתחתי את החנות הראשונה של סיליז ברעננה, יחד עם גיסתי ליזה, התחלתי לעצב את חלונות הראווה ולהלביש את הבובות בעצמי", מספרת סימה ודש, הבעלים של הרשת. "בהתחלה לא הבנתי מהיכן יש לי את הידע לעשות זאת בהצלחה, כך שלקוחות היו נכנסות לחנות בזכות המראה המתוחכם והמעודכן המוצג בחלון הראווה, עד שנזכרתי בשנות נעוריי".

כשהייתה בת 14, עזבה סימה את ישראל עם משפחתה לפריז, בעקבות עבודתו של אביה כדיפלומט בשגרירות ישראל. בארבע השנים וחצי בהן חיה ולמדה בעיר האורות, הקפידה לעבור בין חלונות הראווה של העיר בדרכה לבית הספר, ונעצרה בכל חנות בה היו מחליפים את התצוגה. "הייתי נשענת על מכונית שחנתה מול החנות ורואה איך המעצב מתאים את הפריטים, מלביש את הבובות ומעצב את החלון כולו, וכך למדתי איך לעשות זאת.

"גרנו ברובע ה-16, ב-Ave. Foch, אחד הרחובות היוקרתיים בעיר, שמפורסמים רבים גרים בו. לא פעם הייתי מסתכלת מהחלון ורואה צלמים מגיעים עם דוגמניות כדי לצלם אותן על רקע שערי הכניסה לבתים היפים שברחוב".

אהבתה לעולם האופנה התפתחה רק בשלב מאוחר יותר, כאשר חזרה ארצה ולאחר שהתחתנה. היא נכנסה לעבוד בעסק של משפחת בעלה, מאפיית ודש. "היה לי חשוב ללמוד לעשות עסקים ובמשך 11 שנה עבדתי עם חמי ולמדתי ממנו. אחרי שילדתי את בתי הצעירה, יעל, אמרתי לו שאני רוצה לעשות משהו משל עצמי. הוא אמר לי 'את תצליחי בכל מה שתרצי לעשות, כי את מוכנה לעשות עסקים'. עם ברכת הדרך שלו פניתי לגיסתי, וביחד פתחנו את החנות הראשונה". השם סיליז, אגב, הוא צירוף השמות של השתיים – סימה וליזה.

האופנה המעודכנת ביותר

סיליז הייתה בין מבשרות השינוי בהרגלי הקנייה של הלקוחה הישראלית. באותם ימים, מספרת סימה, אשה הייתה נכנסת לחנות כדי לרכוש פריט ספציפי, שייתן מענה לצורך מסוים. סימה הבינה שעליה לתת ללקוחות שלה שירות מסוג שונה, והייתה בין הראשונות שהביאה את הטוטאל לוק לבוטיקי האופנה בישראל. "אם אישה נכנסת לסיליז כדי לקנות סריג, אני רוצה להתאים לה מכנסיים, צעיף, נעליים, חגורה ואולי ז'קט, כך שהיא תצא ממני עם מראה שלם ומושלם".

במטרה ליצור זאת, החלה לנסוע לעתים תכופות לאירופה, לשבועות אופנה ולתערוכות, לבחון מקרוב קולקציות ולרכוש את הפריטים המתאימים. מכל דגם היא רוכשת מספר יחידות מצומצם, והכל תוך הקפדה על יצירת טוטאל לוק הנותן מענה לצרכים של האישה הישראלית ומביא לידי ביטוי את המגמות העכשוויות בעולם האופנה. המוטו המנחה בסיליז עד היום הוא, שאין צורך לטוס לחו"ל לשופינג, שכן האופנה הבינלאומית המעודכנת והעכשווית נמצאת בבוטיקי הרשת.

גישה זו הפכה את סיליז לסיפור הצלחה: החנות ברעננה הלכה וגדלה, עד שהתרחבה לשלוש קומות. במהלך השנים עזבה ליזה את סיליז, ובינתיים הפכה לרשת המונה כיום שמונה סניפים וחנות און-ליין. לפני 12 שנים הצטרפה לעסק הבת יעל, שחלק גדול משנות ילדותה עברו בעסק המשפחתי.

"רמת התחכום של הלקוחה הישראלית הרבה יותר גבוה כיום", מספרת יעל. "היא מבינה באופנה ומעודכנת בצבעים, בגזרות ובטרנדים, וכשהיא באה אלינו היא שמחה לראות שיש לנו את מה שהיא מכירה, ויותר מזה. לא פעם אנחנו מביאות לארץ טרנדים חדשים, שעדיין לא מוכרים ללקוחות שלנו, והן יודעות להעריך את האפשרות להיות מעודכנות בזכות כך במגמות העכשוויות ביותר".

אחד הדברים המייחדים את סיליז הוא היכולת של העובדות בבוטיקים של הרשת, לספק ללקוחות פריטים מותאמים אישית. "הקו המנחה אותנו הוא השילוב של אופנה ונוחות", מסבירה יעל, "תוך הדגשה של הצדדים המחמיאים של כל אישה". המבחר הגדול של הפריטים מאפשר לתת מענה לכל סגנון מועדף, כך שנשים בכל גיל יכולות ליהנות מהאפשרויות האופנתיות והיצירתיות של סיליז.

===========================================================================

צילום: עדי אורני

לחצו להגדלה

סתיו-חורף 2017-18 בסיליז: נשיות מתוחכמת

הקולקציה החדשה של סיליז משלבת בין היוקרתי, לבין הרומנטי והאלגנטי. בין השמות הידועים שפריטיהם מככבים בסיליז אפשר למצוא את המעצבת האיטלקייה Manila Grace כמו גם Cacharel, Aspesi ו-Sofie D’hoore, לצד מעצבים צעירים, חדשניים ומקוריים.

הקמפיין המוביל את הקולקציה החדשה תוכנן ועוצב, כתמיד, על ידי סימה ודש ובתה יעל. הצבעוניות המאפיינת את הקולקציה היא שילוב של כחול כהה, חום ושחור, לצד ורוד בהיר, ניוד, בז' וכאמל.

בין הפריטים שמציעה סיליז ללקוחות שלה אפשר למצוא מעילי צמר קלאסיים וסריגי קשמיר וצמר, בעיצוב בלעדי עבור סיליז; קרדיגנים בשילוב אבנים; חולצות משי וכותנה עם טוויסט מקורי; פריטי קטיפה; ג'ינסים עם קשירה במותן, הדפסים ופנינים; חליפות מבדים רקומים בסגנון סיני, ג'קארד פפיטה וג'קארד מנצנץ. וגם נעליים, תיקים, חגורות ותכשיטים, היוצרים טוטאל לוק.


להשיג בסניפי הרשת ברעננה, רמת השרון, כיכר המדינה, רמת אביב ג', ירושלים, רחובות וחיפה, בסניף האאוטלט ביפו וב-www.silise.com.

===========================================================================

תגובות